بارش باران در ۱۴ استان ایران/ کاهش محسوس دما

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش باران در ۱۴ استان ایران/ کاهش محسوس دما

کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، خراسان شمالی و رضوی، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز نظیر استان‌های تهران، البرز، سمنان و قزوین و همچنین سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در مناطقی از خراسان جنوبی، یزد، شمال کرمان، نیمه شمالی بوشهر و خوزستان و اصفهان بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد، ادامه داد: بیشترین بارش‌ها امروز برای نیمه شمالی خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا فقط در مناطقی از خراسان شمالی و رضوی شاهد ادامه بارش‌ها هستیم، افزود: در بیشتر مناطق کشور فردا جوی آرام و نسبتا پایدار حاکم است و همچنین از روز دوشنبه تا چهارشنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه امروز دمای هوا در شمال شرق کشور به طور محسوس افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: با توجه به عبور توده هوای سرد از روی نوار شمالی امروز در شمال غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و همچنین بخش‌هایی از مرکز با کاهش نسبی دما رو به رو هستیم و فردا هم این کاهش دما در شمال شرق و شرق به شکل محسوس خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه برای سواحل دریای خزر و از روز دوشنبه تا پایان هفته برای سطح کشور افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود، توضیح داد: دریای خزر و غرب خلیج فارس امروز مواج و متلاطم هستند و در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می‌شوند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان پایتخت امروز نیمه ابری است و برای آن وزش باد، گاهی افزایش ابر، رگبار باران و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و حداکثر دمای آن امروز به ۲۱ و حداقل دمای این شهر به ۱۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

منبع: میزان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها