«دزدی» به سبک ترامپ/ جریان خالی شدن کارتهای اعتباری آمریکایی ها چه بود؟

کارزار انتخاباتی رئیس جمهور سابق آمریکا به ‌دلیل شکایات صورت گرفته، ناچار شده میلیون ها دلار کمک انتخاباتی را که بدون اجازه از حساب مردم برداشت کرده، به صاحبانش برگرداند.

«دزدی» به سبک ترامپ/ جریان خالی شدن کارتهای اعتباری آمریکایی ها چه بود؟

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، کارزار جمع آوری کمک های مالی دونالد ترامپ متهم شده است که در جنگ عظیمی که قبل از انتخابات ریاست جمهوری به راه انداخته بود، طرفدارانش را به زور وادار به پرداخت کمک مجدد وا می داشته است.

در این عملیات یک پرینت کوچک در ایمیل های جمع آوری کمک مالی بود که توسط کارزار ترامپ و «وین رد» (WinRed)، شرکت پردازش کننده کمک های مالی ترامپ، ارسال می شد.

باکسی که کمک های مالی را به صورت مکرر و نه یکبار جمع آوری می کند، از قبل علامت گذاری شده که به کارزار اجازه ادامه دریافت پول را به صورت هفتگی و ماهانه می داد.

2

این کار منجر به ریزش سیل کمک های اضافی شد اما همچنین به حامیان ترامپ با قبوض برداشت های قابل توجه از کارت های اعتباری که انتظار آن را نداشتند، ضربه زد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، بانک ها و شرکت های کارت اعتباری مملو از شکایت های کلاهبرداری در این خصوص هستند.

حال چندین اهدا کننده از آنچه آنها «کلاهبرداری» می دانند، به دیلی تلگراف شکایت کرده اند.

«جف کروپف» مدیر بنیاد دیده بان سرمایه «اورگون» یک گروه محافظه کار، گفت: «من به مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور ترامپ و مبارزات انتخاباتی لیندسی گراهام کمک مالی کردم.»

«من بسیار تلاش کردم که تمام جعبه های وب سایت را که باعث می شود کمک مالی غیرتکراری باشد، بررسی کنم، اما به هر حال آنها این کار را کردند.»

«من حسابم را چک کردم و با برداشت های بانکی مواجه شدم.»

«من بسیار ناراحت شدم و بلافاصله برای آنها ایمیل ارسال کردم و آنها همه کمک های مالی را معکوس کردند. در واقع ، من فقط می خواستم کمک های اضافی را برگردانم.»

کروپف با توصیف این تاکتیک به عنوان فریب مردم، افزود: «آنها باید تیک کمک های مجدد را که به صورت خودکار فعال می شود، حذف کنند تا فرد در صورت تمایل آن را انتخاب کند.»

«من یک نمایش رادیویی دارم و توصیه ای که می کنم این است که مردم برای کاندیدایشان چک بنویسند. این همان کاری است که من از این پس انجام می دهم.»

«ویکتور آملینو» بازنشسته کالیفرنیایی 78 ساله، نیز دریافت که وی مبلغی بیش از آنچه که قصد داشت به کارزار ترامپ اهدا کرده است.

آملینو به تلگراف گفت: «آنها چند بار حساب من را خالی کردند. من آنها را «راهزن» صدا می کنم. کار تمام شده است.»

وین رد همچنین برای چندین مبارزات انتخاباتی جمهوری خواهان در سنا پول جمع آوری کرده است.

برای مثال «کیت میل هاوس» مشاور حمل و نقل در کالیفرنیا، کمک مالی به «دیوید پردو» کاندیدای جمهوری خواه سنا در جورجیا را انتخاب کرد، زیرا معتقد بود که اگر دموکرات ها کنترل هر سه شاخه دولت را نداشته باشند، خدمات بهتری در ایالات متحده ارائه می شود.

او قصد داشت 100 دلار کمک مالی کند اما متوجه شد که وجوهی بیشتر از این رقم از حسابش کسر می شود و مبلغ 400 دلار در نظر گرفته می شود.

میل هاوس گفت، ایمیل درخواست کمک «بسیار پیچیده و در هم و برهم» بود. من فکر می کنم آنها امیدوار بودند که شما آن را دقیق مطالعه نکنید.

وی افزود: «به نظر من این بسیار گمراه کننده است. این باعث شده است که من نتوانم کمک های مالی بیشتری انجام دهم.»

برای مثال یکی از حامیان ترامپ، در ماه سپتامبر گذشته 500 دلار به او کمک کرد اما تا ماه اکتبر، هر هفته 500 دلار از حساب او کسر می‌ شد. یکی دیگر از حامیان رئیس جمهور آمریکا 990 دلار به او کمک کرده بود اما مبلغ نهایی که از حساب او کسر شده بود به 8000 دلار رسید.

تحقیقات نیویورک تایمز از کارزار ترامپ را مشخص کرد کمیته ملی جمهوری خواهان در نهایت 530،000 بازپرداخت به اهدا کنندگان، به ارزش 64.3 میلیون دلار انجام داد.

اما این وجوه نقد در واقع یک وام بدون بهره در مقطعی مهم در انتخابات ریاست جمهوری برای ترامپ بود.

وین رد با تکذیب مقاله نیویورک تایمز، این عمل تند را انکار کرد.

وین رد همچنین ادعا کرد که بازوی اصلی جمع آوری کمک های مالی دموکرات ها ، «اکت بلو» هم از تاکتیک های مشابهی استفاده کرده است، و اهدا کنندگان مجبورند از انجام کمک های مکرر انصراف دهند.

به نظر می رسید این در برخی موارد درست باشد، اما در موارد دیگر، جعبه یک کمک مالی از قبل مشخص شده است و اهداکنندگان مجبور به انتخاب برای تکرار کمک مالی خود شده اند.

دیلی تلگراف همچنین از کارزار ترامپ درخواست اظهار نظر کرده که هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

منبع: جماران

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها