چرا بیشتر شخصیت‌های کارتونی زرد رنگ هستند؟

رنگ زرد، رنگ مورد علاقه انیماتور‌ها و کاریکاتوریست‌ها هست. به همین دلیل تعداد زیادی از شخصیت‌های کارتونی محبوب، زرد رنگ هستند.

چرا بیشتر شخصیت‌های کارتونی زرد رنگ هستند؟

شخصیت‌های زیادی از کارتون‌های معروف مثل باب اسفنجی شلوار مربعی، سیمپسون، پیکاچو و ... زرد رنگ هستند. شخصیت‌هایی که وقتی به آن‌ها فکر می‌کنیم، احساس خوبی به ما دست می‌دهد. ولی چرا رنگ زرد؟

اکثر ما وقتی که به رنگ زرد فکر می‌کنیم، مواردی مثل نور خورشید، گل‌های زرد رنگ، برگ درختان در پاییز و موارد انتزاعی دیگری را تصور می‌کنیم که به ما احساس شادی و خوش بینی را منتقل می‌کنند.

رنگ زرد، رنگ مورد علاقه انیماتور‌ها و کاریکاتوریست‌ها نیز هست. به همین دلیل تعداد زیادی از شخصیت‌های کارتونی محبوب، زرد رنگ هستند. اما علت علاقه کاریکاتوریست‌ها به رنگ زرد چیست؟

۱. کنتراست مناسب رنگ زرد با آبی

رنگ زرد یکی از رنگ‌های اصلی است که همراه با رنگ‌های آبی و قرمز بسیار شاخص هستند. در حقیقت این ۳ رنگ نمونه‌های افراطی رنگ‌های متضاد هستند.

اما رنگ‌های اصلی که در صفحات نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرند، رنگ‌های قرمز، سبز و آبی هستند. در این طرح رنگی، رنگ‌های آبی و زرد در دو طرف مخالف یکدیگر قرار گرفته‌اند و باعث برجستگی بیشتر یکدیگر می‌شوند.

از آن جایی که رنگ آبی در بسیاری از تصاویر به عنوان رنگ زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، خلق شخصیت‌های با رنگ زرد توجیه منطقی دارد، زیرا این دو رنگ باعث برجستگی یکدیگر می‌شوند.

۲. روان‌شناسی

به طور سنتی رنگ زرد با شادی و لذت همراه است. تحقیقات علمی این مسئله را اثبات کرده است. در تحقیقات انجام شده ۷۲ درصد از مردم معتقد بوده‌اند که رنگ زرد یک رنگ مثبت است و تنها ۰.۵ درصد آن را رنگی منفی ارزیابی کرده اند.

این ویژگی، رنگ زرد را به گزینه‌ای عالی برای استفاده در شخصیت‌های کارتونی تبدیل کرده است.

چرا بیشتر شخصیت‌های کارتونی زرد رنگ هستند؟

۳. دیده شدن مناسب

همان طور که پیش از این ذکر شد، رنگ‌های اصلی کاملاً مشخص هستند. اما رنگ زرد بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند. این رنگ در نور کم و یا در مقابل نور شدید روز باز هم به خوبی قابل تشخیص است.

حتی افرادی که دارای کور رنگی هستند، به خوبی رنگ زرد را تشخیص می‌دهند.

۴. رنگ مخصوص کودکان

از رنگ زرد اغلب در تبلیغات کودکان استفاده می‌شود؛ زیرا کودکان احساسات مثبتی نسبت به این رنگ دارند؛ و استفاده از رنگ زرد این احساس را به کالای مورد نظر منتقل می‌کند.

به همین دلیل در بازاریابی، برای بسته بندی محصولات سرگرم کننده معمولاً از رنگ زرد استفاده می‌شود.

انجام یک مطالعه نشان داده است که کودکان پس از شنیدن داستان‌های شاد، بیشتر تمایل به استفاده از رنگ زرد و بعد از شنیدن داستان‌های غم‌انگیز تمایل به استفاده از رنگ قهوه‌ای دارند.

چرا بیشتر شخصیت‌های کارتونی زرد رنگ هستند؟

۵. جلب توجه

ویژگی دیگر رنگ زرد جلب توجه است. به همین دلیل رنگ زرد در بیشتر اخطار‌ها در علائم راهنمایی و رانندگی به کار می‌رود.

علاوه بر این، رنگ زرد یکی از رنگ‌هایی است که طبیعت برای ارسال سیگنال دور ماندن از آن استفاده می‌کند. رنگ حشرات گزنده مانند زنبور و مار‌های سمی مانند مار‌های مرجانی و زنگی و سایر حیوانات خطرناک زرد است.

با این حال استفاده از رنگ زرد باعث جلب توجه کودکان شده و استفاده از آن برای شخصیت‌های کارتونی باعث محبوبیت بیشتر شخصیت می‌شود.

منبع: طلا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یاشا داریوش
    0

    با این خبر کل مشکلات زندگی ما حل شد احسنت بر شما من برم سرکار شاغل شدم همین الان زنگ زدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها