افشای دیدار پسر حفتر با مقامات اسرائیلی/ گمانه‌زنی درباره رسیدن قطار عادی‌سازی به لیبی

براساس یک گزارش منتشر شده، در صورت موفقیت خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی در انتخابات روابط بین لیبی و رژیم صهیونیستی به طور رسمی عادی خواهد شد.

افشای دیدار پسر حفتر با مقامات اسرائیلی/ گمانه‌زنی درباره رسیدن قطار عادی‌سازی به لیبی

سایت "واشنگتن فری بیکن" آمریکا گزارش داد، صدام پسر خلیفه حفتر فرمانده گردان "طارق بن زیاد" در ماه مارس برای بررسی نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۱ با مسؤولان سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی ملاقات کرده است.

این سایت گزارش داد، پسر حفتر به صورت انفرادی با مقامات اسرائیلی دیدار کرده و جزئیات زیادی از مکان و شرایط دیدار منتشر نشده است.

این سایت افزود: هدف از این دیدار تلاش اسرائیل برای حمایت از پسر حفتر در انتخابات شورای ملی آینده در سال جاری است. صدام حفتر به آرامی و در خفا تلاش می‌کند حمایت غربی را از کمپین انتخاباتی خود داشته باشد و انتظار می‌رود مقابل سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، رهبر مخلوع لیبی قرار بگیرد.

این سایت به نقل از یک منبع وزارت خارجه آمریکا گزارش داد، آمریکا موضعی درباره نامزدهای احتمالی انتخاباتی لیبی لحاظ نکرده اما قذافی همچنان در لیست تحریم‌های آمریکاست.

طبق این گزارش، در صورت موفقیت حفتر در کسب قدرت روابط لیبی و رژیم صهیونیستی به شکل رسمی عادی خواهد شد. البته هنوز هیچ واکنش اسرائیلی یا از سوی حفتر درباره گزارش این سایت منتشر نشده است.

به گفته این منبع، صدام حفتر "موقعیت در منطقه" را با مسؤولانی اسرائیلی بررسی کرده و امیدوار به ثبات کشورش است. او علنا از دموکراسی، قانون و نظم در لیبی حمایت کرده است.

به گفته این منبع، اسرائیلی‌ها نیز از او حمایت می‌کنند.

انتظار می‌رود انتخابات سراسری که قرار است دسامبر سال جاری برگزار شود حفتر را مقابل سیف الاسلام قذافی قرار دهد.

در حال حاضر هیچ روابط رسمی بین تل‌آویو و طرابلس که حامیان جدی مساله فلسطین در دوره قذافی بود، وجود ندارد، قذافی در سال ۲۰۱۱ ساقط شد.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها