رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:

دومین سانتر درمان کرونا اراک در کمتر از ۲۴ ساعت پر شد/ شرایط بسیار بحرانی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیمارستان امیرکبیر به عنوان سانتر دوم کرونا در استان مرکزی در کمتر از ۲۴ ساعت تکمیل ظرفیت شد.

دومین سانتر درمان کرونا اراک در کمتر از ۲۴ ساعت پر شد/ شرایط بسیار بحرانی است

دکتر سید محمد جمالیان در گفت و گویی در خصوص شرایط کرونایی استان مرکزی، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۱۵ نفر موارد مثبت کرونا شناسایی شد که از این تعداد ۵۱۱ نفر در منزل تحت درمان گرفتند و ۱۰۴ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی مذکور ۷ نفر در بیمارستان امیرالمومنین اراک جان خود را براساس این بیماری از دست دادند ولی در مجموع، شمار متوفیان ۲۴ ساعت گذشته به هشت نفر رسید، افزود: بیمارستان امیرکبیر از روز گذشته به عنوان سانتر دوم کرونا در اراک آغاز به کار کرد که ظرفیت آن ظرف کمتر از ۲۴ ساعت تکمیل شد و تاکنون شمار مبتلا کرونا در استان به ۴۳ هزار و ۱۳۰ نفر رسیده است.

جمالیان تصریح کرد: در حال حاضر در صدد افزودن بیمارستان های آیت الله خوانساری و ولیعصر(عج) به عنوان بیمارستان های پذیرنده بیماران کرونایی هستیم که اگر این مراکز درمانی هم پر شوند عملا بیمارستان دیگری برای پذیرش بیماران کرونایی در اراک نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شهر باید آرایش نظامی به خود بگیرد، چراکه شرایط بسیار بحرانی است، گفت: اگر با کمبود مراکز درمانی و بیمارستان روبرو شویم عملا باید نقاهتگاه و سوله را تبدیل به مراکز درمانی کنیم، بیمارستان های خصوصی شهر اراک و تامین اجتماعی بخش هایی را به بیماران کرونایی اختصاص داده اند، اما کفایت نمی کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه در حال حاضر همکاری همه دستگاه ها را خواستاریم، گفت: علیرغم افزایش شمار مبتلایان، کمبود دارو وجود ندارد، اما کمبود اکسیژن داریم. بیمارستان امیرالمومنین اراک دو دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت تولید ۲۵۰۰ لیتر دارد، اما این حجم همچنان کم است و باید صنایع مختلف در تامین اکسیژن مایع به کمک دانشگاه بیایند.

استان مرکزی از روز گذشته کاملا در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته است که با توجه به افزایش بالای شمار مبتلایان، در واقع شرایط بحرانی هم پشت سر گذاشته شده است و لازم است که تمهیدات خاص و ویژه ای در استان حاکم شود.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها