مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مطرح کرد:

هشدار درباره سناریویی سخت/ رژیم صهیونیستی در معرض موشک‌های قدرت‌های منطقه

مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی سناریویی را منتشر کرد که طی آن شهرهای اصلی و پایگاه‌های استراتژیک این رژیم با موشک‌های دقیق از سوی حزب‌الله، عراق، ایران و غزه خسارت‌های سنگینی متحمل می‌شوند.

هشدار درباره سناریویی سخت/ رژیم صهیونیستی در معرض موشک‌های قدرت‌های منطقه

این مؤسسه در گزارشی که روزنامه اسرائیل الیوم منتشر کرد، اعلام کرد، تهدید به حمله موشکی قدرتمند و وارد کردن خسارت‌های سنگین به جبهه داخلی رژیم صهیونیستی حضور تقریبا کم رنگی در گفتمان عمومی و رسانه‌ای دارد. تهدید هسته‌ای ممکن است خطرناک‌تر باشد اما در کوتاه مدت تهدید اصلی، جنگی است که ممکن است در شمال و شرق علیه ائتلافی به رهبری ایران و متشکل از حزب الله، سوریه، هم‌پیمانان دمشق و نیروهایی رخ دهد که از غرب عراق با رژیم صهیونیستی وارد جنگ خواهند شد.

در این گزارش آمده است، سناریوی بدبینانه‌تر زرادخانه‌ای کامل از تسلیحات از جمله موشک‌ها، پهپادهایی از سوریه و لبنان (حزب الله)، موشک‌های بالستیک و کروز از عراق و ایران است که به سمت رژیم صهیونیستی شلیک خواهند شد. در سناریوی دوم هم موشک‌ها، پهپادها و خمپاره‌هایی از نوار غزه وجود دارند و مسأله نگران کننده این است که این گروه‌های هماهنگ، پتانسل نظامی خود را برای پرتاب موشک و چندین اسکادران پهپاد به کار خواهند بست تا بسیاری از اهداف را داخل اراضی اشغالی فلج کنند.

مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این گزارش خود اعلام کرد، اهداف ترجیحی در حمله به رژیم صهیونیستی اهداف استراتژیک و ارزشمند هستند یعنی آتشبارهای دفاع هوایی، پالایشگاه‌های حیفا، نیروگاه‌ها، تأسیسات آب شیرین‌کن، انبارهای مواد سمی، امدادهای گازی، دفتر نخست وزیر، کنست، ساختمان ستاد کل ارتش، مقر فرماندهی، نیروهای دریایی، هوایی، فرودگاه‌ها، بنادر، پایگاه‌های ارتش، مقرهای ارتش در کریا و... .

در پایان این گزارش آمده است، اگر دشمن بتواند همزمان از میادین مختلفی انبوهی از موشک‌ها را به سمت اراضی اشغالی شلیک کند، احتمال می‌رود پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در مقابله با این تهدید با مشکل روبرو شود. همچنین شهرهای اصلی و پایگاه‌های استراتژیک رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌های دقیق متحمل خسارت‌های سنگین می‌شوند. این طرحی است که رژیم صهیونیستی قبلا آن را ندیده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها