دروغ ۱۳ سی سال پیش

مارادونا به کشاورز تهران پیوست

دروغ‌های بزرگ و پر از هیاهو از دیرباز و در روز طبیعت جزیی از رسوم مردم ایران و جهان می‌باشد که همچنان ادامه دارد.

مارادونا به کشاورز تهران پیوست

دوم آوریل و سیزدهم نوروز ما ایرانی ها روز طبیعت و در خانه نماندن است.روزی که گره خورده به آخرین روز تعطیلات.روزی که مردم به بیرون می روند و در طبیعت و در کنار خانواده روز را به شب می رسانند و بر می گردند به دنیای کار و تلاش.

یکی از رسومات قدیمی این روز گفتن خبری کذب بین اهالی جامعه و خانواده است.خبری که بعضی ها را به شوک فرو می برد و بعضی ها هم خیلی زود متوجه میشوند خبر از پایه بی اساس است و مربوط است به دروغ معروف دوم آوریل.

روزنامه کیهان ورزشی سی سال قبل و در ویژه نامه نوروزی سال ۱۳۷۱ خود صفحه ای را به این موضوع اختصاص داده است.

جذب مارادونای نام دار توسط تیم کشاورز متمول آن روزها و یا محرومیت مادم العمر عابدزاده و محرمی و یا استععای غفوری فرد سرپرست سازمان تربیت بدنی به همراه برکناری علی پروین از هدایت تیم ملی و درگذشت شمس الدین سیدعباسی و قهرمانی واترپلو ایران در جهان اخباری است که در آن روزها می توانست در راس مهمترین اخبار روز قرار بگیرد.

از آن روزها سی سال گذشته است و استاد سیدعباسی و مارادونا در کنار ما نیستند.محرمی و عابدزاده به جرگه پیسکسوتان پیوستند و علی پروین هم در این روزها دوران بازنشستگی را سپری می کند.واترپلو ایران در این سی سال رشد کمی و کیفی زیادی را تجربه نکرده است و سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش ارتقا یافته است.

ماهیت خبر همین است و به لحظه مخابره آن ارزش پیدا می کند .صفحه ای که تک تک اخبارش می توانست روزگاری جامعه را در بهت و حیرت فرو ببرد بعد از سی سال هیچ جذابیتی برای خواننده آن ندارد.

مارادونا به کشاورز a href=

منبع: فدراسیون تاریخ و آمار

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها