باند پزشکان قلابی تست کرونا در کرج متلاشی شد

رئیس پلیس فتا استان البرز از شناسایی و دستگیری باند سه نفره که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و بدون مجوزهای لازم از وزارت بهداشت اقدام به انجام تست کرونا در منزل می کردند، خبر داد.

باند پزشکان قلابی تست کرونا در کرج متلاشی شد

سرهنگ رسول جلیلیان در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا وانجام تست های این بیماری در مراکز درمانی و بیمارستان های مجاز به جهت جلوگیری از گسترش این بیماری در سطح جامعه، گاها افراد کلاهبرداری هم هستند که از چنین رویدادهایی سوء استفاده نموده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.

این مقام مسئول بیان داشت: در همین راستا کارشناسان این پلیس در پی رصد و گشت ‌زنی‌های مستمر و شبانه روزی کاربری را در یکی از سایت های واسطه ای اقدام به تبلیغ واحی تست سریع کرونا در منزل با جوابدهی آنی توسط پزشک کرده بود شناسایی کردند، لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی بر روی اکانت مورد نظر، مشخص شد اعضای این باند سه نفرهستند که یکی از آنها مسئول تبلیغ و فریب افراد برای انجام تست کرونا در فضای مجازی را بر عهده دارد و دو نفر دیگر نقش پزشک و کمک پزشک را بازی می کنند.

سرهنگ جلیلیان تصریح کرد: به جهت حساسیت موضوع و در خطر بودن جان شهروندان، موضوع خارج از نوبت در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت و پس از اقدامات سایبری و فنی باند پزشکان قلابی دریکی از مناطق جنوبی کرج مورد شناسایی قرار گرفت و پس از اخذ مجوز مقام قضایی در یک عملیات غالفگیرانه متهمان دستگیرشدند و در همین رابطه مقداری لوازم پزشکی تست کرونا در محیط غیر بهداشتی از مخفیگاه آنها کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمین دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: هموطنان به هیچ عنوان برای انجام تست کرونا به تبلیغات اغواگرایانه در شبکه های اجتماعی و سایت های خدماتی توجه نکنند، چرا که تنها مرجع قانونی در حوزه تست و درمان بیماری کرونا مراکز درمانی هستند که مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت دریافت کرده باشند.

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرwww.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها