رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

شمار مبتلایان کرونا انگلیسی در سیستان و بلوچستان به ۱۳۴ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در سیستان و بلوچستان به ۱۳۴ نفر رسید.

شمار مبتلایان کرونا انگلیسی در سیستان و بلوچستان به ۱۳۴ نفر رسید

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهار داشت: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در استان سیستان و بلوچستان نیز در حال افزایش است و این نوع از ویروس تقریبا جایگزین نوع قبلی شده است بطوری که ۷۰ درصد موارد ابتلا در سطح استان را شامل می شود.

وی ادامه داد: طبق آمار و پیش بینی های موجود و قدرت سرایت بالای این ویروس و ابتلای افراد سنین پایین و کودکان به ویروس انگلیسی تعداد موارد مبتلا و فوت ناشی از کرونا در چند روز آینده شدت بگیرد و شاهد مرگ و میر در میان افراد با سنین پایین باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هم‌اینک ۸۲ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری هستند.

هاشمی تاکید کرد: هم اینک از نظر رنگ بندی سیستان و بلوچستان در وضعیت زرد قرار دارد و باتوجه به روند افزایشی بیماران کرونایی ممکن است ظرف چند روز دیگر به حالت نارنجی تغییر پیدا کند بر همین اساس بیمارستان های استان و بخش هایی که پیش از این نیز به بیماران کرونایی خدمات ارائه می کنند آمادگی کامل برای آغاز موج جدید ویروس کرونا در استان را داشته باشند.

وی گفت: شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان با افزودن یک نفر دیگر تا کنون به یکهزار و ۱۹۷ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مردم عزیز استان تقاضا کرد؛ در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

هاشمی بیان کرد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: با وجود به ثمر نشستن طرح‌های پیشگیرانه و روند کاهشی موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از بیماری اما بشدت نگران ورود استان به موج بعد همه گیری کرونا هستیم.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها