هشدار ناتو به روسیه درباره افزایش حضور نظامی در مرز اوکراین

افزایش تردد نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین موجب نگرانی دولت کی‌یف و همچنین کشورهای عضو ناتو شده است. ناتو افزایش حضور نظامی روسیه در مرز اوکراین را اقدامی تحریک‌آمیز خوانده و نسبت به آن هشدار داده است.

هشدار ناتو به روسیه درباره افزایش حضور نظامی در مرز اوکراین

کشورهای عضو پیمان ناتو نگران شکست توافق ناظر بر آتش‌بس در شرق اوکراین هستند. سخنگوی ناتو در مصاحبه با روزنامه "دی ولت" گفته است: «ناتو از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کند.»

سخنگوی ناتو در عین حال افزوده است که کشورهای عضو این پیمان با دقت اوضاع را تحت نظر دارند. گفته شده است که اقدامات روسیه و افزایش حضور نظامی این کشور در مرز اوکراین می‌تواند نقشی بی‌ثبات کننده ایفا کرده و عملا تلاش‌های ناظر بر کاهش تنش در اوکراین را بی‌ثمر سازد.

به گزارش دویچه وله کشورهای ذیربط در اواسط سال ۲۰۲۰ و در چارچوب میانجی‌گری "سازمان امنیت و همکاری اروپا" موفق به توافق بر سر آتش‌بس در اوکراین شدند. این در حالی است که موارد نقض آتش‌بس طی روزهای گذشته افزایش یافته است.

در این بین، شورشیان مورد حمایت روسیه در شرق اوکراین و دولت این کشور یکدیگر را متهم به نقض آتش‌بس کرده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه هفته گذشته حمایت این کشور از دولت اوکراین را اعلام کرد.

افزون بر آن، جوزپ بورل، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز یکشنبه چهارم آوریل (۱۵ فروردین) پس از تماس تلفنی با دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین از پشتیبانی اتحادیه اروپا از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین سخن گفته بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها