هشدار وزیرخارجه آلمان نسبت به تهدید جنگ داخلی در میانمار

وزیر امور خارجه آلمان امروز (یکشنبه) از قدرت‌های جهانی خواست تا در بحبوحه افزایش خشونت علیه معترضان ضد کودتا در میانمار به خونتای این کشور فشار وارد آورند.

هشدار وزیرخارجه آلمان نسبت به تهدید جنگ داخلی در میانمار

هایکو ماس در مصاحبه با روزنامه‌های گروه رسانه‌ای فونکه هشدار داد، کودتای ارتش در میانمار و آشوبی که پس از آن به جریان افتاده، تهدیدی است که می‌تواند به وقوع یک جنگ داخلی در این کشور جنوب شرق آسیا بینجامد.

وزیر خارجه آلمان گفت: هیچکس در این منطقه از غرق شدن میانمار در جنگ داخلی سود نمی‌برد، حتی کسانی که به نجات دموکراسی آن علاقه‌ای ندارند. ارتش میانمار ظرف چند هفته این کشور را در آستانه فاجعه قرار داده است. بیش از ۵۰۰ تن کشته شده و هزاران تن تحت پیگرد هستند.

هایکو ماس از تمام بازیگران عرصه جهانی خواست "فشار بر این رژیم" را افزایش دهند تا آن را به پای میز مذاکره با مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) بکشانند.

فشار بین‌المللی بر رهبران ارتش میانمار بر سر تشدید سرکوب معترضان ضد کودتا که تاکنون بیش از ۵۵۰ کشته غیرنظامی بر جای گذاشته، افزایش یافته است.

همسایگان میانمار که عضو آسه‌آن هستند، عموما از انتقاد از یکی از اعضایشان طبق اصل عدم مداخله امتناع می‌کنند. اما فشار غرب بر خونتای میانمار و افزایش خشونت علیه معترضان ضد کودتا موجب شده تا وزرای خارجه چندین کشور جنوب شرق آسیا این خشونت‌ها را محکوم کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها