جدیدترین آمار همه گیری کرونا؛ آمریکا، برزیل و مکزیک ۳ رکورددارِ قربانیانِ کرونا

شمار مبتلایان به بیماری

جدیدترین آمار همه گیری کرونا؛ آمریکا، برزیل و مکزیک ۳ رکورددارِ قربانیانِ کرونا

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۱۰۶ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۷۸۶ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۳۱.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۵۶۸ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

برزیل نیز با آمار بیش از ۱۲.۹ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در هند هم از ۱۲.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل با بیش از ۳۳۱ هزار و مکزیک نیز با بیش از ۲۰۴ هزار جانباخته، همچنان بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده اند. پس از آن نیز کشورهای هند، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را ثبت کرده اند.

تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در انگلیس از ۱۲۶ هزار نفر عبور کرده و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۱۱۱ هزار نفر عبور کرده است و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین روسیه بیش از ۱۰۰ هزار، فرانسه بیش از ۹۶ هزار و آلمان نیز بیش از ۷۷ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۷۵ هزار، کلمبیا با بیش از ۶۴ هزار، ایران با بیش از ۶۳ هزار، آرژانتین با ۵۶ هزار، لهستان با بیش از ۵۴ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۲ هزار و ۹۰۰، پرو با بیش از ۵۲ هزار و ۸۰۰ و اندونزی با بیش از ۴۱ هزار جانباخته، دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۳۱ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۳۳۱ مبتلا، ۵۶۸ هزار و ۷۷۷ قربانی

۲. برزیل: ۱۲ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۹۵۶ مبتلا، ۳۳۱ هزار و ۵۳۰ قربانی

۳. هند: ۱۲ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۶۷ مبتلا، ۱۶۵ هزار و ۱۳۲ قربانی

۴. فرانسه: چهار میلیون و ۸۲۲ هزار و ۴۷۰ مبتلا، ۹۶ هزار و ۶۷۸ قربانی

۵. روسیه: چهار میلیون و ۵۸۰ هزار و ۸۹۴ مبتلا، ۱۰۰ هزار و ۳۷۴ قربانی

۶. انگلیس: چهار میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۸۸ مبتلا، ۱۲۶ هزار و ۸۳۶ قربانی

۷. ایتالیا: سه میلیون و ۶۶۸ هزار و ۲۶۴ مبتلا، ۱۱۰ هزار و ۳۰ قربانی

۸. ترکیه: سه میلیون و ۴۸۷ هزار و ۵۰ مبتلا، ۳۲ هزار و ۲۶۳ قربانی

۹. اسپانیا: سه میلیون و ۳۰۰ هزار و ۹۶۵ مبتلا، ۷۵ هزار و ۶۹۸ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۸۹۵ هزار و ۶۳۱ مبتلا، ۷۷ هزار و ۵۵۷ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۳ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، برزیل و هند- که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، روسیه، انگلیس، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، آلمان، کلمبیا، لهستان، آرژانتین، مکزیک، ایران، اوکراین، پرو، آفریقای جنوبی، جمهوری چک، اندونزی، هلند، شیلی و کانادا نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها