اختلاف در سپاه پاسداران بر سر کاندیداتوری نظامیان صحت دارد؟

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: کسانی که می خواهند وانمود کنند در سپاه اختلاف وجود دارد باید گفت اصلا چنین چیزی نیست.

اختلاف در سپاه پاسداران بر سر کاندیداتوری نظامیان صحت دارد؟

سردار کوثری در رابطه با حواشی اخیر پیرو ورود نظامی ها به انتخابات ریاست جمهوری و اظهارات سردار جوانی و وجود اختلاف عنوان کرد: هیچ اختلافی نیست. در مصاحبه آقای جوانی موضوع به روشنی و شفافی بیان شده است و گفته شده همه باید در چهارچوب ضوابط قانونی کار را دنبال کنند.

سردار کوثری تاکید کرد: کسانی که می خواهند وانمود کنند در سپاه اختلاف وجود دارد باید گفت اصلا چنین چیزی نیست.

او ادامه داد: در مورد کاندیدا نظامی باید به چهارچوب قانونی این مساله نگاه کرد هر کسی که به ضوابط قانونی عمل کند می تواند، وارد انتخابات شود حال می خواهد نظامی باشد یا نه.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این مسئولیت ساده ای نیست و مسئولیت سنگینی است. کسی که در بعد سیاسی و یا در بعد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توانمند است باید بتواند وضعیت را بهبود ببخشد. هر کسی که می آید باید خود را محک بزند و اگر احساس کرد که می تواند، آنگاه مردم تشخیص خواهند داد چه کسی انتخاب می شود.

او با اشاره به منع امام (ره) از ورود نظامی به عرصه انتخابات گفت: امام می گفتند چهارچوب قانون باید رعایت شود، مقام معظم رهبری هم می گویند چهارچوب قانون. شورای نگهبان هم چهارچوب قانون را می نگرد و هر کسی که می خواهد برخلاف این چهارچوب قانونی عمل کند باید با جدیت با او برخورد کرد.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • سید
    0

    فکر کنم حمایت سپاه از احمدی نژاد درس بزرگی و عبرتی باشد تا در انتخابات دخالت نکند در آن زمان دخالت کردند و ضربه اش را خوردند.

  • دادرس
    0

    مجلس همه سپاهی هستند ...قوه قضاییه هم همینطور ...مجریه را هم در دست بگیرید

  • دن کیشوت
    0

    تو این مملکت برای برخی دردانه ها، همه چیز یک شبه اتفاق می افتد، مدرک دکتری یک شبه و درجه کیلویی سرتیپ و سرلشکری یک شبه و مدیریت یک شبه و تیلیاردر های یک شبه و...

  • احمد
    0

    سردار کوثری یک یا دو دوره نماینده مجلس بود یعنی ایشان از سپاه استعفاء داده بود و در انتخابات مجلس شرکت کرده بود و چند سالی از سپاه دور بود چطور دوباره برگشته به سپاه و در قرارگاه عملیاتی خاتم ستاد کل که سرنوشت تمام طرح های فوق سری نظام کشور در اونجا طراحی می شود مشغول به کار شده است خود این عمل نقض کامل و آشکار قوانین است.

    نظرات شما -
    • عبدالله
      0

      آقای محسن رضایی که فرمانده کل سپاه بود الان در مرکز سیاست هست. گاهی اوقات لباس نظامی هم می پوشند. واقعاً چقدر تناقض در گفتار و رفتارهای ما بوجود آمده.

  • ناشناس
    0

    رئیس جمهور منتخب برای پاس داری از چگونه مذهبی ؛ سوگند یاد می کند؟ --- اصل دوازدهم قانون اساسی ج.ا.ا مذهب تشیع را بعنوان مذهب تغییر ناپذیر ج.ا.ا تعیین کرده است . نخستین بخش از سوکند نامه رؤسای جمهور منتخب در ایران پس از پیروزی انقلاب و برقراری نظام اسلامی در کشور ؛ آشکار دال بر الزام رئیس جمهور منتخب کشور به پاس داری از مذهب تشیع است. اصل دوازدهم قانون اساسی ج.ا.ا و بخش نخست سوگند نامه ی رئیس جمهور منتخب کشور نشانه ایست بر این که مذهب تشیع اولویت اول پاسداری را برای نظام اسلامی ج.ا.ا دارد. لازمه ی پاسداری آگاهانه ی علمی و عملی از این اولویت اول وجود مدونه ی علمی مورد توافق و تایید دین شناسان نظام است که باید اصول علمی معتبر و بی خدشه ی مذهب تشیع را از قرآن و سنت و عقل و چگونگی پاس داری از این اصول را بگونه ای آشکار و قابل درک و اثبات پذیر در بر داشته باشد. این لازمه ایجاب می کند دستگاه های نظارتی و قانون گزاری و اجرایی و قضائی نظام به اصول مذهب و به چگونگی پاس داری رئیس جمهور کشور از اصل 12 قانون اساسی کشور ؛ برای نظارت و پیگیری چگونگی تجسم علمی و عملی اصل 12 قانون اساس در مدیریت رئیس جمهور آگاهی کامل داشته باشند و حد اقل سالانه گذارشهای نظارت و پیگیری خود را در این زمینه برای پیشرفت علمی و عملی حاکمیت مذهب در کشور و برای اثبات مسئولیت شناسی و انجام وظیفه خویش در این پاسداری به نهادهای ذی ربط نظام و ملت ارائه کنند. انبوه شمارش ناپذیر دین شناسان آگاه به اصول توحیدی قرآنی و عقلی مذهب تشیع با وضع ناهنجار و آشفته ی قرآن ستیز و علم گریز رایج در آموزش و تبلیغ دین و مذهب در کشور ، حد اقل در دوران استقرار نظام اسلامی در ایران ، متاسفانه هیچ تجسم علمی وعملی از لازمه ی حراست و پاسداری خدا پسندانه از مذهب نزد قوای سه گانه کشور که بتوان از آن اهمیت والای اصل 12 قانون اساسی را به اثبات رساند نمی توانند بیابند که عامل قدرتمندی برای دفاع از عمل کرداین قوا در این زمینه باشد. اگر نتوان وجود چنین عاملی را بلحاظ علمی به اثبات رساند باید اذعان کرد که در طول چهل و اندی سال اخیر ؛ دین شناسان و قوای سه گانه ی نظام نتواسته اند نسبت به اصل 12 قانون اساسی کشور وفای بعهد کنند و تمام این وقت را در این زمینه هدر داده اند. این ناتوانی توجیه ناپذیر بی تردید ، با تدبر در هشدارهای فراوان قرآن ؛ پیامدهای شومی را در دنیا و آخرت برای همگان بتناسب سهم خود در آن ، خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها