محمدحسن قوسیان مقدم:

تا تمام مردم ایران واکسن نزنند واکسن نخواهم زد

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: به عنوان دبیر کل جمعیت هلال احمر علیرغم اینکه سال گذشته به بیماری کرونا مبتلا شدم، هنوز واکسن نزده‌ام و تا تمام مردم ایران واکسن نزنند واکسن نخواهم زد.

تا تمام مردم ایران واکسن نزنند واکسن نخواهم زد

محمدحسن قوسیان مقدم در نشست با همکاران و مسئولان سازمان امداد و نجات جمعیت، ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، علت حضور خود در این سازمان را تقدیر از زحمات شبانه روزی همکاران و امدادگران هلال احمر در سراسر کشور هم در عملیات امداد و نجات سال ۹۹ و هم طرح امداد و نجات نوروز ۱۴۰۰ اعلام کرد.

وی تاکید کرد: حفظ آمادگی امدادگران باید از مهمترین موضوعات مورد توجه همکاران و مسئولان سازمان امداد و نجات باشد. مدیران هلال احمر هم با همفکری و هم اندیشی تلاش کنند تا امکانات و نیازهای اولیه برای امدادگران که به شکل داوطلبانه و فداکارانه با ما همکاری دارند در پایگاه‌های امدادی فراهم باشد چراکه امدادگران هلال احمر تنها هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند و ما وظیفه داریم هر کمکی که می‌توانیم به امدادگران داشته باشیم.

قوسیان مقدم در ادامه بر لزوم حفظ و نگهداری تجهیزات امدادی و ناوگان هلال احمر به عنوان بیت المال نیز تاکید کرد و گفت: در هلال احمر، هم باید تجهیزات به روز داشته باشیم و هم وظیفه داریم از تجهیزات موجود به درستی نگهداری کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید براینکه فعالیت‌های جمعیت هلال احمر محدود به خدمات امدادی نیست، افزود: ما منتظر حادثه نمی‌مانیم و در تمام زمینه‌ها برای کمک به مردم فعال هستیم و تسکین آلام بشری از اصول اساسی هلال احمر به عنوان نهادی بشردوستانه است.

معنای ایثار در فعالیت‌های هلال‌احمری‌ها

وی همچنین با تاکید مجدد بر فعالیت ایثارگرانه و داوطلبانه در جمعیت هلال احمر و در پاسخ به سوالی درخصوص واکسیناسیون امدادگران جمعیت گفت: به عنوان دبیرکل جمعیت هلال احمر علیرغم اینکه سال گذشته به بیماری مبتلا شدم، هنوز واکسن نزده‌ام و تا تمام مردم ایران واکسن نزنند واکسن نخواهم زد. معنای واقعی ایثار این است. در جبهه جنگ تحمیلی هم وضع به همین شکل بود. خط مقدم عوض نشده و امدادگران، همان بسیجیان جبهه جنگ بوده و همچون عضو بسیجی در جنگ تحمیلی، در حال تلاش و خدمت به مردم کشورند.

دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در ادامه ابراز امیدواری کرد که با گشایشی که ایجاد شده، سال ۱۴۰۰ از نظر اعتبارات مالی، سال خوبی برای هلال احمر باشد.

قوسیان مقدم همچنین از همکاران حوزه امداد هوایی هلال احمر در سازمان امداد و نجات نیز تقدیر کرد و گفت: در بحث امداد هوایی از دوستانی که در یک سال گذشته به ما اضافه شدند تشکر می‌کنم. دغدغه همکاران ما مراقبت و نگهداری از ناوگان امدادی هلال احمر و استفاده بهینه از این تجهیزات بوده و بالگردهای امدادی جمعیت اورهال شدند.

وی ضمن تشکر مجدد از زحمات همه همکاران و امدادگران، افزود: هرکدام از اداره کل‌ها و معاونت‌ها در جای خود برنامه ۱۴۰۰ را پیگیری کند تا در پایان سال ۱۴۰۰ با تخصیص اعتبارات انجام شده، کارنامه درخشان و مناسبی در تمام حوزه‌ها و همچنین حوزه امداد و نجات داشته باشیم.

منبع: مهر

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • راز
    0

    منم تا تو واکسن نزنی نمیزنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها