معاون بازآفرینی شهری و مسکن البرز:

صاحب‌خانه‌ها امسال هم حق جواب کردن مستأجران را ندارند

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی البرز گفت: هر فردی که اجاره نامه‌اش تمام شده باشد با درصدی که اعلام خواهد شد مجدد اجاره‌نامه خود را تمدید خواهد کرد و نیازی به جابه جایی نخواهد بود.

صاحب‌خانه‌ها امسال هم حق جواب کردن مستأجران را ندارند

محمدرضا صفایی‌فر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه اسکان و املاک کشور از فردا ( ۱۹ فروردین) آغاز می‌شود، اظهار کرد: صاحبان املاک و مستاجرین دو ماه فرصت دارند که اطلاعات منزل مسکونی خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی ادامه داد: سرپرستان خانوار با مراجعه به این سامانه باید با دقت، به طور کامل و صحیح به سوالات مندرج پاسخ و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند.

صفایی فر با اشاره به هدف راه اندازی این سامانه گفت: با توجه به اینکه وجود واحدهای مسکونی خالی طی سال‌های اخیر باعث ایجاد عدم توازن در عرضه و تقاضای مسکن و بالا رفتن قیمت فروش و اجاره واحدهای مسکونی شده، این سامانه جهت شناسایی این واحدها راه اندازی شده است.

این مسئول اضافه کرد: پس از پایان مهلت دو ماهه ثبت نام، پایش اطلاعات ارسالی جهت بررسی وضعیت واحدهای مسکونی در استان‌های مختلف آغاز می‌شود.

صفایی فر در ادامه با اشاره به اینکه طبق مصوبه دولت، مالکان امسال هم نمی‌توانند مستاجرین خود را جواب کنند، گفت: مصوبه ستاد مبارزه با کرونا درباره تمدید قراردادهای اجاره تا سه ماه پس از اتمام کرونا اعلام شده است، بنابراین امسال هم این مصوبه اجرایی می‌شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی البرز توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ و تا سه ماه بعد از اعلام پایان رسمی کرونا در کشور، این مصوبه ملاک عمل خواهد بود.

وی بیان‌داشت: هر فردی که اجاره نامه‌اش تمام شده باشد با درصدی که اعلام خواهد شد مجدد اجاره‌نامه خود را تمدید خواهد کرد و نیازی به جابه جایی نخواهد بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مهدی
    0

    حداقل باید 25 درصد افزایش اعلام بشه همانند افزایش حقوق که 25 درصد بود حالا بماند که افزایش قیمت ملک توی این سالها 700 درصد بوده

  • ث
    0

    این کار خلاف قانون و خلاف شرع مقدس اسلام می باشد. دولت چرا از کیسه خلیفه می بخشد. اگر قراردادی منقضی شده هیچ احدی حق تجدید انرا ندارد مگر با توافق طرفین و دولت و مجلس در این خصوص حق دخالت ندارند.امیدوارم دیوان عدالت اداری این دستور خلاف دولت را باطل کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها