سخنگوی سپاه پاسداران:

هرکس می‌گوید سعید محمد تخلف کرده، باید دقیق بگوید چه تخلفی بوده است/ ممکن است سردار جوانی حرفش را تکذیب کند

سخنگوی سپاه به اظهارات سردار جوانی درباره سعید محمد واکنش نشان داد و گفت: هر کس می‌گوید تخلف بوده باید دقیق بگوید چه تخلفی بوده است. برداشت یک معاون سپاه این بوده که تخلف صورت گرفته، اما نظر رسمی سپاه ممکن است این نباشد.

هرکس می‌گوید سعید محمد تخلف کرده، باید دقیق بگوید چه تخلفی بوده است/ ممکن است سردار جوانی حرفش را تکذیب کند

روز گذشته خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران گفتگویی با سردار یدالله جوانی معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه منتشر کرد که در آن دلیل منفک شدن سعید محمد از فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا، تخلف عنوان شده بود. سردار جوانی با بیان اینکه سپاه با ورود پاسداران به عرصه انتخابات بدون طی مراحل قانونی مخالف است، گفت: منفک کردن سعید محمد از مسؤولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است.

بیشتر بخوانید : سعید محمد به دلیل تخلف، از فرماندهی قرارگاه خاتم منفک شد/ سپاه از سعید محمد و هیچ کاندیدای نظامی دیگری حمایت نخواهد کرد

بیشتر بخوانید: منظور از تخلف سردار سعید محمد، صرفاً رفتارهای سیاسی و انتخاباتی مغایر با مقررات سپاه بود

سعید محمد چندی پیش کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را اعلام و منفک شدن خود از قرارگاه خاتم را «استعفا» برای راه‌اندازی ستاه انتخاباتی عنوان کرد.

دفتر سعید محمد به اظهارات سردار جوانی واکنش نشان داده است. در این بیانیه آمده او مرتکب هیچ تخلفی در فعالیت‌های انتخاباتی خود نشده «تا جایی که ایشان برای استعفا خود دلیلی همچون عدم شائبه حمایت و استفاده از موقعیت مسئولیت فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه را عنوان نموده است.»

در ادامه این بیانیه گفته شده «آقای جوانی مسئولیت سخنگویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ندارند» و اظهارات او «تحلیل شخصی» بوده نه موضع سپاه.

با سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران گفتگو کردیم و موضع رسمی سپاه در قبال این اختلافات داخلی را جویا شده است. متن مصاحبه با سخنگوی سپاه را در ادامه بخوانید:

*جناب سردار رمضان شریف، در خصوص اظهار نظر اخیر سردار جوانی درباره تخلفات سعید محمد و مساله منفک شدن او از قرارگاه خاتم در ابتدا از شما می‌خواهم بفرمایید سمت رسمی آقای یدالله جوانی در سپاه پاسداران چیست؟

خبرگزاری فارس که مصاحبه با آقای جوانی را منتشر کرده، سمت ایشان را هم نوشته است.

*یعنی ایشان معاون سیاسی سپاه است؟

بله آنجا هم نوشته شده است.

*یعنی آقای جوانی معاون آقای سلامی است. منظورم این است که ایشان مسئول سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه هستند یا معاون کل سپاه؟

آقای جوانی معاون سیاسی در حوزه نمایندگی است. عنوان دقیق ایشان معاونت سیاسی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه است. تعابیری که ما در سازمان داریم همین معاونت سیاسی است. تحلیل شما به عهده خودتان است.

*این یعنی اظهارات ایشان موضع رسمی سپاه محسوب می‌شود؟

این یکی را بگذارید جواب ندهم!

*سخنگوی سپاه جنابعالی هستید. آیا نباید موضع رسمی سپاه را بیان کنید؟

من مسئول صحبت‌های خودم هستم نه صحبت‌هایی که دیگران می‌کنند.

*دفتر آقای محمد بیانیه داده‌اند که سخنگوی سپاه باید موضع گیری کند.

این حرف آقای محمد درست است. تا این لحظه موضع‌گیری خاصی نکردیم.

* اینکه سمت آقای جوانی به عنوان معاون سیاسی سپاه را تایید کرده‌اید، به منزله تایید اظهارات اوست؟

اینکه ایشان سمت معاونت سیاسی دارد که کسی شک ندارد و تایید من را نمی‌خواهد. ایشان با همین عنوان هم مصاحبه کرده است.

* پس موضع سپاه همان موضع یدالله جوانی است؟

حدود یک ماه قبل هم اعلام کردم که سپاه هیچ کاندیدایی را تایید یا تخریب نمی‌کند و وظیفه خود را مطابق قوانین جاری کشور انجام می‌دهد. از جمله این وظایف دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات، کمک به برقراری امنیت در انتخابات و هر چیزی است که قانون به سپاه در انتخابات اجازه داده است.

این موضع مشترک فرماندهی کل سپاه، نمایندگی ولی فقیه و سازمان حفاظت اطلاعات سپاه که سه حوزه کاری سپاه هستند، است. مجموعه سپاه به دنبال مصداقی (در انتخابات) نیست و این یک حرف صریح شفاف قانونی، شرعی و دقیق است.

* چرا با این وجود تا امروز موضع‌گیری مشابهی از سوی مقامات سپاه درخصوص دیگر کاندیدا‌های نظامی سپاه نظیر سردار رستم قاسمی یا سردار حسین دهقان صورت نگرفته است؟

نمی‌دانم صورت گرفته یا نه. بنده اطلاع ندارم. واقعیت این است که حرفی که من می‌زنم باید دقیق باشد. ما در این حوزه‌ها احساسی عمل نمی‌کنیم. موضع رسمی سپاه این است که سپاه از هیچ کاندیدایی حمایت نکند. و باز تاکید می کنم هرکس هم مسئول حرف خودش است.

*با این صحبت آیا سعید محمد برکنار شده یا استعفا داده است؟

من راجع به اشخاص ابدا صحبت نمی کنم. برداشت آقای جوانی این بوده که به دلیل تخلفات انتخاباتی ایشان کنار گذاشته شده و برداشت ایشان محترم هم هست ولی برداشت من ممکن است متفاوت باشد.

*آیا چنین موضع‌گیری‌هایی در سپاه نباید قبلا با سخنگو هماهنگ شود؟

الزامی وجود ندارد. عرف جاری است و در سازمان‌های دیگر هم اینطور نیست که حتما سخنگو موضع‌گیری کند. آدم‌هایی که در حوزه کاری خود مسئولیت دارند حرف می‌زنند و مسئولیت حرف‌هایشان هم به عهده خودشان است.

*ولی اغلب این موضع گیری‌ها به اسم ارگان نوشته می‌شود.

وقتی سخنگو چیزی را اعلام کند به اسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثبت می‌شود، ولی اگر یک معاون موضع گیری کند الزاما موضع سپاه نیست.

* آیا واقعیت این نیست که در اذهان عمومی و رسانه‌ها، موضع گیری یک مقام در سطح معاونت سپاه به اسم سپاه منتشر می‌شود؟ شما در چنین شرایطی نباید موضع گیری رسمی نهاد را اعلام کنید؟

شاید مجموعه حرف و حدیث‌های پیرامون این موضوع را بررسی کنیم و موضع گیری هم انجام دهیم. نمی‌گویم موضع‌گیری نمی‌کنیم. داریم بررسی می‌کنیم ببینیم چه هست و ماجرا چه بوده است. چون این موارد ممکن است به خبرگزاری و خبرنگار برگردد و گوینده حرف هم بگوید من منظورم این بود یا آن را گفتم. من هنوز بررسی نکردم. شاید نیاز باشد موضع‌گیری کنیم.

* نظر شما درمورد شایعه اختلاف میان سردار سلامی و سردار جوانی چیست؟

اصلا این بحث‌های شخصی در سپاه مطرح نیست. اینکه افراد با هم اختلاف دیدگاه داشته باشند، دست کم من چنین قرائنی ندیدم.

*گفته می‌شود این اختلاف‌ها در سطوح عالی سپاه به گزارش سعید محمد علیه سردار عیسی شریفی معاون سردار قالیباف ارتباط دارد؟

این‌ها گمانه‌زنی‌های مختلف است. خود شما شاهد بودید در مورد همین مساله (اظهارنظر یدالله جوانی درباره تخلفات سعید محمد) کامنت‌هایی وجود دارد که می‌گویند اگر ایشان تخلف کرده چرا فرمانده کل او را مشاور خود کرده است؟ حکم مشاوره سعید محمد رسمی است؛ اعلام هم شده و درست هم هست. از این حرف و حدیث‌ها زیاد است و هر کس حرف خودش را می‌زند.

*یعنی می‌گویید تخلفی از سوی محمد صورت نگرفته است؟

نه، ما می‌گوییم هر کس می‌گوید تخلف بوده باید متقن و دقیق بگوید چه تخلفی بوده است. برداشت یک معاون سپاه این بوده که تخلف صورت گرفته، اما نظر رسمی سپاه ممکن است این نباشد. شاید برداشت آقای جوانی این بوده؛ ممکن هم هست آقای جوانی اصل حرفش را تکذیب کند.

منبع: رویداد۲۴

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • سلام
    0

    کلا انگار همه میخوان سعید محمد نباشه چه چپ چه راست چه حتی عده ای نظامی ولی مطمئن باشید اگر شورای نگهبان تایید کنه ایشان را بیشترین رای را می آورد

    نظرات شما -
    • مهدی جان
      0

      اینکارها را میکنند که ازسر لج به ایشون رای داده بشود چون تجربه نشان داده که اگر لج مردم را دربیاورند همان کسی که اینها نمیخواهند رای میاورد پس مهندسی انتخابات گفته علیه این بنده خدا صحبت آگاهانه شود مثل دارویی که ظاهرش تلخ اما پی آمدش سلامتی فرد است به سعید محمد بد میگویند چون دارو تلخ است وسعید محمد رای میاورد چون سلامتی جامعه وحاکمیت تضمین میشود

  • یاشا داریوش
    0

    اگر بهش فشار نیارید تکذیب نمیکنه

  • سید حسن
    0

    شما فقط با دنیا جنگ ندارید ،بین خودتان هم جنگ وجوددارد

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      آره ،خدا را شکر

    • علا
      0

      معلومه ، جنگ بر سر ارث پدری است که سال ۵۷ به آنها رسیده .

    • 123
      0

      جنگ زرگری است . نخ نما شده . می خوان اسم سعید محمد رو به این روش گسترش بدن . ایجاد حاشیه ؟ مثل همین الآن که ما داریم راجع به او کامنت می زاریم . البته هیچ فرقی نداره که چه کسی بره پاستور . تجربه 42 سال گذشته این حقیقت رو مشخص کرده . مرکز تصمیم گیری مکان دیگری است ( ملت حق رای دادن به آن مکان را ندارند ) .

  • حسینی
    0

    ایشان کارش تمام شد کسی که با نماینده ولی فقیه در سپاه یا دفترش طرف میشه کارش تمام است

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      خبری نیست سعید محمد رای میاره هیچکسی تو ایران گنده نیست

  • علی
    0

    خودشونم تو سپاه دعواشونه خدا ما چه گناهی کردیم که این ها باید از ما مراقبت کنند

    نظرات شما -
    • آریایی ام
      0

      یاد دیالوگ زیبایی از اخراجی ها افتادم: اگه این بچه بسیجی ها و سپاهی ها نبودند ، الان باید به صدام میگفتی آق دایی شما هم باید دنبال ناموست میگشتی توی بازار برده فروشهای داعش

    • حمید
      0

      موضع سپاه اگر متوجه بشید وقتی هست که سخنگوی سپاه اعلام کنه ولی هرکس می تونن نظرش رو بگه و باید جوابگو باشه این اختلاف نظر هست مگه شما تو خانواده اختلاف نظر ندارید پس شنونده باید عاقل باشه و باید ببینه دشمن چه کسی روهدف قرارداده واین وبدونید اگه خون بچه‌های سپاه و بسیج نبود الان گردنتون زیرزانوی آمریکایی بود و اختیار ناموس خودتون رو هم نداشتید بصیر باشید و شکر گزاری چون خدا همیشه هر نعمتی رو نمیده

    • 123
      0

      اریایی : تو آریایی هستی ؟؟؟ اون چیزی که تو فیلم اخراجی ها دیدی فقط یه فیلمه . چندسالته ؟؟؟؟؟ دهه 60 کجا بودی ؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا چرت و پرت میگی ؟؟؟؟؟ همه مردم در جنگ بودند فقط سپاه نبود . ارتش و نیروی انتظامی و نیروهای مردمی جلوی عرب ها ایستادند . دهه 60 سپاه ضعیف بود . فیلم نگاه نکن . کارتون تماشا کن بچه جان . ناموس ناموس میکنی دهه 60 رو ول کن همین الآن چقدر دختر و زن بخاطر فقر مجبور به تن فروشی اند ؟؟؟؟؟؟ مجبور به جستجو در سطل های زباله اند و . . .

    • امین میرزائی
      0

      ۱۲۳ محترم: شما که رگ غیرتت زده بیرون دهه ۶۰ که نیروی انتظامی نبود حالا میخای بگی اوضاع دهه ۶۰ خراب بود. باشه قبول و سپاه ضعیف بود ، باشه قبول ولی اوضاع دهه ۹۰ از دهه ۶۰ خیلی بدتر بود و حاج قاسم سلیمانی عزیز (بچه بسیجی سپاهی) با کمک ارتشی ها داعش را شکست دادند... اونوقتی که اونا داشتند توی جبهه میجنگیدند احتمالا امثال شما به سواحل دبی پناه برده بودید...

    • بیطرف
      0

      آقای ۱۲۳ چه خبرته... سپاه زنها و دخترایی را که از بردگی دست داعش جات داده و شما دهری تخریبش میکنی و شما با رای به دولت آقای روحانی سبب شدی که دختران و زنان تن فروش بشن اگه غیرت باشه آدم یک لحظه فکر میکنه

  • محمد
    0

    رای ما دکتر سعید محمد

  • هامی
    0

    حالا فهمیدید چرا ورودنظامی های شاخص به سیاست منع شده؟طبیعی است دو دستگی پیش می اید مهم نڟر های مخالف نیست مهم این است نظرات عقایدودیدگاه راشکل می دهتد که خاستگاه ایدئولوي و رفتاراست،

  • داودی
    0

    جناب سردار شریف هیچ یک از قوانین و مقررات ستادمشترک نیروهای مسلح اجازه درز مسایل و موضوعات داخل سازمان به خارج از نیرو را به احدی نمیدهد باید حفاظت اطلاعات و مسئولین رده بالای سپاه پاسخگوی این هجمه اهانت و توهین به شریف ترین نیروی خدمتگذار و مخلص سپاه باشند کار بجایی رسیده که شخصی خارج از نیرو که خودش مشکلات اخلاقی و غیره در قوه قضائیه دارد به بهانه باند بازی و جناح بازی در انتخابات بی محابا کنفرانس مطبوعاتی میگذارد و این همه تهمت و افترا به سردار پاکدست و مومن و شریف نیروهای مسلح ایران ابراز میکندو خوراک تمام شبکه های معاند بی غیرت خارج نشین را فراهم میکند لطفا رسیدگی عاجل صورت گیرد

  • تراب
    0

    باز تعدادی از صاحبان مملکت بر سر سهم خود از سفره انقلاب درگیر شدند .

  • سعیدی
    0

    این مصاحبه را که خواندم افتادم به یاد مصاحبه های احمدی نژاد که سوال را با سوال پاسخ می داد ، خب مرد مومن فردی ادعایی کرده وموضوعی را به سپاه نسبت داده شما به عنوان سخنگو بگو حرفش صحیح هست یا خیر وایا مطالبی که جوانی گفته موضع رسمی سپاه هست یانه ، دیگر این همه صغری کبری برای چیست ؟ فقط این را بدانید شماها هرگز به وصیت امام راحل عمل نکردید امروز میدان انتخابات کاملا نظامی شده کشور را به برمه دوم تبدیل کرده اید ، قبل از اغاز رسمی وقانونی ثبت نام وتبلیغات انواع ژنراله که مانور کاندیداتوری می دهد ژنرال رضایی ، ژنرال قالیباف ، سعیدمحمد ، دهقان ، ژنرال ضرغامی ، ، ژنرال رستم دستان ، ژنرال لاریجانی و... فکر نمی کنید شماها با این کارها همه نبایدها را زیر پا گذاشته اید ؟

    نظرات شما -
    • جوان ناکام
      0

      حرف امام هیچوقت عمل نشد ،، امام گفت که روحانیت هم وارد سیاست نشوند ،، من دیگه رای نمیدم.. قبلا هم رای دادم فکر میکردم رای بدم جایی استخدام میشم یا کمکی بهم میشه ،، امروز رای دادن خیانت به کشور و اسلام و فقراست

  • تندگو
    0

    این چه حرفیه که معاون یک تشکیلات در آن حد و اندازه بیاید حرفش را بلحاظ فشار سیاسیون پس بگیرد . آنوقت همه چیز آبکی و مصلحتی است .

  • فرشاد جعفری
    0

    اقای شریف تا کی می خواهید پنهان کاری کنید اقای سعید محمد تخلف انتخاباتی و مالی داشتند!!!؟؟ که عزل شدند!!؟؟

  • 123
    0

    این ترفند ها نخ نما شده . دارن با ایجاد خبر و حاشیه نام این آقا رو سر زبان ها بی اندازند . این روش ها دیگه جواب نمیده . حداقل اکثریت مردم به او رای نخواهند داد . من طرفدارش هستم اماباید حقیقت رو ئگفت و حقیقت اینه که این آقا یه سیاهی لشگره .

  • کاربر ناشناس
    0

    دستان روشد

  • غیر قابل نشر
    0

    داره باورم میشه که سعید محمد با بقیه فرق داره نکند این همونی باشه که باید؟

  • علی ق
    0

    سعید محمد کیه حالا ایرانی یا عراقی،عرب یا فارس؟

  • OK
    0

    برخی پیش کسوتان سپاه تحمل پیشرفت یک جوان بسیجی از جنس خودشان را ندارند به همین خاطر حاضرند یک نفر مثل خودشان را به جرم اینکه جوان ، باروحیه و پرتلاش است و به جهت اینکه طرفدار دارد و به مدارج بالاتر نرسد خرابش کنند!

  • دن کیشوت
    0

    سپاه، صاحب ندارد؟هر کسی ساز خود را میزند، امروز فلان معاون چیزی میگوید و فردا فلان سخنگو تکذیب میکند و بعد فلان فرمانده هر دو را میکوبد و فرمانده دیگر این یکی را میکوبد و... لطفاً خواستید دروغ بگید، قبلش با هم هماهنگ باشید نادانها

  • مانی
    0

    رأی ما فقط سعید محمد عزیز

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      فقط رای تو نه ما

  • به به
    0

    بنازم به فضای مجازی که برای مدیران ارشد کشور یک سم مهلک است اما برای فقرا یک ارزش ومیزان تاثیرگذاریش بمراتب از احکام قضایی بیشتر است .قدرت داشتم تمام اسناد ومدارک مدیران ارشد کشور ونحوه کسب درآمدشان وچگونگی کسب دانشنامه های تحصیلیشان راآنقدر محکم وغیر قابل خدشه ارائه میکردم که کسی از نفوذش برای مقاصد دنیوی استفاده نکند کما اینکه بتجربه ثابت شده که درگذشته ازاین نفوذ برای مقاصد وبهره برداریهای دنیوی استفاده فراوانی شده است برای همین منظور است که مردم کمتر اعتقاد به کسانی دارند که روزگاری آنان را پیشوایان واقتدا کنندگان به آنان میدانستند . خصوصا ارزش سپاه پاسداران به صداقت و طهارت قلب وروح لطیفی است که بدور از دنیاطلبی؛ هستی خود را برای زنده نگاه داشتن ارزش های معنوی که به رنگ خداست بمیدان میاورد اما آیا درحوزه عمل ما این دیدگاه را درجامعه حس میکنیم .البته به زبان عوامل اطلاعاتی گاهی محیط آلودگی با خط قرمز باید نشان داده شود ویا ازآنان بخواهند که به خط قرمز ورود پیدا نکنند که عواقبی دارد اما این هشدار اصلا درسپاه دیده نشده است ونخواهد شد

  • بال
    0

    یکی از راه های تبلیغ ایجاد شک و شبهه و انگ و تهمت کاذب روی فرد برای خبر ساز شدن و شناساندن اون فرد به جامعه هست و بعد با تکذیب اتهامات و مظلوم جلوه دادنش احساسات مردم را در اختیار گرفته و با جوسازی مناسب شروع به جذب طرفدار میکنن احتمالا این سعید محمد و دارو دسته هم از همین روش تبلیع استفاده میکنند

  • احمد
    0

    کامنت گذار حمید زمانه این پوچ گویی ها وچرند گویی گذشته مگر اختیار ناموس بیش از۲۰۰ کشور مستقل جهان که با امریکا جنگ ندارند ودر صلح وسازش هستند زیر دست امریکایی هاست ؟ کی می خواهید از فضای قرن ۱۹ بیرون بیاییداگر هر کشوری که ارتباطش با امریکایی برقرار باشه به ناموسشان تجاوز می شود حتما قبل انقلاب هم به ناموس شما توسط امریکایی ها تعدی شده .

  • سعید عبداللهیان
    0

    متن پیام خود را بنویسیداگر اینکه سردار جوانی در مورد سردار سعید محمد گفتند پس باید شورای نگهبان ایشان را تایید نکنند که ابدا اینطور نخواهد شد سردار سعید لیاقت خود را0در حوزه مسئولیتش نشان داده و شخصی کارآمد و حزب اللهی هستند و000

  • عبدالله
    0

    چطور تحلیل و بررسی موصوعاد سیاسی روز در مواجهه با مسائل داخلی یا خارجی که از سوی سردارجوانی مطرح می شد سخنگوی گوی سباه واکنش نشون نمی داد و تلویحا حرف دل دوستان را با خاموشی خود تایید می کردند که الحق بجا بود‌، اما حالا واکنش نشون می دهند،

  • عزت فروغی
    0

    آقایان حزب الهی بلاخره یا حرف امام را قبول داریم یا خیر مگر ایشان به صراحت نگفته اند که ورود نظامیان به سیاست ممنوع است؟ پس چرا آنقدر پافشاری آقای سعید محمد اگر می خواهید برای این مردم خدمت کنی مانند شهید بزرگوار حاج قاسم عمل کن تا عزیز باشید

    نظرات شما -
    • حامد
      0

      یکم تحقیق هم بد نیست....امام به حق و عاقلانه فرمودند که نظامیان مادامی که در ارتش یا سپاه مشغولند وارد دسته جات سیاسی نشوند..........دلیلش هم واضحه محمد هم که اول از قرارگاه استعفا داد بعد اعلام کانداتوری کرد

  • جم
    0

    سردارجوانی نباید به اسم معاونت اظهار نظرمیکردشورای نگهبان صلاحیت راتایید میکند نه اشخاص وا زایشان باید بعید باشد که چنین اظهار نظرکنند که این خود سیاسی است.

  • سلطانی
    0

    ولله قسم که هر چی تخریبش کنید بیشتر تو دل مردم عزیز میشه ... سعید محمد یک مدیر به معنای واقعی هستش .. یک نخبه ی تمام عیار .. چه رئیس جمهور بشه چه نشه ..‌ یاحق

    نظرات شما -
    • سید
      0

      میبینم دوستان سعید آقا ،با نام و فامیل بدجوری سینه چاکی میکنن ،به شما اطمینان میدم ایشون فقط یک سیاهی لشکره، انتخاب نمیشه،زمان مشخص میکنه

    • سلطانی در جواب سید
      0

      آقا سید انتخاب هم که نشه ... تخریبش هم که بکنن .. سیاهی لشگر هم که باشه ... باز ما که مدیریتش رو دیدیم و از نزدیک حس کردیم نمیتونیم چشمامون رو روی حق ببندیم و حق و نگیم .. پیشنهاد میکنم شما هم برادر عزیزم کمی در موردش تحقیق و بررسی کن .. من نظرم اینه ایشون اگر به عنوان معاون اول یک رئیس جمهور هم انتخاب بشه باز ایران و میسازه ... انشالله که هر چی پیش میاد خیر باشه و به نفع مردم باشه .. یاحق

  • هامون
    0

    سپاه در درون خودش مواضع مختلفی بخصوص درباره انتخابات ریاست جمهوری داره از سال۸۴ که با وجودی که محسن رضایی که فرماتده سابق بود و بالطبع باید کل سپاه ازش حمایت میکرد اما چنین نشد و بخشی که بیشتر هم بخش اقتصادی سپاه بود از قالیباف حمایت کردن و بخشی هم از لاریجانی.حالا هم همینطوره بخشی از رضایی بخشی از دهقان ولی بخش اقتصادی که بیشترین پشتیبانی داره درگیر اختلاف بر سر حمایت از قالیباف هستند یا سعید محمد.اما چیزی که مشخص و ثابت شده هست عدم اقبال مردم از تمامی این اشخاص هست.مردم سپاهیان را در قالب سپاه و قوای نظامی میبینند و می پذیرند و نه در قامت رئیس جمهور.پس برادران سپاهی خودشون خسته نکنند

  • سید علی
    0

    آقای سخنگو ،چیزی که مهمه اینه،بین خودتان اختلاف دارید،چندی پیش یک سردار که رییس بسیج است مطلبی گفت جنابعالی تکذیب کردید گفتی نظر سپاه این نیست الانم نظر ایشون را رد میکنید،خدا عاقبت این جنگ قدرت را بخیر کند

  • کار بر ناشناس
    0

    خدا بخدا عزیز کنه دنیا هم تخریبش کنن عزیز تر می شه. حالا که روز بروز بیشتر داره سر زبان ها میفته. هر که هر چی می خواد بگه.

  • کار بر ناشناس
    0

    ایشان با سکوتش عزیز تر شد.سردار سعید محمد یک جوان انقلابی و نخبه ومدیر و موفق. عزت و ذلت دست خداست. خدارو شکر محبوبیتش روز بروز بیشتر داره می شه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها