افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دمای هوا در کشور به‌ویژه در نوار غربی و شمالی طی دو روز آینده خبر داد.

افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۱۶ فروردین) در شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران و سمنان و در ارتفاعات جنوب کرمان ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه خلیج فارس و دریای عمان نیز طی این مدت مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۷ و ۱۸ فروردین) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود و افزایش نسبی دما به‌ویژه در نوار غربی و شمالی کشور رخ می‌دهد.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز پنجشنبه (۱۹ فروردین) در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد، اظهارکرد: طی روز جمعه (۲۰ فروردین) با گذر امواج تراز میانی جو در غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین، البرز، تهران و برخی مناطق استان فارس به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: طی این مدت با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش و کاهش نسبی دما در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ فروردین) صاف، در بعد ازظهر همراه با افزایش باد و با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۱۸ فروردین) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها