ملی‌پوش سابق دوومیدانی زنان:

امیدوارم فصیحی سهمیه المپیک بگیرد

ملی‌پوش سابق تیم ملی دو و میدانی گفت: «فرزانه فصیحی» انگیزه بالایی برای پیشرفت دارد و امیدوارم به سمهیه المپیک دست یابد، هر چند که کسب آن دشوار است.

امیدوارم فصیحی سهمیه المپیک بگیرد

سپیده توکلی روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: در سال ۹۹ از ورزش حرفه‌ای خداحافظی کردم و وارد دنیای مربیگری شدم و در کنار آن در کمیته زنان فدراسیون دو و میدانی فعالیت می‌کنم. این موضوع برایم خوشایند است که همچنان در دو و میدانی حضور دارم و به ورزشکاران دیگر کمک می‌کنم تا با انگیزه کامل و پشتوانه ورزش کنند.

وی افزود: در سال ۹۹ فرزانه فصیحی موفق شد تا رکورد ورودی مسابقات جهانی را در دوی ۱۰۰ متر ثبت کند. در لیگ باشگاه‌های کشور و مسابقات داخل سالن هم ۱۸ رکورد ملی جا بجا شد. در کل ۹۹ سال خوبی برای دو و میدانی از نظر رکوردهای ملی بود.

مربی دو و میدانی با اشاره به اینکه تنها ورزشکاری که در بخش زنان برای المپیک تلاش می‌کند، فصیحی است، گفت: وی انگیزه بالایی دارد و نشان داده است که به بیشتر چیزهایی که می‌خواهد، رسیده است. امیدوارم فصیحی به سمهیه المپیک دست یابد هر چند که کسب آن دشوار است.

وی اضافه کرد: دختران جوان ما به حمایت‌های مالی و تمرین بیشتر نیاز دارند و هنوز خیلی جا دارند تا رکورد خود را ارتقا دهند و به سطح آسیا و جهانی برسند. باید صبور باشیم تا این اتفاق را در رده جوانان ببینیم.

توکلی ادامه داد: همواره در دو و میدانی استعدادیابی می‌کردیم و یک سری از جوانان رکورد می‌زدند اما دوباره از این عرصه دور می‌شدند و تصمیم گرفتیم تا ورزشکاران را تحت پوشش قرار دهیم و آنان را حفظ کنیم.

وی تلخ‌ترین رویداد سال ۹۹ را بحران کرونا دانست و تصریح کرد: این ویروس زندگی همه را تحت تاثیر قرار داد و بهترین اتفاق دفاع از تز دکترای مدیریت ورزشی در این سال بود. بزرگ‌ترین هدفم در سال جدید، رسیدن به آرزوهایم است. حال که وارد مربیگری شدم می‌خواهم در این سطح پیشرفت و علم خود را بروز کنم تا به بالاترین درجه در مربیگری برسم.

این ملی‌پوش سابق دوومیدانی زنان اضافه کرد: در حال حاضر مربیان خوبی به بدنه دو و میدانی تزریق شده است و همه تلاش خود را برای بروز کردن دانش خود می‌کنند و امیدوارم مربیان ساماندهی شوند و فدراسیون هم کلاس‌هایی برای بروز کردن دانش آنان برگزار کند.

توکلی گفت: سال گذشته بخاطر کرونا، سالی کم حاصل و رکود بود و نتیجه‌ای نداشت اما با توجه به رکوردها و انگیزه دختران شاهد دور اتفاقات جدیدی در دو و میدانی دختران در سال ۱۴۰۰ خواهیم بود.

منبع: ایرنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها