افزایش مصرف فرآورده‌های نفتی طی تعطیلات نوروزی در زنجان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان، از افزایش مصرف فرآورده‌های نفتی طی ایام نوروز خبر داد.

افزایش مصرف فرآورده‌های نفتی طی تعطیلات نوروزی در زنجان

حمید حبیبی از افزایش مصرف انواع فرآورده‌های نفتی طی ایام نوروز در استان خبر داد و اظهار کرد: در ۱۴ روز ابتدایی سال و ایام تعطیلات نوروز میزان مصرف فرآورده‌های نفتی عرضه شده در جایگاه‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته، به طوری که فرآورده بنزین ۹۳ درصد، نفت‌گاز ۳۳ درصد و گاز طبیعی (CNG) ۵۷ درصد بود.

وی افزود: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی تا پایان مسافرت‌ها ۱۰۰ جایگاه عرضه فرآورده مایع و CNG شهری و جاده‌ای استان در حال آماده‌باش بود تا شهروندان و مسافران با مشکل مواجه نشوند.

این مسئول با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جایگاه‌ها، ادامه داد: تامین سوخت مورد نیاز مجاری عرضه سوخت و مصرف‌کنندگان عمده و جزء در ایام تعطیلات نوروز از اولویت‌های شرکت بود و در مقابله و کنترل شیوع ویروس کرونا، هماهنگی‌های لازم با مالکان جایگاه‌ها برای رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی در این ایام به عمل آمد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به تامین سوخت روستاهایی که گازرسانی نشده است، خاطرنشان کرد: در استان زنجان ۹۸۶ روستا وجود دارد که برخی از آن‌ها خالی از سکنه و یا سکنه فصلی دارد. بر اساس برآوردها ۹۱۲ روستا وجود دارد که در آن زندگی زمستانی در جریان است و هنوز به ۳۸۰ روستا عملیات گازرسانی انجام نشده است. در مجموع در حاشیه شهرها و روستاهای فاقد شبکه گازرسانی استان ۲۵‌ هزار خانوار وجود دارد که سوخت گرمایشی آنان با نفت‌سفید و برای سایر مصارف از طریق سیلندر گاز مایع تامین می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها