آیا دوج‌کوین برای سرمایه‌گذاری خوب است؟

دوج‌کوین یک شوخی است یا دست‌کم در ابتدا قرار بود یک شوخی باشد. ۲ مهندس نرم‌افزار دوج‌کوین را در سال ۲۰۱۳ خلق کردند تا بعد از هر عمل موفق بر بستر بلاک‌چین در قالب پاداش به افراد پرداخت شود.

آیا دوج‌کوین برای سرمایه‌گذاری خوب است؟

دوج‌کوین برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ این سوالی است که ذهن خیلی از عاشقان رمزارز را به خود مشغول کرده. اگر به سرمایه‌گذاری روی این رمزارز علاقه دارید تا انتهای این گزارش با ما همراه باشید.

Dogecoin چیست؟

دوج‌کوین یک شوخی است یا دست‌کم در ابتدا قرار بود یک شوخی باشد. ۲ مهندس نرم‌افزار به نام‌های بیلی مارکوس از شرکت IBM و جکسون پالمر از شرکت Adobe دوج‌کوین را در سال ۲۰۱۳ خلق کردند تا بعد از هر عمل موفق بر بستر بلاک‌چین در قالب پاداش به افراد پرداخت شود. خالقان دوج‌کوین از تصویر یک سگ ژاپنی به نام «شیبا اینو» به عنوان نماد دوج‌کوین استفاده کردند. آنها معتقد بودند شیبا اینو برای این پروژه خوش‌شانسی می‌آورد.

1

دوج‌کوین چگونه عمل می‌کند؟

دوج‌کوین هم مانند بیت‌کوین و تمام ارزهای رمزپایه عمل می‌کند.

۱- این ارز دیجیتالی غیرمتمرکز است و از جانب هیچ دولت یا بانکی صادر یا پشتیبانی نمی‌شود.

۲- «استخراج» دوج‌کوین به طور مستقل و بر بستر بلاک‌چین صورت می‌گیرد.

۳- هویت شما به عنوان مالک دوج‌کوین ناشناس باقی می‌ماند. حریم خصوصی یکی از دلایل محبوبیت ارزهای دیجیتالی است.

در کنار اینها باید گفت پالمر و مارکوس، پایه‌گذاران دوج‌کوین، افرادی ماهر در حوزه کاری خودشان بودند و همین امر نیز باعث شد بستر پیشرفت این رمزارز مهیا شود.

1

ایلان ماسک و دوج‌کوین

هرچند از سال ۲۰۱۳ میلادی فعالیت دوج‌کوین آغاز شده بود، اما ماجراجویی اصلی این رمزارز از سال ۲۰۲۱ شروع شد. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در آغاز سال ۲۰۲۱ شروع به توییت کردن در مورد دوج‌کوین کرد، از همین رو بود که جایگاه این رمزارز در بازار کریپتو تغییر کرد و به یک ارز دیجیتالی محبوب تبدیل شد.

1

دوج‌کوین چقدر ارزش دارد؟

قیمت ارزهای دیجیتالی در بازار متغیر است و با هر خرید و فروشی که در بازار صورت می‌گیرد ارزش کوین‌های موجود در بازار هم تغییر می‌کند؛ اما اگر بخواهیم به صورت میانگین رقمی برای این رمزارزها تعیین کنیم، باید بگوییم این روزها سرمایه‌گذاران هر بیت‌کوین را نزدیک به ۵۹ هزار دلار آمریکا خرید و فروش می‌کنند. هر دوج‌کوین هم در بازار رقمی معادل ۰.۰۵۸۵ دلار دارد. این بدان معنی است که شما با هر بیت‌کوین می‌توانید نزدیک به یک میلیون دوج‌کوین بخرید.

آیا دوج کوین سرمایه‌گذاری خوبی است؟

مهم‌ترین سوالی که اکنون پیش می‌آید این است: آیا دوج‌کوین گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟ نخست باید به شما یادآور شویم که اگر در ابتدای این راه هستید، سعی کنید پول‌تان را در صندوق‌های سرمایه‌گذاری‌ای که در حوزه رمزارزها فعالیت می‌کنند سرمایه‌گذاری کنید. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی مانند خرید سهام شرکت‌های بازار سرمایه نیست. این بازار فوق‌العاده غیرقابل پیش‌بینی است. نوسانات قیمتی در بازار رمزارزها زیاد است و همین موضوع می‌تواند سرمایه شما را به خطر بیندازد.

1

در ادامه باید بدانید که رمزارزها از سوی هیچ دولت یا بانکی پشتیبانی نمی‌شوند که همین موضوع میزان ریسک‌پذیری آنها را بیشتر می‎‌کند. باید بدانید بازار ارزهای دیجیتالی هنوز یک مفهوم کاملاً تجربی است که اکثر قریب به اتفاق مردم تقریباً چیزی درباره آن نمی‌دانند.

پس بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری بر یک سکه خیالی با تصویر یک سگ خندان وقت خود را صرف تحقیق کنید. این تحقیقات شما را به سمت سود بیشتر و موفقیت در بازار ارزهای دیجیتالی راهنمایی می‌کند.

منبع: اعتمادآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها