حمید درخشان:

دلیل موقعیت‌سوزی مهاجمان پرسپولیس استرس است/ فقط شعار دادیم بهترین فدراسیون آسیا هستیم

پیشکسوت فوتبال گفت: به نظرم هر سه تیم بالای جدول شانس یکسانی دارند. ملاک به یک تساوی استقلال و پرسپولیس نیست و 12 بازی مانده و خیلی اتفاقات ممکن است رخ بدهد. تیم‌های بازی رودررو دارند و خیلی می‌توان راجع‌به این صحبت کرد.

دلیل موقعیت‌سوزی مهاجمان پرسپولیس استرس است/ فقط شعار دادیم بهترین فدراسیون آسیا هستیم

پرسپولیس این هفته مقابل شاگردان مهدی رحمتی در مشهد متوقف شد و با برد سپاهان از این تیم عقب افتاد. قرمزها در این بازی موقعیت‌های زیادی را از دست دادند و پس از بازی هم گل‌محمدی شدیدا نسبت به وضعیت چمن ورزشگاه معترض بود. پرسپولیس کمتر از ده روز دیگر باید راهی هند شود تا در مسابقات حساس لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. فوتبال ایران طی ماه‌های آینده در سطح آسیا دیدارهای حساسی خواهد داشت و تیم ملی هم باید برای برگزاری چهار بازی حساس راهی بحرین شود. حمید درخشان درباره شرایط پرسپولیس و تیم ملی در آستانه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی مصاحبه‌ای داشت که در ادامه می‌خوانید:

*اول از همه درباره بازی پرسپولیس با پدیده بگویید. نظرتان درباره عملکرد پرسپولیس چیست؟

به نظر من بازی نسبتا خوبی بود. پرسپولیس نیمه دوم خیلی بهتر بازی کرد البته نیمه اول هم سوار بر بازی بود ولی از فرصت‌هایش استفاده نکرد. تیم حریف از تک فرصتی که به دست آورد استفاده کرد و پرسپولسی زمانی گل خورد و فرصت جبران نداشت و نیمه اول بازنده به رختکن رفت. نیمه دوم اما با تغییراتی که انجام داد فرصت‌های زیادی خلق کرد اما فقط به یک گل رسید و نتوانست از فرصت‌ها استفاده کند و همین موضوع باعث شد این نتیجه رقم بخورد. در مجموع تیم پدیده هم خوب بازی کرد و در دفاع خوب کار کرد و در ضدحمله هم چند بار خطرناک ظاهر شد. اگر پرسپولیس در بازی‌های بعدی هم از فرصت‌هایش خوب استفاده نکند مطمئنا گرفتار خواهد شد و امیدوارم فورواردها بتوانند از فرصت‌هایی که به دست می‌آورند به خوبی استفاده کنند.

*به نظر شما دلیل این همه موقعیت‌سوزی توسط مهاجمان پرسپولیس چیست؟

به نظرم چند دلیل دارد. دلیل اولش این است که بازیکنان در تیم بزرگی مثل پرسپولیس بازی نکرده‌اند و استرس و اضطراب باعث می‌شود تمرکز لازم را نداشته باشند. دوم این‌که وقتی موقعیت خراب می‌کنند این استرس نسبت به بازی در تیم‌های معمولی بیشتر می‌شود و انتظارات طرفداران این استرس را بیشتر می‌کند. به نظرم بازیکنان باید از نظر روحی و روانی بیشتر روی خودشان کار کنند و تمرینات انفرادی بیشتری داشته باشند تا بتوانند از فرصت‌هایی که خلق می‌شود بهتر استفاده کنند. شمن این‌که یک نکته مهم دیگر این است که این بازیکنان هنوز با بقیه نفرات هماهنگ نشده‌اند و از هافبک‌ها خوب توپ بگیرند و موقعیت‌سازی کنند.

*کادرفنی پرسپولیس بعد بازی اعتراضی نسبت به بلندی اندازه چمن زمین داشت و یکی از دلایل گل نزدن تیمشان این بود. به نظر شما این اعتراض چقدر منطقی است؟

ببینید این بی‌تاثیر هم نیست. وقتی چمن مناسب نباشد تیمی که روی زمین بازی می‌کند به خاطر کندی بازی اذیت می‌شود. این برای هر دو تیم است و نمی‌خواهم بگویم فقط برای پرسپولیس است ولی چون این تیم روی زمین بازی می‌کند بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به همین خاطر باید در تمام استادیوم‌ها کیفیت زمین چمن را بهتر کنیم تا فوتبال زیباتری ببینیم و سرعت بازی هم بیشتر شود. هرچقدر کیفیت چمن بهتر باشد هم فوتبال دیدنی‌تر می‌شود هم توپ سریع‌تر به گردش در می‌آید و صحنه‌های بهتری خلق می‌شود. کیفیت چمن روی نوع پاس‌ها و شربه زدن‌ها و پاس‌ها تاثیر دارد. یک نکته مهم دیگر این است که بازیکن در این زمین‌ها زودتر خسته می‌شود.‌

*به نظرتان در موقعیت‌سوزی هم نقش داشت؟

بله قطعا. شما در شرایط چمن خوب زوایا و اندازه‌ها و نوع ضربه زدن به توپ را می‌دانید که به جایی که می‌خواهید بروید و وقتی چمن بلند باشد به شکلی که شما می‌خواهید ضربه زده نمی‌شود و ممکن است بالا برود یا دقتش پایین بیاید و این‌ها در ضربه آخر بازیکن چه در پاس چه در شوت تاثیرگذار است.

حمید درخشان: دلیل موقعیت‌سوزی مهاجمان پرسپولیس استرس است

*این هفته استقلال و پرسپولیس امتیاز از دست دادند و سپاهان برنده شد. به نظرتان در بالای جدول وضعیت به چه شکلی است و شانس کدام مدعی را بیشتر می‌دانید؟

به نظرم هر سه تیم بالای جدول شانس یکسانی دارند. ملاک به یک تساوی استقلال و پرسپولیس نیست و 12 بازی مانده و خیلی اتفاقات ممکن است رخ بدهد. تیم‌های بازی رودررو دارند و خیلی می‌توان راجع‌به این صحبت کرد.

*تیم ملی در مقابل سوریه به میدان رفت و باید خودش را برای دیدارهای انتخابی جام جهانی آماده کند. ایران برای صعود به مرحله بعدی چقدر شانس دارد و آیا تداراکات ما برای شرکت در این مسابقات مناسب بود؟

ما باید تداراکات بهتری در نظر بگیریم. تیم ما بسیار تیم خوب و قدرتمندی است و این تیم باید از نظر روحی و روانی آماده شود چون ما بازیکنان باکیفیت و خلاقی داریم. مربی‌مان هم به نسبت بد نیست و فقط باید از نظر روحی و روانی به سطح عالی برسیم. فوتبال ایران از دیگر رقبا بهتر است ولی یک چیزهایی را نمی‌توانیم به موقع انجام دهیم و به ما ضربه می‌زند. ما از نظر فوتبالی هم از بحرین جلوتریم هم عراق اما چیزهایی که ما را غافل‌گیر می‌کند بحث روحی و روانی است و امیدوارم از این حیث در شرایط خوبی باشیم. الآن همه چیز در دست بازیکنان است و باید با همه وجود بجنگند تا بتوانند حقانیت‌شان را پس از این همه ظلم ثابت کنند.

*چه عواملی در موضوع از دست رفتن میزبانی مسابقات دخیل بودند؟

عوامل زیادی نقش داشتند. اول باید خودمان را تقویت کنیم و امکانات‌مان را توسعه دهیم بعد درباره این‌که چرا میزبانی به ما نرسید صحبت کنیم. ما باید از نظر سخت‌افزادی خودمان را تقویت کنیم. ارتباطات ما با AFC خیلی خوب نیست. ما مشکلات قراردادی داریم و هنوز خارجی‌هایمان طلبکار هستند و این مشکلات باید حل شود. اگر این اتفاق رخ دهد و یک ثباتی پیدا کنیم می‌توانیم درباره قوی بودن حرف بزنیم. متاسفانه چند سال فقط شعار دادیم که ما بهترین فدراسیون آسیا هستیم ولی در عمل هیچ کاری را درست انجام ندادیم. متاسفانه اول باید خودمان را تقویت کنیم بعد حقمان را بگیریم.

*حدود 10 روز دیگر هم نمایندگان ایران باید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند. پیش‌بینی شما از وضعیت استقلال و پرسپولیس در این مسابقات چیست؟

کار بسیار سختی دارند. هم بازی در عربستان برای استقلال خیلی سخت است هم بازی در هند برای پرسپولیس. تیم‌هایی که حضور دارند بسیار قدرتمند هستند و تیم‌های ما باید با قدرت در این مسابقات حاضر شوند تا انشالله حق فوتبال ایران را بگیرند. آن‌جا ممکن است یک سری حق‌خوری هم انجام شود و مشکلات داوری هم باید ولی باید بجنگیم تا هم در مقدماتی جام جهانی هم بازی‌های باشگاهی آسیا از حق فوتبالمان دفاع کنیم.

منبع: خبر آنلاین

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها