۵ شهرستان ایلام در وضعیت قرمز کرونایی

از امروز ۱۶ فروردین در استان ایلام، شهرستان‌های ایلام، دهلران، آبدانان ،ایوان و چرداول در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و بقیه‌ی شهرستان‌ها نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

۵ شهرستان ایلام در وضعیت قرمز کرونایی

آمار ابتلای روزانه به کرونا در ایلام سه رقمی شده و در مجموع تاکنون تاکنون ۲۸۹۵۸ نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۷۸ نفر است.

دکتر جمیل صادقی‌فر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در آخرین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: دورهمی‌های خانوادگی و سفرهای کنترل نشده از عوامل اصلی ورود استان ایلام به پیک چهارم کرونا است.

وی با بیان اینکه متاسفانه ترس مردم به دلیل کاهش آمار فوتی‌ها ریخته شده است، گفت: این در حالی است که ویروس جدید جدی‌تر است و سهل‌انگاری‌ها موجب شده که استفاده از ماسک در برخی مناطق استان ایلام به زیر ۲۰ درصد کاهش یافته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: هرچنددر وضعیت آبان قرار گرفته ایم، اما مراسم‌های ترحیم و عروسی افزایش یافته است.

دکتر محمد نوذری، استاندار ایلام و رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا، در همایش فرمانداران با ارائه تحلیلی از آخرین وضعیت کرونا در استان گفت: امروز ایلام شرایط خطرناکی در بحث کرونا سپری می‌کند که همه ما باید نسبت به آن احساس مسئولیت جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عیار و تراز فرمانداران در این شرایط سخت مشخص می شود، تاکید کرد: امروز کرونا جان و مال مردم را تهدید می کند و در این مقطع حساس فرمانداران به عنوان مسئول امنیت و جان مردم در شهرستان‌ها نقش حیاتی دارند از این رو مسئولیت پاسخگویی وضعیت کرونا در شهرستان‌ها برعهده فرمانداران است.

استاندار ایلام رنگ‌بندی شهرستانها را مهمترین ملاک ارزیابی فرمانداران در مدیریت کرونا اعلام کرد و گفت: در بحث کرونا خروجی کار مهم است و تنها اکتفا به چند گزارش و تصویر در این باره کارساز نیست و نتیجه تلاش همه ما باید مهار کرونا در شهرستانها با وضعیت قرمز و نارنجی استان باشد و فرمانداران برای مهار کرونا هرچه به صلاح و مصلحت شهرستان است انجام دهند و در این زمینه می توان با حمایت و پشتیبانی از مثلث بسیج و بهداشت و دهیاری کرونا را در روستاها مهار کرد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا تأکید کرد: باید در اجرای مصوبات و دستورالعمل های ستاد کرونا قاطعانه وارد عمل شد و برای اقناع سازی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عموم مردم از نفوذ ریش سفیدان، معتمدان و گروه های مردم نهاد استفاده کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها