رییس بنیاد شهید:

تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد به استخدام دولت در می‌آیند

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تا پایان دولت دوازدهم تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد کشور به استخدام دولت در می‌آیند.

تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد به استخدام دولت در می‌آیند

سعید اوحدی روز سه‌شنبه در حاشیه سفر به استان کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: براساس بند ج ماده ۸۷ احکام برنامه ششم دولت مکلف شد تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را جذب کرده و به استخدام درآورد.

وی افزود: تا پایان برنامه ششم حدود یک سال و نیم باقی مانده و طبق مکاتبه‌ای که با رییس‌جمهوری انجام شد مقرر شد، تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد تا پایان دولت دوازدهم جذب شده و به استخدام دولت در آیند.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و زمینه برگزاری آزمون فراهم شده و قرار است روز پنجشنبه ۱۹ فروردین دفترچه آزمون استخدامی منتشر شود.

وی افزود: شغل محل‌ها مشخص شده و بدلیل وضعیت قرمز کرونا در اکثر استان‌های کشور آزمون استخدامی بعد از رمضان برگزار شده و شاهد اتفاقی مبارک که حق این خانواده‌ها است در کشور خواهیم بود.

اوحدی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی و دولت تمام پشتیبانی خود را از بنیاد شهید داشته و بودجه ما در سال ۱۴۰۰ بودجه‌ای برنامه محور است بودجه‌ای که بتوانیم برخی از خلاها و کاستی ها را جبران کنیم‌.

وی اظهار داشت: در سفر یک روزه به استان کردستان تفاهم‌نامه اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر از فرزندان خانواده شهدا و همچنین تامین زمین برای احداث یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه ایثارگران در استان امضا خواهد شد.

سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه در بدو ورود به استان کردستان و شهر سنندج در گلزار شهدای این شهر حضور یافته و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر یک روزه خود به استان کردستان علاوه بر دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان در منزل تعدادی از خانواده شهدا حضور خواهد یافت.

شرکت در جلسه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های یک روز سفر اوحدی به استان کردستان است.

در این سفر همچنین تفاهمنامه تامین زمین و مسکن برای ایثارگران واجد شرایط با اداره کل راه و شهرسازی استان و تامین طرح‌های اشتغالزایی برای خانواده شهدا امضا خواهد شد.

استان کردستان با تقدیم بیش از پنج هزار و ۴۰۰ شهید، هشت هزار و ۵۰۰ جانباز و ۸۰۵ آزاده سرافراز کارنامه درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس دارد.

هم اکنون ۱۶ هزار و ۱۸۷ نفر از جمعیت هدف این نهاد انقلابی زیر پوشش بیمه همگانی و ۴۰ هزار و ۱۹۸ نفر نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد و در سال ۱۳۶۵ نیز وظیفه ساماندهی و پشتیبانی فرزندان شهدا نیز به این نهاد واگذار شد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کاربر ناشناس
    0

    حداقل بچهای جانبازان بالای ۴۰ درصد رو استخدام میکردین

  • ناشناس
    0

    دستتان درد بکنه بقیه جوانان باسواد و نابغه این مملکت ایرانی نیستند

  • جمعه
    0

    شهدا و خانواده آنان برای من نوعی محترم بودند و خواهند بود.شما نباید امتیاز صد در صد بدهید.لابد ۲۰ یا ۳۰ درصد امتیاز بدهید که بقیه جوانان امیدی به آینده داشته باشند.آیا اینگونه امتیاز دادن به رشته پزشکی درست و صحیح هست .

  • براخاص
    0

    بازهم بازی انتخاباتی اینبار با استخدام خانواده شهدا وجانبازان،ضمنا حدود 33سال از پایان جنگ گذشته ایا کسی از این خانواده ها بیکار ودر سن استخدام هست که بخواهید استخدام کنید؟؟؟!!!!

  • ظهیری
    0

    من رفتم جبهه وزخمی شدم چون در صدم پایین هست مقصرم که به انها نگفتم بیشتر مرا زخمی بکنید

  • کاربر ناشناس
    0

    با این وجود دیگه آزمون نیاز نیست بقیه جوانان هم برن بمیرن رتبه برتر و دانشگاه خوب همه برای کسانی که سهمیه دارن علم و سواد واقعی هم بی ارزش همین کارا باعث شد مدیران بی سواد و بی مسئولیت فاتحه کشور رو بخونن

  • غیر قابل نشر
    0

    بقیه بچه ها هم چشمشون کور میخواستند پدر شهید داشته باشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها