گلایه وزیر جهاد کشاورزی از فروش مرغ تنظیم بازاری به قیمت آزاد

وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور با گلایه از فروش مرغ تنظیم بازاری به صورت قطعه‌بندی شده و با قیمت آزاد در بازار، از ممنوعیت قطعه‌بندی مرغ تا اطلاع ثانوی خبر داد.

گلایه وزیر جهاد کشاورزی از فروش مرغ تنظیم بازاری به قیمت آزاد

وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور با اشاره به تخلف اصناف در فروش مرغ قطعه‌بندی‌شده با وجود ممنوعیت این کار، اعلام کرد: بنا به بررسی‌های به‌عمل‌آمده در صبح روز جاری (۱۳/‏۰۱/‏۱۴۰۰) از سطح شهر، مرغ تحویلی اصناف به‌صورت گسترده به‌شکل قطعه‌بندی‌شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از فروش مرغ کامل خودداری می‌شود.

خاوازی در این نامه از استانداران درخواست کرده است:

۱- حضور نمایندگان محترم وزارت صمت در کلیه کشتارگاه‌های کشور از ساعت شروع تا پایان فعالیت کشتارگاه‌ها الزامی بوده و متناسب با میزان مرغ آماده طبخ خروجی، نمایندگان محترم وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت متناسب با تصمیمات اتخاذشده در قرارگاه استانی متناظر قرارگاه اصلی نسبت به ارسال مرغ به مقاصد مورد نظر اقدام نمایند. در استان‌های بزرگ، حمل مرغ به نقاط دوردست و در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، سمنان و قم حمل مرغ به استان تهران در اولویت می‌باشد.

نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت مستقر در کشتارگاه‌ها، موظف به رتبه‌بندی کشتارگاه‌ها از نظر میزان همکاری در راستای سیاست‌های ابلاغی قرارگاه بوده و می‌بایستی واحدهای متخلف را به قرارگاه معرفی نمایند.

۲- تا اطلاع ثانوی از هرگونه قطعه‌بندی در سطح اصناف (به‌ویژه در استان تهران) جلوگیری به‌عمل آید. همچنین واحدهای بسته‌بندی بزرگ (به‌ویژه در استان تهران) پایش و حجم تولید آنها به‌طور پیوسته رصد شود تا از سقف مصوب قرارگاه استانی تجاوز نکند. ضرورت دارد مراتب طی روز جاری و فردا به اصناف اطلاع‌رسانی شود و از شنبه با واحدهای متخلف برخوردهای لازم قانونی صورت گیرد. مزید استحضار سازمان دامپزشکی کشور نیز آمادگی دارد تا در کنار همکاران آن وزارتخانه با استفاده از اختیارات قانونی خود با متخلفین معرفی‌شده در قالب هشدارهای بهداشتی برخورد نماید.

بنا به بررسی‌های به‌عمل‌آمده در صبح روز جاری از سطح شهر، مرغ تحویلی اصناف به‌صورت گسترده به‌شکل قطعه‌بندی‌شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از فروش مرغ کامل خودداری می‌شود.

۳- همکاران محترم سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به رعایت دقیق قیمت‌های مصوب اقدامات لازم را مبذول نمایند.

۴- انجماد و نگهداری مرغ تحت هر عنوانی در سردخانه‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

۵- عرضه مرغ به هر شکل و با هر شرایطی در سراسر استان‌ها تنها براساس قیمت مصوب امکان پذیر بوده و فروش مرغ تحت عناوین دیگر نظیر مرغ سبز، بدون آنتی بیوتیک و یا هر عنوان دیگر با قیمت‌های غیر مصوب تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.

سازمان‌های صمت و تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های نظارتی استان با تشکیل اکیپ‌های بازرسی ضمن نظارت و پایش مستمر بازار مرغ با متخلفین، محتکرین و گران فروشی تحت هر عنوان برخورد قانونی به عمل آورند. ضمناً اقلام و موارد کشف شده از طریق ادارات صمت استان با قیمت مصوب (مرغ کامل) در سطح بازار عرضه گردد.

۷- با توجه به اینکه عمده تخلفات انجام شده در کشتارگاه‌ها به دلیل محدوده فعالیت آنها از ساعت ۸ شب تا ۸ صبح صورت می‌پذیرد، لذا استانداران محترم نسبت به تعیین نمایندگان پاسخگو، تام الاختیار و در ارتباط با مراجع قضائی برای برخورد قانونی در هر شهرستان به عنوان کشیک شبانه اقدام نمایند.

گلایه وزیر جهاد کشاورزی از فروش مرغ تنظیم بازاری به قیمت آزاد

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • نقی
    0

    متاسفانه همه گفتارها جنگ زرگری است که مسیو لین بازی مکنند ومردم را بازیچه قرار دادهاند

  • محمد
    0

    فقط گلایه کافی نیست اگرواقعامقصرهستندمردم خواهان برخوردانقلابی هستندجناب وزیر...ماکه نهمرغ20400دیدیم نه25400...فقط دروغ شنیدیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها