سخنگوی وزارت امور خارجه:

کشتی تجاری ایرانی "ساویز" بر اثر انفجار دچار آسیب جزئی شده است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: کشتی تجاری ایران با نام ساویز روز سه شنبه ١٧ فروردین حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری دچار آسیب جزئی شده است. 

کشتی تجاری ایرانی "ساویز" بر اثر انفجار دچار آسیب جزئی شده است

سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اخبار حمله به کشتی تجاری ایران در دریای سرخ اظهار داشت: بر اساس اعلام قبلی رسمی و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بین المللی دریانوردی به عنوان نهاد مرجع، کشتی غیر نظامی ساویز برای برقراری امنیت دریانوردی در مسیر خطوط کشتیرانی و مقابله با دزدان دریایی در منطقه دریای سرخ و خلیج عدن مستقر شده بود. این کشتی عملا به عنوان ایستگاه لجستیکی (پشتیبانی فنی و تدارکات ) ایران در دریای سرخ عمل می‌کرد و لذا مشخصات و ماموریت این کشتی قبلا به صورت رسمی به آن سازمان اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید: نیویورک تایمز: اسرائیل عامل حمله به کشتی ایرانی است

خطیب زاده‌ افزود: در اثر حادثه رخ داده خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی به وجود نیامده است و بررسی‌های فنی در مورد چگونگی این حادثه و منشاء آن در حال انجام است و کشورمان کلیه اقدامات لازم از طریق مراجع بین المللی را در این خصوص انجام خواهد داد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • حسینی
    0

    انشاالله همدیگر بزنن تا ریشه هر دوتا کنده بشه

  • علیرضا
    0

    بازم دهنتونو سرویس کردن.

  • ص _ ن
    0

    اگر زدن کشتی ساویز کار اسراییل است ایران جواب متقابل دهد . به دلیل اینکه در مذاکرات تاثیر دارد . آنها زدن کشتی ساویز ایران را نوعی ضعف تلقی می کنند .

  • کوروش
    0

    تو گفتی وماهم باورکردیم جزیی؟

  • باغ بی برگ
    0

    ان شا الله نابودی هردوتا کشور مسخره

  • داود
    0

    نفت کش کره ی جنوبی را گرفتین دوتا نفت کشمون رو توقیف کردن .به پول مون هم نرسیدیم.کشتی تجاری اسراییل رو تو آبهای آزاد با موشک زدید دوتا کشتی ما رو تا به امروز زدن . فکر کردین خارجی ها ( اونهایی که دشمن مینامیدشان)چلاق هستن و نمیتونن تلافی بکنن.والا راه تعامل با دنیا این نیست .دون کیشت نباشین همچی حل میشه.

  • سید محسن موسوی
    0

    جنگ زدوخوردداره

  • براوو
    0

    وجدانا خودتون دیگه خسته نشدید؟بابا خداوکیلی این موش و گربه بازیها چیه راه انداختید ملت دیگه از پا دراومدن،اگر قراره جنگ کنیم بزنید دهنشون رو سرویس کنید اگه همـ زورتون بهشون نمیرسه تا صلح کنیم بره پی کارش،الان ۲روز دیگه باز خبر میاد کشتی اسراییلی هدف حمله قرار گرفت و خسارت کمی برداشت،،،،

  • شراره مقدس نیان از مشهد
    0

    ای کاش که از هوا و دریا و زمین و زمان حمله کنن به ایران خدا زده و خواهر مادر این مسئولین دزد کثیف رو بیارن پیش چشماشون...این نامردها خواهر ملت رو آوردن جلو چشماشون...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها