تست رایگان کرونا در همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی استان همدان انجام می‌شود

مدیرگروه توسعه شبکه و ارتقا سلامت همدان با تاکید بر اینکه تست سریع کرونا به صورت رایگان در همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی استان همدان انجام می‌شود گفت: متاسفانه مردم فقط به مرکز کووید دیباج مراجعه می‌کنند.

تست رایگان کرونا در همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی استان همدان انجام می‌شود

دکتر مرضیه ارجمندیان اظهار داشت: پیک چهارم کرونا در استان همدان آغاز شده و بار مراجعه‌های مردم برای انجام تست کرونا شدت گرفته است.

وی تصریح کرد: اگرچه تست سریع کرونا در همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پنج مرکز منتخب در نقاط مختلف شهر انجام می‌شود اما متأسفانه مردم فقط در مرکز دیباج تجمع می‌کنند.

مدیرگروه توسعه شبکه و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی همدان با بیان اینکه در روز گذشته 300 بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا برای انجام تست به مرکز دیباج مراجعه کردند گفت: تجمع و ازدحام جمعیت در این مراکز گردش ویروس را تشدید می‌کند.

ارجمندیان با تاکید بر اینکه تست سریع کرونا در همه مراکز خدمان جامع سلامت انجام می‌شود و بهتر است هر بیمار به نزدیک‌ترین مرکز محل سکونت خود مراجعه کند اظهار داشت: وقتی تعدا مراجعان یک مرکز بیش از حد بالا رود، توان و ظرفیت پرسنل پاسخگوی رفع نیاز نیست.

وی با اشاره به اینکه موج چهارم کرونا در استان شروع شده است گفت: بیش از 70 درصد از تست‌هایی که از بیماران تنفسی مشکوک به کرونا گرفته می‌شود مثبت است.

مدیرگروه توسعه شبکه و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی همدان با بیان اینکه در همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی پزشک عمومی حضور دارد اظهار داشت: با توجه به نتیجه تست و علائم بیماران اقدامات درمانی انجام می‌شود.

ارجمندیان با اشاره به اینکه پنج مرکز تخصصی کووید19 در همدان فعال است تصریح کرد: این مراکز شامل مرکز مدرس در شهرک مدرس، امام حسین(ع) در خضر، شهید مدنی در شهرک مدنی، ولیعصر در کوی کوثر علی آباد و دیباج در کمال آباد است.

وی با تاکید بر اینکه اگر هر یک از بیماران تنفسی به مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند شاهد ازدحام جمعیت و شلوغی مرکز دیباج نخواهیم بود گفت: برخی بیماران تنفسی مبتلا به کرونا نیستند اما حضورشان در میان جمعیت خطر ابتلا به این ویروس را افزایش می‌دهد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها