معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

دارندگان خانه‌های خالی بخوانند/ اولین برگه‌های مالیاتی در راه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ضرایب مالیاتی انچنان بالا است که دیگر خالی نگه داشتن واحدها برای مالکان نمی‌صرفد.

دارندگان خانه‌های خالی بخوانند/ اولین برگه‌های مالیاتی در راه

محمود محمودزاده درباره الزامی بودن ثبت اطلاعات محل سکونت و واحدهادر سامانه املاک و اسکان کشور از فردا-نوزدهم فروردین‌ماه- اظهار کرد: تمام مالکان از فراد باید اطلاعات تمام واحدهایی که به نام دارند را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند و مبنای این اقدام، ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال 94 است.

وی در پاسخ به این سوال که چه اجباری برای افراد وجود دارد که بخواهند اطلاعات واحدهای به‌نام خود را در این سامانه ثبت کنند و ضمانت اجرای این قانون چیست، گفت: قانون قبلی عوامل بازدارنده قابل قبولی هم از نظر نرخ مالیاتی و هم از نظر ضمانت‌های اجرایی نداشت اما در قانون جدید چند موضوع برای الزام ثبت اطلاعات و اجرایی شدن این قانون در نظر گرفته شده‌است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ اگر اطلاعات محل سکونت ثبت نشود و افراد کد یکتا را دریافت نکنند،‌ کلیه خدمات دولتی که پیش از این دریافت می‌کردند اعم از خدمات بانکی مانند دریافت دسته چک، دریافت تسهیلات، یارانه، تعویض پلاک ماشین و ... برای آنها متوقف خواهد شد. در روش جدید هر خانواری مکلف است که اطلاعات خواسته شده را در سامانه ثبت کند بنابراین چه مالک چه مستاجر و چه خانوار شهری و روستایی برای اینکه بتواند از خدمات دولتی استفاده کند باید اطلاعات مورد نظر را ثبت و کد یکتا را دریافت کند.

محمودزاده گفت:باید توجه شود که تمام این اطلاعات وجود دارد بنابراین اگر افراد نسبت به ثبت این اطلاعات اقدام نکنند یا اینکه اطلاعات ناقص درج شود، شامل جرایم مالیاتی خواهند شد و باید دو برابر مالیات خانه خالی را بپردازند.

وی افزود: تعداد واحدهایی که در کل کشور وجود دارد حدود 25 میلیون واحد است و تعداد خانوار هم مشخص است، وقتی کد ملی خانوار را به پلاک واحدها متصل کنیم تعدادی از واحدها خالی باقی می‌ماند و خانواری به آن کد پستی وصل نمی‌شود. پیش از این یک عددی از تعداد خانه‌های خالی اعلام شد اما دو میلیون و 500 هزار واحد خالی آماری است که مرکز آمار در سال 95 اعلام کرده و در حال حاضر نمی‌دانیم این عدد چقدر درست است.

معاون مسکن و امور ساختمان با تاکید بر اینکه با توجه به ضرایب مالیاتی که در نظر گرفته شده برای هیچ مالکی نمی‌صرفد که خانه خود را خالی نگه دارد یا ثبت نکند، ادامه داد: افراد اگر اطلاعات را ثبت نکنند جریمه دو برابری را باید بپردازد.

محمودزاده گفت: اولین برگه مالیاتی خانه‌های خالی احتمالا مرداد ماه امسال صادر می‌شود.

وی درباره شناسایی خانه‌های خالی اظهار داشت: تا قبل از اجرای این قانون که براساس ماده 169 کار می‌کردیم یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی شد و به کارتابل سازمان امور مالیاتی وارد کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: واحدی که مستاجر داشته باشد مشروط به اینکه مساحت آن در تهران کمتر از 150 متر و در شهرهای دیگر کمتر از 200 متر باشد، مشمول مالیات نمی‌شود.

وی با اشاره به ضرایب مالیاتی گفت: میزان مالیات برای سال اول 6 برابر اجاره سالانه آن واحد، برای سال دوم 12 برابر و برای سال سوم 18 برابر است که تمام این اعداد برای شخصیت‌های حقوقی دو برابر است.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ایرانی
    0

    سلام این کارتون درسته،ولی اما داره اونایی که ۵،۶ تا واحد دارن دادن مستاجر اونا چجوری باید مالیات بدن،طرف ۶ تا واحد داره میده مستاجر به شرط فروش راه به راه بازدید میگیره پدر مستاجرو در میاره،تا به قیمت مورد نظرش بفروشه اینارو باید چه کرد

  • حسن
    0

    این دولت دزد بی تدبیر از هر راهی میخواهد جیب مردم را خالی بکند .

  • خلاف موازین شرعی
    0

    ما این همه شهید ندادیم که بشویم جمهوری چین یا کره جنوبی قانون مالکیت در قرآن آمده که هیچ شخص دارایی که شخص بارنج و بهزحمت نون حلال به‌دست آورده نمی‌تواند تصرفی حتی جزیی داشته باشد و خلاف موازین شرعی است شما دارید از ملک ومحل زندگی طرف فرضا برا بچه اش ی خونه ساخته باشه میخاید پول زور بگیرید غلط کردید

  • وطن
    0

    اول از کله گندها شروع کنید

  • کاربر ناشناس
    0

    فقط تو مونده بودی که تهدید کنی که کردی

  • محمد
    0

    دولت تدبیر الگوی خونه های خالی ومالیات را از کشورهای کومنیست گرفته اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها