رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلای مازندران:

شناسنامه شهدای ورزشکار مازندران تدوین می‌شود

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلای مازندران با تاکید بر ترویج منش پهلوانی و اخلاق شهدای ورزشکار بین آحاد جامعه و ورزشکاران، گفت: شناسنامه شهدای ورزشکار مازندران تدوین می‌شود.

شناسنامه شهدای ورزشکار مازندران تدوین می‌شود

حسن افشار در جلسه شورای قشر بسیج ورزشکاران مازندران، اظهار داشت: شهدای شاخص، قهرمانان و پهلوانان همیشه جاویدی هستند که پیام آنان ایستادگی بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و مقاومت در برابر استکبار است.

وی با بیان اینکه همه شهیدان برای ما شاخص هستند، افزود: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب هر سال بر اساس مقتضیات ویژه‌ای برخی از شهدا به عنوان الگوهای ناشناخته به جامعه معرفی می‌شون.

افشار گفت: شهیدحسن فقیهی جویباری با توجه به اینکه دوران خدمت سربازی خود را انجام داده بود و می‌توانست به جبهه نرود، به عنوان یک جوان مومن انقلابی و پای کار با درک شرایط موجود در لبیک به فرامین امام راحل در کنار سایر اعضای خانواده به جبهه اعزام می‌شود و همراه با سایر برادران شهیدش علی و محمد فقیهی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی بیان کرد: هر سال در برخی از قشرهای جامعه شهدای شاخص در سطح کشور معرفی و امسال شهیدحسن فقیهی جویباری از جامعه ورزش کشتی به عنوان شهید شاخص ورزش کشور از مازندران معرفی شده‌ است و در سال 1400 شهید حسن فقیهی جویباری از شهرستان جویبار و از دیار مازندران به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش کشور معرفی شد.

رئیس بسیج ورزشکاران مازندران بیان کرد: از سال 89 با هدف نهادینه کردن سبک زندگی شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه الگوی برتر زندگی به نسل جوان، شهدای شاخص در سطح کشور و استان‌ها معرفی می‌شود. در گذشته از استان مازندران شهید بهرام اسد پور گلوگاهی از جامعه ورزش استان به عنوان شهدای شاخص کشوری معرفی شده‌ بود.

وی با اشاره به شناسایی هزار و 200 شهید ورزشکار در استان، گفت: شناسنامه شهدای ورزشکار استان در دست تهیه و تدوین است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها