رئیس عالی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اردبیل:

مردم به اخبار غیرواقعی فضای مجازی توجه نکنند

رئیس عالی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اردبیل گفت: اهالی استان به اخبار کذب و بی‌اساس منتشر شده در فضای مجازی در مورد کاندیداهای شوراهای شهر توجهی نکرده و اخبار صحیح را از طریق مراجع تأیید شده دنبال کنند.

مردم به اخبار غیرواقعی فضای مجازی توجه نکنند

عباس‌زاده مشگینی در اولین نشست توجیهی هیئت‌های نظارت شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: در شرایط کنونی تبلیغات گسترده و اخبار ضد و نقیض متعددی در فضای مجازی منتشر می‌شود که بسیاری از این اخبار نادرست و غیرواقعی بوده و سلامت گفتاری و رفتاری افراد جامعه را زیر سئوال می‌برد.

وی از فعالان فضای مجازی خواست تا در تطهیر و سالم‌سازی این فضا تلاش کرده و بیش از این اذهان مردم را با انتشار اخبار کذب مخدوش نکنند که ضروری است در این ایام و موقعیت حساس و خطیر آرامش و امنیت روانی و روحی در جامعه برقرار شود.

رئیس عالی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اردبیل گفت: هیئت نظارت از 21 فروردین ماه کار بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراها را آغاز خواهد کرد و با در نظر گرفتن شرایط قانونی به وظیفه خطیر خود عمل خواهد کرد.

عباس‌زاده مشگینی افزود: اعضای هیئت نظارت تلاش خواهند کرد تا با سعه صدر و واقع‌بینی بررسی صلاحیت‌ها را انجام داده و به دور از نگاه سیاسی، حزبی و جناحی افراد شایسته و توانمند را برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مورد تأیید قرار داده و مردم را به مشارکت فعالان در انتخابات دعوت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه اخبار منتشر شده در فضای مجازی به ویژه در قالب نقل و قول‌ها و اخبار غیررسمی صحت نداشته و جز مخدوش کردن اذهان مردم هیچ نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت و شایسته است تک تک افراد جامعه اخبار صحیح را از رسانه‌های مورد تأیید به ویژه صدا و سیما و خبرگزاری‌های رسمی دریافت کرده و نسبت به پیگیری صحیح رویدادها تلاش کنند.

در اینجلسه امام جمعه شهرستان مشگین نیز به انتخابات متعدد برگزار شده در نظام اسلامی در 42 سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: حقانیت جمهوری اسلامی ایران در سایه برگزاری سالم، رقابتی و مشروع انتخابات است که امسال نیز با تکیه بر مردم‌سالاری دینی انتخاباتی اخلاق‌مدارانه و امیدبخش را در خردادماه شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام باوقار اضافه کرد: هیچ کس حق ندارد این انتخابات را با دید و نگاه سیاسی مخدوش و اعتماد و اعتبار مردم را زیر سئوال ببرد بلکه همه باید تلاش کنیم تا بهترین شرایط برای برگزاری سالم انتخابات در کنار حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم آمده و از این فرصت در دفاع از حقانیت نظام اسلامی استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها