کاخ سفید: برداشتن تحریم بخش اصلی مذاکرات وین است

سخنگوی کاخ سفید از خروج دولت ترامپ از برجام انتقاد کرد و گفت برداشتن تحریم و اقدام هسته‌ای ایران بخش اصلی مذاکرات وین است.

کاخ سفید: برداشتن تحریم بخش اصلی مذاکرات وین است

جن ساکی روز سه‌شنبه در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سوالی درباره دور نخست مذاکرات برجام که در وین جریان دارد، مدعی شد ایران به واسطه تحریم‌های دوره اوباما-بایدن به میز مذاکرات منجر به برجام آمد.

وی از ارائه ارزیابی از نشست وین خودداری کرد و افزود: گفت‌وگوها با همتایان و شرکای اروپایی ما جریان دارد، انتظار داریم که آنها بخش‌های دشوار و فرایندی طولانی را داشته باشند.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: بر این باوریم که مسیر دیپلماسی، مسیر درستی برای حرکت به جلو است و همه طرف‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند. وقتی ترامپ ما را از این توافق خارج کرد، ما را از دیدن توانایی هسته‌ای ایران بسیار دور ساخت و اینکه بازرسان نتوانند بفهمند ایران تا دستیابی به سلاح اتمی چقدر نزدیک است.

ساکی تصریح کرد: این به نفع هیچ کسی از جمله آمریکا نیست.

وی در پاسخ به اینکه آیا از مذاکرات امروز احساس رضایت دارند یا خیر هم گفت: این نخستین روز مذاکرات است و باید ببینیم تیم مذاکراتی ما چه احساسی نسبت به آن دارند.

سخگوی کاخ سفید در پاسخ به اینکه وقتی قرار نیست ایران و آمریکا مذاکرات مستقیم داشته باشند، چرا در سطح بالایی همچون نماینده ویژه برای این مذاکرات اعزام شده است، گفت: فکر می‌کنم مهم است که به شرکای خود یا شرکای ۱ + ۵ بگوییم که ما اعتقاد داریم دیپلماسی بهترین و مناسب‌ترین گام رو به جلو است.

ساکی اظهار کرد: راب مالی شخصی باتجربه است و در گذشته در تیم مذاکراتی بوده است، مطمئناً یک فرد در سطح مناسب از دولت برای حضور در آنجا است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش از انطباق کامل ایران به تعهدات، تحریم‌ها لغو خواهند شد، گفت: همانگونه که روز گذشته گفتم، انتظار داریم که بخش عمده‌ای از گفت‌وگو این باشد که چگونه ایران می‌تواند به انطباق برسد و آنچه از ایالات متحده خواسته می‌شود.

سخنگوی کاخ سفید از ارائه پاسخی روشن مادامی که مذاکرات جریان دارد، خودداری کرد.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • سیلی خورده
    0

    یه حسی بهم میگه هم آمریکا دوست داره برگرده به برجام هم ما مجبوریم مذاکره کنیم چون راهی جز این نداریم به اندازه کافی دهنمون آسفالت شده...امیدوارم به توافق برسن هرچی باشن از چینی ها بهترن...

    نظرات شما -
    • OK
      0

      به نفع آمریکاست که به برجام برگردد زیرا اگر ایران تعهدات برجامی خود را اجرا نکند و نقض کند آمریکا با بازگشت به برجام در موقعیتی منحصر به فرد و ممتاز قرار می گیرد که می تواند بطور انفرادی و بدون نیاز به اجماع دیگر طرفهای برجامی مکانیسم ماشه را فعال کند و همه تحریمهای شورای امنیت را بطور خودکار و بدون نیاز به تصویب قطعنامه مجدد علیه ایران بازگرداند.

    • اسد
      0

      واقعا چقدر شما جماعت شیرین عقل تشریف دارید.امریکا چه نیازی به توافق دارد وقتی کاملا نقاط ضعف ما را میداند و بر پاشنه اشیل کشور ما کاملا سوار است.مشکلات ما ریشه داخلی دارد و باید در دو جبهه با ان جنگید یکی خنثی سازی تحریمها به صورت فعال و دوم حذف نیروخای غربگرا که متاسفانه با سوء نیّت و یا خیلی خوشبینانه سوء مدیریت مسیر زندگی مردم را سخت نموده اند و تحریمها رو کاری تر.عجیب است که چرا بعد از سی سال هنوز این مهم رو متوجه نمیشوید.اگر فقط به گزارشات رسمی و امارهای اقتصادی این ۳۵سال اخیر کشور توجه کنید به روشنی درخواهید یافت که بیشترین نرخ تورم،بیکاری و رکود بترتیب در دولتهای روحانی،خاتمی و هاشنی رقم خورده خصوصا در دولت روحانی . مگر این دولت به برجام تن نداد چرا امریکا علیرقم تن دادن ایران به توافقنامه برجام و محدود سازی شدید توان هسته ای خود از برجام کاملتر و مذاکره بر سایر موئلفه های قدرت ایران سخن میگوید و اصرار دارد.یعنی فهم واقعیتهای ملموس انقدر برای شما سخت و قامض است!!!واقعا شرم اور است.

    • انفجاریان
      0

      البته اگر دوستان خیرخواهمان بگذارند

    • د
      0

      آسد خان حذف نیروهای غرب گرا یعنی از دین دادن هفتاد درصد کشور شما هرکاری هم بکنید باز هم هفتاد درصد مردم تمایل به ارتباط با غرب بیشتر دارند تا شرق کسی را نمیشود به زور مجبوری به کاری کرد همانطور که تمام این سالها تلاشها بعضی ها بی نتیجه بود مردم خوب وبد را تشخیص می دهند کاش جای حذف سعی می کردید خواسته های مردم را ببنند تا اینجوری مردم. از انان فاصله نگیرند

    • ایرانی
      0

      به نظر یکسری از دوستان ساده لو، آمریکا به همین راحتی میخواد تحریمها را برداره و به برجام برگرده؟!بایدن از ترامپ خیلی خیلی بدتره و با پنبه سر میبره،بایدن چندین بار با صراحت اعلام کرده اسرائیل خط قرمزشه،شک نکنید اگه آمریکا تحریمها رو برداره و به برجام برگرده ،ایران در موضوع موشکی و خروج از منطقه باج و به آمریکا داده......

    • د
      0

      آقای اوکی واقعا تحلیلگر بی نظیر در سیاست هستی مواظب باش ندزدنت واقعا که

    • OK
      0

      پاسخ به د: آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ چرا نتوانست به علت نقض برجام از سوی ایران (موضوع کاهش تعهدات برجامی) مکانیسم ماشه را علیه ایران در شورای امنیت فعال کند چونکه از برجام خارج شده بود و دیگر عضو برجام نبود که بتواند مکانیسم ماشه را فعال کند.

    • به اسد
      0

      مشکل کشور ما ناقص العقل ها و شعبان بی مخ هایی مثل شما هستند که می خواهند با زور حرف خود را به کرسی بنشانند و به جای قاطبه مردم تصمیم بگیرند! شما و امثال شماها فقط حق دارید برای خودتان اظهارنظر کنید و تصمیم بگیرید. شیرفهم شد؟

  • کاربر ناشناس
    0

    چی انها از چین بهتره زورگویی انها ،قلدریشان یاخوشگلیشان مرگ برامریکا و هرچه ادم غربزده وطن فروش امریکایی پرست

  • رحیم آب منگل
    0

    غربیها شرف دارد به چینیها درود بر آقای روحانی

  • محمد
    0

    خدایا یعنی میشه این تحریمهای ظالمانه از سر این مردم برداشته بشه مردم ایران لایق بهترین زندگیهاست نه ابن که 42سال بدون هیچ گناهی دربدترین شرایط تحریم با زندگی دسته وپنجه نرم بکنند ولی فکر کنم خوشبختی داره به ایران چشمک میزنه ما که امیدمان زیاده خدا خودش مشکلات را ازسرراه این ملت بزرگ برداره انشاالاه

  • اسداله
    0

    کشور ما در پیش برد راهبرد خود در مسیر دیپلماسی با دو مشکل اساسی مواجه است :۱- به هر شکل و توسط هر کس یا کسانی پاشنه اشیل ایران بخوبی بر همگان خصوصا از منظر دشمنان بر ملا شده و ۲-در درون کشور عوامل عربگرا و نفوذیهای دشمنان عملا و به صورت همه جانبه سعی بر حفظ و تعمیق پاشنه اشیل ما شده اند و تاسف اور اینکه این گروه در داخل حاکمیت همه روزه به شکل فزاینده ای قدرت را بدست گرفته اند. ما چنانچه همه تحریمها را مرتفع نماییم به دلیل ماهیت حکومت ایران و ارمانهای انقلاب ان باز دشمنان بهانه ای برای اعمال تحریم و وضع محدودیتها فلج کننده دارند.این موضوع به وضوح خود را نشان داده و برجامهای۲و۳و۴ که هم امریکاییها و هم غربیها و هم دولتهای اصلاحات بر روی انخا اتفاق نظر دارند هم دیگر پنهان نمانده است.واقعا دشمنان خارجی خصوصا جهان غرب از یک سو و غربگراهای داخلی از سوی دیگر توانسته اند تحریم و انزوا رو بر ما تجمیل کنند.تسلط بر پاشنه اشیل ایران توسط دشمنان داخلی و خارجی اوضاع رو بجایی رسانیده اند که ما حتی اگر توان هسته ای خود را کاملا نابود و دانشمندان خود را در اختیار انها قراردهیم باز بهانه دیگر مثلا توان موشکی ایران را در پیش خواهند گرفت و با اعمال تحریمهای فلج کننده عملا ما را مجبور به نابودی این توان موشکی خواهند کرد و بدنبال بهانه دیگر مثلا حقوق بشر و حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی را پیش خواهند کشید و تا تجزیه ی ایران دست از تلاش نخواهند برد.ما سر یک دوراهی واقعی قرار گرفته ایم که باید و ناچاریم یکی را این دو راه را ادامه دهیم راه اول ادامه مذاکرات و تسلیم در هر دوره و به هربهانه و یا انتخاب اسانتر برای حفظ ارمانها ،انقلاب و کشور که رهبری بار ها به ان اشارات صریح داشته اند یعنی خنثی سازی تحریمها. راه دو قطعا بسود ایران است و مانع نابودی کشور خواهد شد ولی ما یک مشکل بسیار اساسی داریم و انهم قدرت نیروهای غربگر و نفوذی دشمن است که البته سهم بسیاری در قدرت و حاکمیت ایران دارند. این گروه دقیقا مثل ستون پنجم دشمن عمل میکنند و تعمدا از درون با بهره گیری از منابع نرم و سخت داخلی اوضاع داحلی و بین المللی کشور را به بحران میکشانند.انتخاب راه حل دو که رهبری عزیز بارها به صراحت به ان اشاره نموده یعنی خنثی سازی تحریمهای دشمنان جز با مهار عوامل غربگرا و نفوذیهای دشمن و سرکوب انها از یک سو و تلاش عملی و هوشمندانه جهت خود اتکایی ایران میسور میباشد. جنگ اصلی در اینده نه میان ایران و دشمنان خارجی که بین حرکت انقلابی و نیروهای مخرب داخلی که نقش جاده صاف کن و ستون پنجم دشمن را دارند بوقوع خواهد پیوست. البته نباید فراموش قدرت این عناصر مخرب داخلی بود چون چه باور کنیم چه باور نکنیم این گروها سالهاست که بخش عمده و اصلی قدرت را هم در حاکمیت و هم در میان مردم داشته اند.حذف نیروهای ضد انقلاب و ستونهای پنجم دشمن اولا نیاز به عزم ملی در همه سطوح و تسویه انها به دنبال ان دارد.خلاصه اینکه رفع حربه تحریم دشمن مستلزم تقویت مولفه ها و توسعه و تعمیق انها دارد که این مطلوب نخواهد شد مگر با سرکوب نیروهای غربگر،نفوذیها و جواسیس در داخل حاکنیت که دل و فکر خود را با بیگانگان گرخ زده اند.نقش مخرب تفکر دولتهای هاشمی،خاتمی و خصوصا روحانی در نابودی اقتصاد و به طبع ان نا رضایتی مردم را هرگز نمیتوانیم فراموش بکنیم. به امید روزهای بهتر انشالله.

    نظرات شما -
    • ب اسداله
      0

      کومنیست وطن فروش

    • به اسدالله
      0

      مردم کشور را به خودی و غیرخودی و دلسوز و نفوذی تقسیم بندی نکن! تمام آحاد مردم ایران خودی و دلسوز سرنوشت و میهن شان هستند و نام ایرانی جماعت با هر کیش ، آئین و مرامی را نفوذی دشمن نگذار! دشمن انسان نفس اماره او و شیطان است و نه چیز دیگر!

  • برجامی
    0

    اگه چینی ها و روس‌ها از ایران حمایت نمی کردن آمریکا تروریست هرچه از دستش بر می اومد علیه ایران انجام میداد سگ و گربه چینیها از دولتمردان آمریکا بهترین!مرگ بر آمریکا!

    نظرات شما -
    • فریز نباش
      0

      از آنطرف بام افتادی!!

    • ایرانی
      0

      عجب تحلیل متفکرانه ای کردی......

    • شرمنده
      0

      منفی میدم چون رسانه ام بی بی سی ،من و تو ،آمریکا ،،،،،،مدیران مملکتم دوتابعیتی ،،،،

    • ناشناس
      0

      حرفت درسته جناب برجامی.متاسفانه چقدر طرفدارای آمریکا در (خبر فوری) زیاده

  • اقتدارایران
    0

    اپوزیسیون و دشمنان جمهوری اسلامی از روی ناامیدی فقط جلز ولز میکنند متاسفانه در تحریم فشار حداکثری با اذیت مردم در تحریم مبادلات بشردوستانه مثل غذا و دارو آبروی غرب و غرب گرایی بردند و لکه ننگ دیگری در کنار ننگهایی چون حمله اتمی به ژاپن و ویتنام و.. آفریدند و هر چند رسانه های غیر مدعی غرب گرا فارسی زبان سانسور مفتضحانه میکنند/ اما هر روز بیشتر و بیشتر مردم پی به شیطان صفتی غربیان و غرب گراها میبرند/ جنایت امریکا و متحدانش در تحریم ناجوانمردانه حتی دارو غذا ننگ بر کارنامه تاریک ضد بشری شان است. پول ملت ایران بلوکه میکنند و حالا که دولت میخواهد برای دارو غذا و واکسن استفاده کند میگیوند باج جمهوری اسلامی میگرد! از کی تا حالا درخواست پول خودمان شده باج؟! باجگیر امریکا و متحدانش هستند که سلاحای گران وبنجولوشان به اعراب خلیج فارس می اندازند حتی عرضه رهگیری موشکها و پهپادهای ساده یمنی ها ندارند! کل هنر سعودیها نابود کردن زیرساختهای مردم مظلوم یمن و ایجاد قحطی غذایی و دارویی علیه کودکان یمین است. سکوت اپوزیسیون ضد جمهوری اسلامی در مقابل جنایات علیه مردم یمن و سوریه و افغنستان توسط غربیان و متحدانش نشانه رسوایی این اپوزیسیون ورشکسته است. جمهوری اسلامی ایران اکنون به شدت مقتدر شده است، همین مدرک کافی است که جرئت تعرض به خاک ایران ندارند بجز ترور دانشمندان هسته ای و موشکی اش! کل جربزه ابرقدرت بزدل امریا و متحدانش، این است سردار سلیمانی یا دانشمندان هسته ای ترور کنند! کاملا مشخص است جمهوری اسلامی سرنوشت قذافی به یاد دارد! قذافی به امریکا و غرب اعتماد کرد و خلع سلاح موشکی و توان هسته ای شدو بعد مورد تحریم دوباره و در نهایت حمله نظامی و سرنوگنی حکومت قذافی و تجزیه ویرانی لیبی! جمهوری اسلامی ایران میداند تسلیم شدن در برابر امریکا و غرب حتی سرنوشتی بدتر از لیبی زمان قذافی در انتظارش است، پس حماقت تسلیم در برابر خواسته های هسته ای و موشکی و منطقه ای نمیکند، چرا که بخوبی میداند اینها عامل بازدارنده در برابر حمله نظامی امریکا و غرب است و تا اینها را دارد امریکا و غربیان و متحدانش حرئت حمله ندارند. منتهی مشکل جمهوری اسلامی از لحاظ اقتصادی این است که سی سال به نفوذیها و گرین کارتی ها غرب زده در داخل میدان داد و بسیاری از آنها خائنانه در امر خودکفایی محصولات اساسی کشاورزی و راهبردی کارشکنی کردند! ایران دهمین کشور غنی جهان است و میتواند در تمام اقلام اساسی و راهبردی خودکفا و صادر کننده باشد. تحریم یک نعمت و موهبت است تا ارکان نظام جمهوری اسلامی بالاخره دست از رانت نفت بردارند و دستان پلید شیطان صقت و خائن نفوذی از ایران قطع کنند و با برچیدن فساد و رانتخواری و انحصارگرایی و محتکران و گرانفروشان و سایر دزدان بیت المال و اجحافگران به مصرف کنندگان ایرانی، با یاجاد یم اقتصاد مولد و بودجه بدون کسری و بر پایه مالیات از فعالیت مفید اقتصادی، برای همیشه ننگ وابستگی به غرب پاک کنند.

    نظرات شما -
    • د
      0

      از نظر شما اقتدار گرایان اقتدار یعنی دادن روغن وبرنج برای رای شما اصلا چه می دانید سیاست چیه که در مورد هشتاد متر بنویسید تهش می توانید موقع رای گیری با روغن وبرنج در خانه مردم بروید و التماس کنید به شما رای بدهند

    • ایرانم
      0

      ایرانی ها چقدر مظلوم هستند! همین امروز در اخبار حسن روحانی (که محبوب اصلاح طلبان و غرب گراها است) گفت امریکا جنایتکار و تروریست اجازه خرید واکسن نمیدهد! چه کسانی به این کامنت رای منفی میدهند؟! این قدر جنایت تحریم امریکا تابلو است که حتی سرکردگان غرب گدا هم جرئت ندارند جنایتک تحریم منکر شوند.

  • کاربر ناشناس
    0

    ای کاش مسئولین ما عرضه داشته باشن و با آمریکا مشکلات رو حل کنن

  • ایرانی
    0

    شک نکنید اگه تحریمها توسط آمریکا برداشته بشه و به برجام برگرده، دولتمردان بی کفایت ما در مورد برنامه موشکی و خروج از منطقه باج را به آمریکا دادن ،آمریکا با قطعیت چندین بار اعلام کرده پشت کشورهای عربی منطقه و علل الخصوص اسرائیله ،خودمون را الکی گول نزنیم و از خواب بیدار بشیم.....

  • محمود
    0

    اونایی که میگن چین از آمریکا بدتره بگن تا حالا چین به کدام کشور حمله کرده آمریکا خوی تروریستی داره شک نکنید

  • برو بابا
    0

    اسداله خان،،چرا حرف دهان مردم میزاری:؟؟؟!!!مگر ما حقوق بشر را نقض میکنیم؟یا حقوق اقلیتهای مذهبی ؟و قومی را؟؟ما فقط تا تونستیم چرخ اقتصاد را در صنایع دفاعی(موشکی) چرخانده ایم،(تاچشم دشمن کور بشه)،،،،،، راستی معنی ایه ی شریفه لا شرقیه و لا غربیه و سخنان امام خمینی در این رابطه را چکار کنیم؟؟کشورهای غربی حد اقل به وجود خدا معتقد هستند !!!!ولی چین و روسیه،،،،،، راستی کشور امارات چند سال طول کشید تا صاحب نیروگاه اتمی شدو چند دلار هزینه کرد؟ و ما چند سال و با چند دلار؟؟؟ راستی چینی ها برای ساخت اتوبان تهران شمال چقدر پول گرفتن و چند متر را ساختند؟؟؟ با اینکه سوال فراوانه!!،،،،،،اه !!چقدر سوال دارم من

    نظرات شما -
    • اسد
      0

      عزیز دلم چرا دقت نمیکنید،بنده عرض کردم به بهانه حقوق بشر.معلومه که دشمن بهانه سازی میکنه و گر نه همین کشورهای غربی و امریکا بیشترین جنایتهای ضد بسری را در سراسر کره خاکی مرتکب میشوند و در این داستان به دلیل ناعادلانه بودن نظام بین المللی و توان بزرگ و وسیع تبلیغاتی و رسانه ای بر جنایت خود لاپوشانی میکنند.عزیز دلم ما که دنبال بمب هسته ای نبودیم ولی شاهدیم با تبلیغات گسترده و ایران حراسی موضوع را وارونه جلوه نموده اند به شکلی مسولیین ما همان ادبیات دشمنان را در مواجه با موضوع هسته ای بکار ببرند. فراموش نکنیم که اقای روحانی بارها با همین ادبیات توافق برجام را بسود جهان معرفی کردند.دشمن بدنبال بهانه و وارونه جلوه قرار دادن حقایق مرتبط با ایران است.باید با دشمن مقابله کرد و نه مذاکره بیحاصل و انهم در زمین دشمن.افتاد.

  • OK
    0

    هیچ ایرانی وطن پرست ، مستقل و آزادیخواهی از تصویب ، اجرا و ادامه تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا حمایت نمی کند و نخواهد کرد جز کاسبان تحریم و دشمنان داخلی و خارجی ملت ایران و همچنین در حال حاضر هیچ توافق نامه بهتر از برجام وجود ندارد که بتواند جایگزین برجام شود و تا زمانی که توافق نامه جامع تر و کم نقص تری جایگزین برجام نشده این توافق نامه در نوع خود بهترین توافق نامه برای حل و فصل اختلافات برنامه هسته ای ایران با شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می آید.

  • احمد
    0

    امیدواریم بایدن به نصیحتهای شرکای غربی خودش توجه کنه و تمام تحریمهای ظالمانه ترامپ را به فوریت برداره و پولهای بلوکه شده ایران را فورا آزاد کنن .دیگه وجهه ای برای آمریکا باقی نمونده اگر بخواد راه ترامپو ادامه بده و قلدر بازی دربیاره این دفعه کارش به جاهای باریک کشیده میشه .این بارمستقیما با ملت ایران طرفه نه با دولت ایران

  • احمد
    0

    خداکنه آمریکا از خر شیطون بیاد پایین زودتر این تحریمها برداشته بشه وگرنه چاره ای نداریم جز جنگ مستقیم با آمریکا ملت دیگه نمیتونن تحمل کنن چیزی هم برای از دست دادن نداریم مرگ یه بار شیون یه بار

  • مورچه
    0

    بنده تابع نظراکثریت هستم دوستانیکه نظرشان شرق مباشد منفی بزنند کسانیکه نظرشان غرب میباشد مثبت بزنند ..... درهمین کامنتت

  • محمدعلی
    0

    اینطور که مشخصه تحریمها فورا برداشته میشه آمریکا به آخر خط رسیده پولهای بلوکه شده ایران باید فورا آزاد بشه تحریمهای بانک مرکزی و خودرو و صنایع وفروش نفت هم فوریت داره و همچنین تحریمهای غذایی و دارویی خودشون میدونن اگر این کارهارو نکنن براشون خیلی گرون تموم میشه فکر کنم یکم سر عقل آمده باشن فهمیدن با کی طرفن وگرنه میزنیم داغونشون میکنیم از اون طرف با روسیه هم قرارداد 25 ساله میبندیم .فقط کافیه این بار لفتش بدن حالیشون میکنیم .

  • خیرخواه دولت
    0

    ای کاش تحریمها برداشته شودتامسئولین این دولت بعد ازهشت سال تلاش وکوشش ومبازه باگرانی به امریکا بروند پیش فرزندانشان استراحت کنند انشائلاه خسته نباشید دلاوران وطن پرست

  • راننده تپسی
    0

    اگر کاخ سفید مشکلات سایت جی سی ار گاز سوز کردن خودرو ها رو پیگیری کنند من به جرج بوش رای میدم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها