فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش:

ارتش ایران و پاکستان برای برقراری صلح و امنیت دریایی همکاری دارند

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: سطح مناسبات و ارتباطات بین نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی کشور پاکستان بسیار خوب بوده و در راستای برقراری صلح و امنیت دریایی همکاری دارند.

ارتش ایران و پاکستان برای برقراری صلح و امنیت دریایی همکاری دارند

دریادار دوم ستاد جعفر تذکر روز شنبه در حاشیه پهلوگیری ناوگروه کشور پاکستان در اسکله منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس اظهار داشت: این همکاری ها از گذشته وجود داشته و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: این سفر ناوگروه نیروی دریایی پاکستان نیز در راستای توافق‌های ۲ کشور انجام شده است؛ انجام چنین سفرهایی و افزایش تعامل های دوسویه بر تامین امنیت خطوط کشتیرانی و تجارت دریایی تاثیر مثبت دارد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش اظهارداشت: در این سفرها می توان برای برگزاری رزمایش های مشترک و هم افزایی بیشتر بین ۲ نیروی دریایی برنامه ریزی کرد.

دریادار دوم ستاد تذکر یاد آور شد: دیدار با مقام های کشوری و لشکری هرمزگان هم برای این ناوگروه پیش بینی شده و اعضای آن با رعایت پروتکل های بهداشتی از سطح شهر بندرعباس بازدید خواهند داشت.

ناوگروه پاکستانی شامل ۲ ناو نیروی دریایی در راستای سنت دریایی پاکستان و به منظور تقویت بیشتر روابط دو جانبه و دوستانه، امروز در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت و فرماندهان وکارکنان آن مورد استقبال همتایان ایرانی خود قرار گرفتند.

این ناوها از روزهای سوم تا ششم آوریل (۱۴تا ۱۶ فروردین) در بندرعباس حضور دارند که حامل پیام دوستی و همبستگی، صبح و شکوفایی برای مردم جمهوری اسلامی ایران و منطقه هستند.

ضیافت شام به میزبانی فرمانده " خان محمود آصف" روی عرشه ناو کشتی پاکستانی در روز یکشنبه با حضور وابستگان نظامی ، دیپلمات ها ومسوولان غیر نظامی، رسانه ها و نمایندگان گروه ها برگزار می شود.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها