هفته‌ی سرنوشت ساز برجام/ توافق هسته‌ای زنده می‌شود یا برای همیشه می‌میرد؟

نویسنده اسلیت مدعی است اگر برجام در ملاقات اخیر ایران و مقامات کشورهای 4+1 یا ملاقات احتمالی ایران و آمریکا به یک بندرگاه مطمئن برسد که هیچ، مگرنه، باید برای همیشه برجام را در بایگانی بدانیم.

هفته‌ی سرنوشت ساز برجام/ توافق هسته‌ای زنده می‌شود یا برای همیشه می‌میرد؟

به گزارش خبر فوری ، در حالیکه تا چند روز پیش همه برجام را در حال نابود شدن می‌دیدند، به یک باره، بارقه‌ای از امید در دل طرفین به وجود آمد. جلسه غیر مجازی ایران و کشورهای عضو برجام در روز جمعه و اعلام اینکه قرار است 4+1 در روزهای آتی (احتمالا سه شنبه در وین) ملاقات مجددی با مقامات ایرانی داشته باشند، بسیاری را امیدوار کرد که برجام احیاء شود.

بسیاری از رسانه‌ها به این ملاقات واکنش نشان دادند. این واکنش‌ها به خصوص زمانی بیشتر شد که آمریکا اعلام کرد مایل است با ایرانی‌ها ملاقات غیرحضوری داشته باشند.

اگرچه محمد جواد ظریف (وزیر امور خارجه ایران) مذاکره مستقیم با آمریکا را «غیر ضروری» دانست اما در عین حال، ایالات متحده ضمن تائید حضور این کشور در مذاکرات هفته آینده در وین برای گفتگوی «مستقیم» با تهران اعلام آمادگی کرد.

تمام این شواهد گویای این مطلب است که سه شنبه آتی، برای طرفین برجام بسیار بسیار مهم است، چرا که می‌تواند تاریخ برجام را زیر و رو کند.

قرارداد ایران و چین و انتخابات ریاست جمهوری ، دو کلید برای باز شدن قفل برجام

پایگاه خبری اسلیت در گزارشی به این موضوع پرداخت. نویسنده تاکید دارد که اگرچه مقامات آمریکایی در ابتدا مدعی بودند به زودی به برجام باز می‌گردند اما این اتفاق در عمل رخ نداد و دولت جو بایدن بازگشت خود به برجام را منوط به بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای خود دانست.

با وجود این مورد، این پرسش مطرح است که چگونه در حالیکه برجام به نظر نابودشدنی می‌آمد، یک شبه زنده شد؟ نویسنده معتقد است که اگرچه در سیاست هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست اما در مورد برجام می‌توان کمی خوشبین بود. این علاقه نشان دادن آمریکا به بازگشت به برجام نیز دقیقا در همین راستا قابل تفسیر است.

نویسنده مدعی است اولا قرارداد 25 ساله ایران و چین باعث ترس بایدن شده و آمریکا قصد دارد با بازگشت به برجام مانع از ارتباط بیشتر ایران و غول آسیایی شود. ثانیا، بایدن به خوبی می‌داند که حسن روحانی روزهای پایانی دولت خود را سپری می‌کند و به زودی به پایان دولت دوم خود می‌رسد. بایدن و تیم دیپلماتیکش در دوره 8 ساله اوباما در راس قدرت بودند و به خصوص نقش عمده ای در انعقاد برجام داشتند. آنها می‌دانند که در صورتی که روحانی پاستور را ترک کند، شرایط برای بازگشت و احیاء برجام سخت تر می‌شود و از این رو شاید بهتر باشد هرچه سریع تر مقدمات بازگشت به برجام را فراهم کند.

اروپا، میانجی ایران و آمریکا

آنچه بسیاری از وب سایت‌ها و خبرگزاری‌های خارجی بر آن تاکید دارند، نقش اروپا در مساله توافق هسته ای و ارتباط ایران و آمریکا است. پیش از این نیز بسیاری از این گفته بودند که تنها اروپا می‌تواند بین ایران و آمریکا میانجی شود ( اینجا بخوانید). حالا هم وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرده که ایران و آمریکا می‌توانند به صورت غیر مستقیم و تحت نظارت و هدایت اروپا، با یکدیگر گفتگوداشته باشند.

هفته‌ سرنوشت ساز برجام ، احیاء یا ارسال به بایگانی؟

طبق اعلام پایگاه اسلیت، ملاقات احتمالی روز سه شنبه در وین یک شانس دوباره به طرف‌های برجام است. علت این امر این است که تمام طرف‌ها علاقه مند به بازگشت به برجام هستند. هم آمریکا، هم اروپا، هم چین و روسیه و هم ایران؛ همگی ترجیح می‌دهند برجامی وجود داشته باشد و تحت این قرارداد با یکدیگر ارتباط داشته و یا حتی درگیر شوند. این نشانه مثبتی است که می‌تواند ملاقات ایران و 4+1 یا ایران و آمریکا را به سمت و سوی خوبی ببرد.

نویسنده اسلیت مدعی است اگر برجام در ملاقات اخیر ایران و مقامات کشورهای 4+1 یا ملاقات احتمالی ایران و آمریکا به یک بندرگاه مطمئن برسد که هیچ، مگرنه، باید برای همیشه برجام را در بایگانی بدانیم. برجام آخرین فرصت را به دست آورده است، یا احیا می‎شود و یا برای همیشه در گوشه ای از تاریخ خاک می‌خورد و آرام آرام می‌میرد.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 50
  • سید علی
    0

    بهتره کلیه ارتباطات با جهان از سرگرفته شود چون تحمل مردم بعنوان صاحبان اصلی این آب خاک زیاد نخواهد بود

    نظرات شما -
    • داریوش
      0

      جهان فقط شامل آمریکا نمی شود!

  • کامبیز
    0

    از دولت بعید نیست هفته های آخر مخفیانه توافق کنه و مردم ایران رو به دردسر جدیدی بیندازه!

  • ؟
    0

    برجامی که نتوانست تحریم ها را بردارد ، بودن یا نبودنش چه فرقی دارد ؟ فقط برای غربی ها خوب شد که کلی امتیاز گرفتن .

    نظرات شما -
    • به؟
      0

      کاملا درسته تازه پای کلی جاسوس ودوتابعیتی را به دولت باز کرد!

    • محسن
      0

      غربي ها حتي ديگه از ما پول هم نميگيرن چه برسه به كالا يا نفت... چه امتيازي داديم در مقابل چي؟

  • یاشا داریوش
    0

    ما کل هفته هامون هیجانی

  • شادی
    0

    برجام راخیلی وقته باموشک پرانی کشتن قرارداد ۲۵ساله هم که باچین کمونبست بسته شد بدون هم اهنگی با مردم نامحرم

    نظرات شما -
    • کامبیز
      0

      افغانستان برای شما خوبه که یک موشک هم نداره و با آمریکا روابط داره!

    • به شادی
      0

      چینی ها کمونیست هستند کاملا درست ولی آمریکا دولت خداجو است؟خیر آمریکا یک حکومت لیبرال هستش که در اون دولت دین جایی نداره ! خیلی از قسمت های برجام هم حتی خود ظریف نخونده بود! موشک وسیله اقتدار است وهیچ ربطی به برجام ندارد وباید به آن افتخار کنید وتفاهم باچین بعد از ۷سال وچند ماه معطلی بابت برجام امضا شد! نه که از برجام نتیجه گرفتیم!!

    • ..
      0

      کامبیز خیلی بی سوادهستی ایران راباافغانستان یکی نکن بی سواد

    • ناشناس
      0

      اسلحه یعنی ناموس ،تویی بی عرضه که از جنگ و سیاست سرت نمیشه لطف کن حرف نزن نمگین لالی

  • ناشناس
    0

    یا علی همه مردم و جوانان دوست و میخواهند برجام دروست شود نه بهم بخورد همه ما مردم خسته شده ایم دیکه از این وضع از این بدبختی از این گرانیها از بالا بودن اجاره خانه ها از نبودن دارو از گرانی مواد غذای و از قیمت بالای ماشین داخلی از بالابودن قیمت سکه دلار وووووووووو خسته ایم و جان به لب چهلودو سال است انقلاب کردیدم جوان دادیم جنگ کردیم شهید دادیم جانباز دادیم دست دادیم پا دادیدم چشم دادیم شیمیای دادیم آیا این وضع مملکت و زندگی مردم و جوانان باشد باید سفرهای خانه هایمان انقدر کوچیک بشه انقدر باید برای یه دارو تهران و ایران را بکردیم یه دارو پیدا کنیم آیا این وضع زندگی مردم باید باشد بعد از چهلو دو سال انقلابی که کردیم فقیر بشیم انقلاب کردیم از نداری زنهایمان مهریه به اجرا بگذارنند مردها برن بابت سکه گران گوشه زندان کارشون را از دست بدن انقلاب کردیم آمار طلاق بالا بالاتر برود انقلاب کردیم قیمتها هرروزبالتر برود زندگی مردم سیاه شود انقلاب کردیم جوان دادیم شهید دادیم گرانی که نداشتیم را ببینیم و این بشه وضع زندگیمان انقلاب کردیم جوان دادیم شهید دادیم اجناس قیمتش بال بره زندگی سخت سختر بشه یا اصلان زندگی نداشته باشم انقلاب کردیم دروغ بشنویم انقلفاب کردیم خنده رو لبهعای هیچ کسی نباشه انقلاب کردیم فقط گریه کنیم شادی نداشته باشیم انقلاب کردیم سیاه پوش بشیم انقلاب کردیم جوان دادیم شهید دادیم که روزگار به ما مردم و جوانان سیاه کنند انقلاب کردیم اختلاص کنند به راحتی هر کی پول غارت کند النقلاب کردیم شهید دادیم جوان دادیم بچ ه هی آقایان خارج کشور در روشنای باشنند جوانان و مردم در تاریکی زندگی کنند زندگیشان سیاه شود

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      0

      مردم انقلاب کردندکه با برجام تسلیم آمریکا شوندیا جلوی قدرت های ظالم بایستند؟

    • فرید
      0

      بایدن کمک کند به برجام برگردد ملت راحت زندگی می کنن بایدن کمک

    • ناشناس اصلی
      0

      به خبر فوری در پاسخ به شیفتگان بازگشت برجام خفت بار/ یک شنبه 15/01/1400 --- عیاشان شیفته ی برجام ذلت بارهرگز بازگشت عیاشی به ایران اسلامی را نخواهند دید --- همه ی مردم که از زبان آنان حرف می زنی از یک مشت سرمایه دار بی رحم از خدا بی خبر و خود باخته ی عاشق و شیفته ی رقاصیها و عیاشیهای دیپلماتهای آمریکائی و غربی شیاد بیش نیستند. تو می خواهی ملت خدا پرست ایران اسلامی را ، که صدها هزار شهید از جوانان عزیز خود را در راه پیروزی انقلاب اسلامی فدا نمود ، باز اسیر آمریکا و غرب کنی تا شاید تو و هم پیاله های خود باز بتوانید چند صباحی را با ولنگ وازی این دپلماتهای شیاد و دشمن ایران اسلامی دوباره به رقص و عیاشی بگذرانید. شما؛ عیاشان از خدا بی خبر وطن فروش دنیا پرست ؛ کور خواندید!!! کور خواندید!!! کور خواندید!!! چون تا خون انقلابی در رگهای ملت خدا پرست فدا کار و پایدار ایران اسلامی هست با خواست خداوند قهار هرگز به این آرزوی شیطانی ننگین خود نخواهید رسید.

    • ناشناس اصلی
      0

      شکرزیادی خوردم ببخشید فرعی هم نیستم چه رسد به اصلی

  • OK
    0

    مطمئن باشید تا جایگزین بهتری برای توافق نامه برجام پیدا نشده هیچگاه آلمان ، انگلیس ، فرانسه ، چین و روسیه اجازه نخواهند داد برجام حتی اگر هم شده بر روی کاغذ بمیرد.

  • ملت
    0

    امروز زنده ماندن ملت ایران دست آقای بایدن فقط آقای بایدن قدرت دارد ملت ایران از فشار تحریم و گرانی نجات دهد ، آقای بایدن بما و بچه هامون رحم کن

    نظرات شما -
    • به جدا از ملت
      0

      خیلی خوش خیالی اقتصاد آمریکا خودش مریض است و برای ایران همان چیزی را می خواهند که برای افغانستان می خواهند دولتی ها هم همین قدر خوش خیال هستند اثر تحریم ۳۰درصده وفشار تحریم با دور زدن تحریم و خنثی کردن تحریم هم درست می شود وگرانی مربوط به بی تدبیر دولت است میخوای برای مرغ وگوشت هم با بایدن مذاکره کنند!

    • ناشناس
      0

      دوردبرشرف ملت حرف دل ملت راگفتی بایدن کمک کن

    • سلام،
      0

      چقدر ذلیلانه حرف می زنی!!! امیدت به خدا باشه. خاک عالم بر سرت،تو ایرانی نیستی و شرف نداری.

    • رامین
      0

      درود به شرفت کاربرملت حرف دل مردم رازدی

    • کاربر ناشناس
      0

      مرگ بر منافق آلبانی نشین ، کثیف . چاه کن خودش ته چاه هستش،خائن.

    • مهران
      0

      واقعا چه کله پوکهای پیدا میشن البته شما تقصییر ندارید وقتی یه عده ساده لوح اینطور مذاکره کنند چنیین جماعت ساده لوحی هم پیدا میشن که از اونها حمایت کنن .اینها همون اوسکل ها و تفاله ها هستن

  • فریبا
    0

    کمی نرمش از طرف ما کار را درست می‌کنه البته کاسبان تحریم و حرام خوران قطعا مخالف هستند اگر اینبار به نتیجه نرسیم باید منتظر تورم ۵۰۰ در صدی باشیم و افزایش پنج برابری قیمتها ،، همین الان دور زدن تحریمها موجب پولدار شدن حرام عده ای در سطح تریلیاردی می شود مانند بابک زنجانی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نرمش خاک تو سری تو رو خدا بایدن تو دشمن من هستی ولی من دوووووست دارم

  • ف
    0

    این هفته اون هفته این ماه اون ماه این فرصت سه ماهه ان فرصت سه ماهه. گام اول گام دوم .... گام پنجم. میگم خدایی کی مردم ارامش پیدا می کنند ؟. همش به امید های واهی وقت می خرند

  • داریوش
    0

    برجام تنها خاصیتی که داشت این بود که هم آمریکا واروپا را مردم بشناسند و هم اصلاح طلب ها را ! توافقی که در آن ذلت وجود دارد هیچ سودی ندارد وآمریکایی ها به هیچ کس امتیاز نمی دهند و۸سال کشور معطل برجام ماند ولی هیچ تحریمی برداشته نشد بلکه زیاد هم شد وهسته ای که در آینده به آن نیاز داریم از بین بردند ! موشک ها هیچ ربطی به برجام ندارند ویک وسیله دفاعی هستند و ایران تعهدی برایش ندارد وتفاهم با چین هم ۸سال معطل برجام بود !!!!

  • هادی شکوهی
    0

    بایدن به ملت ماکمک کن کمرماراشکستن

  • .....
    0

    اقای بایدن زندگی غیرقابل تحمل شده شما بخاطرملت کوتاه بیاازگرسنگی داریم مریض می شیم

  • ناشناس
    0

    چرانمیاد باتمام دنیادوست بشیم هردولتی باامریکا دوسته الان بهترین اقتصادراداره بهترین امکانات رادارند اخه روسیه وچین چه عددی هستن اونا باهردولتی هستن فقیروفقیرترشدن ببینید ونزولا ببینید کره شمالی ماچند عمرمیکنیم این همه دشمنی باامریکا تاکه ی این همه بدبختی افرادپیرو مظلوم درصف مرغ هستند برای چی همین و میگم امریکا خیلی ازروسیه و چین بهتره

  • شیخ
    0

    انشاالله اقای بایدن بخاط ملت باایران مذاکر کند اقای بایدن باورکن دودتحریم ها مستقیم درچشم مردم می رود اقایانی که مخالف شماهستن باامکانات بالازندگی می کنن شمابزرگی کن به ملت ایران کمک کن همه چیز گران است وملت بی پول وبیکار

  • مورچه
    0

    امریکا روسیه چین انگلیس وابسته ب منابع ومعادن ایران هستندنه دوستدارحکومت هستن نه دوستدارملت ایران تنها هدفشان دسترسی ب ثروت ایران زمین میباشد که متعلق ب ملت ایران است هرکشوری میخواهدبا سرزمین ایران روابط برقرارکند بایدبایدباید قبل ازهرمذاکره ای منافع ملت ایران راازثروت خدادادی درمذاکرات غیدشود بعدآ تحریم هابرداشته شود

  • مهدی
    0

    فرمانده کل فرماندهان خداست بایدن سگ کیه

  • کاربر ناشناس
    0

    آمریکا انگلیس روسیه چین هیچ کاری برای مانمی کنند این ها دوزدودوروغگو هستندماهمه باید به خدا توکل کنیم

  • سلام،
    0

    اول، اینکه برجام خیلی وقته مرده. دوم، خیلی به برگشتن بایدن به برجام امیدوار نباشید چون چیزی عوض نمیشه،خود بایدن با اوباما برجام را امضاء کردن ولی چند روز بعد با یک بهانه جدید ایران را تحریم کردن.و یک ذهن کجی به ملت ایران و مذاکره کننده ها کردن. سوم،مگه تو اون مدتی که آمریکا تو برجام بود چه گلی به سر ملت ایران زد که الان بعضی های که کامنت گذاشتن دارن التماس می کنند که آمریکا به برجام برگرده و گل به سرشون بزنه. چهارم،آمریکا با خروج از برجام به ملت ایران خیانت کرد،پس دوباره نباید به این خائن اعتماد کرد و هرکس هم که دلش برا برگشت آمریکای خائن به برجام غش و ضعف میره خودش خائنه. پنجم،هیچ کس منکر وضعیت بد اقتصادی و گرانی نیست ولی چرا همه رو گردن آمریکا و تحریم میندازید ،در داخل کشور جستجو کنید و در انتخاب خودتون دقت کنید تا این مشکلات پیش نیاد. ششم،آمریکا اگر به فکر ملت ایران بود حداقل داروهای بیماران خاص مثل پروانه ای رو جلوشو نمی گرفت.ولی به دروغ تو رسانه ها تبلیغ می کنند که صادرات همه داروها به ایران آزاده.لعنت بر دروغگو و هر چی آمریکایی خائن هستش. هفتم،مگر عربستان هم پیمان آمریکا نیستش،پس چرا به عربستان گاو شیرده میگه.لعنت بر هر کس که میخواهد ایران گاو شیرده باشه. هشتم،به انسانهای با غیرت میگم اگه یه نفر چشم چپ به ناموستون داشته باشه و بیاد با زور یک چیز نامعقول و ... بخواد،چجوری جوابشو میدید.آمریکای کثیف و جهانخوار و خائن با زور و گستاخی تمام از ایران اسلامی که مثل ناموس هر ایرانی هستش چیز های اضافی میخواد. هر چند این دولت قبلا با بی تدبیری هر چی اونا خواستن رو داده است.و دستمون الان خالیه. نهم،مومن نباید از یک سوراخ دو بار گزیده بشه،ولی متاسفانه در برخورد با آمریکا چند بار گزیده شده ایم. و برامون درس عبرت نشده یا بعضی ها دوستدار آمریکا دارن وفاداری میکنند. دهم،این توری که برای جمهوری‌اسلامی ایران پهن کردن دو بازیگر دارد۱. اروپای بد عهد و خائن که دستش با آمریکا در یک کاسه هستش ۲.نیروهای داخلی مذاکره کننده که یا هنوز آمریکا و اروپا رو نشاختن یا متاسفانه با هم .... در کل خدایا به بزرگی خودت به این ملت بزرگ رحم نما و کید دشمنان داخلی و خارجی را به خودشان برگردان.

  • طوفان شن
    0

    خدایا ما را زودتر از این برزخ برجام که بهشت بعضی هاست نجات بده و تکلیف این ملت را یکسره بفرما الهی امین......

  • مهدی
    0

    الان مردم بیشتر از همه بیدار هستن دیگه تو دام دولت بی تدبیر نمی افتند

  • ایرانی
    0

    چین برای توسعه وپیشرفت نیاز به نفت دارد والان 60 درصد نفتش از خاورمیانه تامین میشود ولی آمریکا به کلیه تولید کنندگان نفتی خاورمیانه جز ایران مسلط است وچین از این واهمه دارد که آمریکا از اهرم کاهش فروش نفت متحدانش مثل عربستان به چین جلوی پیشرفت چین را بگیرد ، لذا او بایست به یک منبع انرژی مطمئن که از امریکا حرف شنوی ندارد درآینده بسیار محتاج خواهد بود.از طرفی قرارداد 25 ساله میتواند آن وابستگی فنی واقتصادی ایران به غرب را کامل از بین ببرد.واز طرف دیگر به پیشرفت ایران و چین با احیای جاده ابریشم کمک شایانی بکند.لذا بایدن فرصت چندانی تا تبدیل شدن این موافقتنامه به پروژه های عملیاتی ندارد .ضمن آنکه طولانی شدن تحریمها به منزله ازبین رفتن اثر آنهاست پس باید مطابق فلسفه تحریم کار شل سفت کن انجام دهد .ضمن آنکه باعث مایوس شدن دولتمردان طرفدار غرب نیز خواهد شد.بایدن نمیتواند با تبلیغ بدعهدی چین ایران را از پیمان با چین منصرف کند چون خودشان طی این چهل سال بدعهدیهای بسیاری ازجمله عدم تحویل هواپیمای F16 ،خروج از تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر ،پروژههای نفتی پارس جنوبی ، کارخانه های پژو ورنو وآخرینش برجام وصدها بدعهدی دیگر که در یک کتاب هم جایشان نمیشود.دلیل آن واضح است آمریکا از تولید نفت مستقل است لذا قرارداد با ایران یکطرفه بوده وهر وقت بخواهد خارج میشود .ولی چین محتاج ایران است لذا اگر به صورت دور زدن تحریمها هم که شده ارتباط با ایران را نمیتواند قطع کند.

  • جمعه
    0

    من به هیچ عنوان اجازه توافق هسته ای را نخواهم داد.بحث زیادی و سوال هم نکنید.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      تو بیا بشین سر این ابولی من تا راه خونه مامانت رو نشونت بده خخخ

    • ایرانی
      0

      دوست عزیز از اسمی که انتخاب کردی معلومه که تعطیلی!

    • حاج کاطم
      0

      ایرانی بی تربیت نکبت دهن گشاد

  • جوان
    0

    چراهرچه مادادمیزنیم فایدنداره

  • کاربر ناشناس
    0

    به نام خدا ای ملت عزیز وشریف ایران اسلامی دشمنی‌های گذشت آمریکا را ازیادنبرید دراین ۴۰ سال چه ظلمها به کشور ما و ملت ما که نکرد هم آمریکا اسرائیل بهترین عزیزان ما راشهید کردندحضرت امام خمینی (ر) فرمود آمریکا شیطان بزرگ است؟ خدا میداند که بایدن چه فکر پلیدی درسردارد بااین توافق‌های برجامی

    نظرات شما -
    • Sia
      0

      دشمنی آمریکا یا بهتره بگیم استکبار جهانی فراتر از این چهل سال بوده . از زمان فوت مظفردین شاه که دستور مشروطه رو صادر کرد تا امروز .

  • فدایی
    0

    چرا شما ها نمی پرسید برای چی نشستن مذاکره کردن،یا نمی دانید یا خودتان را به نادانی زدید.برای عربده کشی احمدی نژاد هرسال در سازمان بین الملل.یک هفته ای اسراییل را ازبین می برد،هفته دیگر تمدن اسلامی تشکیل میداد.بله جرات بیانش را ندارند بعضی ها .نه عربده کشی و نه مذاکره با اختیارشان بود.نتیجه تفکر حاک....بود.

  • ناشناس
    0

    عاشقان آمریکا و غرب حسرت بازگشت عیاشان بین المللی را به گور خواهند برد --- انشاء الله برجام اسارت بار ذلت آفرین و حامیان خود باخته آن ؛ بنفع استقلال کشور و مصون ماندن حقوق مشروع حاکمیت ایران اسلامی از دستبرد قلدران چپاولگر شیاد بین المللی و بنفع ملت خدا پرست انقلابی شریف ایران و ملت های مظلوم جهان ؛ به درک اسفل ابدی خواهند رفت و عروسکهای خیمه شب بازی آمریکای جهانخوار در کشور حسرت جولان دادن مجدد عیاشان آمریکا و غرب و خوش رقصی خود با آنان را در کشور با خود به گور پر لجن خود خواهند برد.

  • سعید رضایی
    0

    خیلیم عالی ایشالا برجام رو ببندن بلکه اوضاع بهتر شه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها