ظروف سفالی مربوط به دوره اشکانی در ابهر کشف شد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از کشف ۲ کوزه سفالی تاریخی در شهرستان ابهر خبر داد و گفت: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که این سفال‌ها متعلق به دوره اشکانی است.

ظروف سفالی مربوط به دوره اشکانی در ابهر کشف شد

حسنعلی فضلی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از دریافت گزارش های مردمی، کارشناسان حوزه یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی شهرستان ابهر به منطقه شریف‌آباد اعزام شدند و مأموران در بازرسی از یک منزل، ۲ کوزه سفالی تاریخی را کشف کردند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در خصوص آثار باستانی هر کشور، حفاظت و نگهداری اصولی از آنها در برابر فرسایش گسترده در گذر زمان و شرایط جوی است که در این راستا انجام مطالعات گسترده و اقدامات مرمتی بسیار ضروری است.

فضلی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی با همراهی و همکاری عموم مردم به ثبت وضعیت اثر و اعلام تغییرات فرسایشی آنها اعم از محوطه، تپه‌ها، بناها و پل‌ها می‌ کند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان: نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، میراث‌بانان افتخاری و همچنین دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به‌صورت شبانه‌روزی از بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی این استان مراقبت و محافظت می‌کنند.

فضلی خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییرات و فرسایش در آثار استان، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور به‌صورت مشارکت اجتماعی و دوستدار میراث فرهنگی، اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها