اتحادیه اروپا: می‌خواهیم برجام را به مسیر اصلی بازگردانیم

اتحادیه اروپا مدعی است که قصد دارد توافق هسته‌ای ایران را به مسیر اصلی برگردانده و طرف‌های آن را به پایبندی به الزامات این توافق مجاب کند. 

اتحادیه اروپا: می‌خواهیم برجام را به مسیر اصلی بازگردانیم

همزمان با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، اتحادیه اروپا از تمایل خود برای احیای توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

شبکه «الجزیره» امروز (سه‌شنبه) به نقل از اتحادیه اروپا گزارش داد: «ما می‌خواهیم توافق هسته‌ای را به مسیر اصلی برگردانیم و طرف‌های آن را به پایبندی به الزاماتش مجاب کنیم».

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام نیز گفت: «هدف نشست امروز وین، گفت‌وگو درباره ماهیت تحریم‌هایی است که علیه ایران اعمال شده و می‌توان آنها را برداشت».

به نوشته الجزیره، اتحادیه اروپا همچنین افزود: «هدف اصلی این نشست احیای توافق هسته‌ای است لکن ما هنوز در آغاز مسیر طولانی و پیچیده‌ای هستیم».

امروز همچنین «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایارن که شامگاه دوشنبه در رأس هیأتی وارد وین شد، از رایزنی‌های فشرده در وین و در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام خبر داد.

نشست امروز در وین پس از آن برگزار می‌شود که روز جمعه نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا برگزار و طرفین توافق کردند ادامه مذاکرات را در روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه به صورت رو در رو ادامه دهند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز گذشته در نشست خبری به گفت‌وگوهای هیأت ایرانی با گروه ۱+۴ در وین اشاره و بار دیگر تأکید کرد که گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با هیچ طرفی از آمریکا در وین و در هیچ جای دیگری صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

بامداد امروز همچنین شبکه «پرس تی‌وی» به نقل از یک منبع مطلع نزدیک به تیم ایرانی حاضر در نشست وین گزارش داد آمریکا راهی جز رفع تمام تحریم‌های ایران به روشی قابل راستی‌آزمایی، ندارد و تهران چیزی جز این را نمی‌پذیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • برجامی
    0

    عجب دنیاییه دروغ شده سیاست!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها