واکنش ذوالنور به سخنان روحانی: با رفراندوم و توجه به غرب مشکلی حل نمی شود

نماینده مردم قم در مجلس گفت: بعضی می‌گویند ۱۲ فروردین یک رفراندوم بود و امروز هم حل مهم‌ترین مشکلات کشور نیاز به اجرای اصل ۵۹ قانون اساسی و رفراندوم دارد. اما در این شرایط رفراندوم مشکلی را حل نمی‌کند.

واکنش ذوالنور به سخنان روحانی: با رفراندوم و توجه به غرب مشکلی حل نمی شود

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت 12 فرودین روز جمهوری اسلامی و سالگرد حماسه بزرگ رای آری 98.2 درصد مردم ایران اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، مدل‌های متعددی برای حکومت طرح می‌شد و برخی مدل‌های غربی را و برخی به تأثیر حکومت‌های شرقی و کمونیستی، حکومت مردمی و سوسیالیستی را مطرح می‌کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: امام(ره) فرمودند جمهوری اسلامی و نه یک کلمه بیشتر و نه کمتر و سپس فرمودند من به جمهوری اسلامی رای می‌دهم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف استکباری فعال بودند تا مردم را وادار کنند رای کمی به جمهوری اسلامی بدهند و یا مدل‌های جایگزین را بیاورند، لذا مردم پیام امام(ره) را گرفتند و با آرزوی دیرینه‌ای که در حاکمیت دینی داشتند در انتخابات شرکت کردند.

ذوالنور بیان کرد: ملت ایران در مبارزات انقلابی همواره شعار جمهوری اسلامی را سر‌می‌دادند و در مناسبت‌های مذهبی نیز بیشترین جمعیت را در مبارزات داشتیم، اما عده‌ای می‌گویند مردم نمی‌دانستند به چه رای می‌دهند، درحالی‌که ملت خوب می‌دانستند و به جمهوری اسلامی رای دادند.

وی عنوان کرد: امروز اگر مشکلاتی در کشور داریم از جمهوری اسلامی نیست، مشکل از جریانی است که در گذشته و امروز در تلاش برای جلوگیری از تحقق جمهوری اسلامی بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: هر جا شکوفایی، عزت، ترقی، پیشرفت، سربلندی و رشد داریم در حوزه‌ای است که شعارها و مبانی و روح و آرمان‌های انقلاب در آن راه پیداکرده و هر حوزه‌ای مشکل‌داریم حوزه‌ای است که نگذاشتند تفکر و روح انقلاب و جمهوری اسلامی در آنجا نهادینه شود و راه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر موارد را تجربه و تحلیل و بررسی کنیم این ادعا قابل‌اثبات است که هر جا روح انقلاب اسلامی راه پیداکرده جایی است که باافتخار سر را بالا بگیریم و حرفی برای گفتن داشته باشیم و اگر کاستی‌هایی است به دلیل تلاش مقابله با جمهوری اسلامی است.

بریدگی و عبور از آرمان‌های انقلاب عامل بدبختی در کشور است

ذوالنور گفت: رفتارهای دوگانه مسئولان وادادگی و بریدگی و عبور از آرمان‌های انقلاب عامل بدبختی در کشور است، بعضی می‌گویند 12 فروردین یک رفراندوم بود و امروز هم حل مهم‌ترین مشکلات کشور نیاز به اجرای اصل 59 قانون اساسی و رفراندوم دارد.

وی افزود: در این شرایط رفراندوم مشکلی را حل نمی‌کند، چراکه هرسال رفراندوم داریم و این تجلی اراده مردم در منطقه است، اما نتیجه رفراندوم را باید ارزیابی کنیم، اگر با سوء مدیریت و ناکارآمدی و سستی و وادادگی از آرمان‌های انقلاب عبور کردیم و روح انقلاب را نادیده گرفتیم و اگر استقلال را ندیدیم و توجه به غرب داریم، مشکلی حل نمی‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: عمل به آرمان‌های انقلاب و بازگشت به اهداف اولیه، راهکار حل مشکلات است، اگر آرمان‌های انقلاب را موردتوجه قرار دهیم و ارزش‌ها انقلاب اسلامی ملاک باشد مشکل غیرقابل‌حلی در کشور باقی نمی‌ماند، ما باید این میراث بزرگ را پاس بداریم.

وی تصریح کرد: یکی از شعارهای مهم انقلاب، استقلال و یکی از شاخصه‌های مهم در موفقیت کشور، استقلال مالی و اقتصادی است، اما استقلال اقتصادی به این معنا نیست که همه‌چیز را خودمان تولید کنیم، ما در سطح کشور واردات و صادرات نیز داریم.

ذوالنور بیان کرد: استقلال اقتصادی این است که به حد توان از تولید و تراز اقتصادی و تجاری دست‌یابیم که نتوانند ما را در تنگنا قرار دهند و با تحریم فلج کنند، باید بر تولید تکیه کنیم و صادرات محور باشیم و از تک‌محصولی بودن خارج شویم.

وی اظهار داشت: در مسیر توسعه، نباید اتکا به نفت داشته باشیم تا با تحریم، وضعیت اقتصاد کشور به هم بریزد، تولید این است که حتی در نفت نیز خودکفا باشیم و از خام فروشی پرهیز شود و با سرمایه‌گذاری و ارزش‌افزوده به توسعه صنایع بالادستی و پایین‌دستی بپردازیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: اگر بنزین و فرآورده نفتی تولید کنیم، همه دنیا مصرف‌کننده است، این به معنای شکستن تحریم است، متأسفانه تولید همچنان در کشور مظلوم است، هرچند تلاش‌های زیادی شده اما در مقایسه با سال‌های قبل رشد زیادی داشتیم و توانمندی‌های بالای پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: ما در داخل کشور، مشکل کمبود نداریم، اما افزایش قیمت‌ها به دلیل سوء مدیریت، آزاردهنده شده است، رهبری در سال‌های مختلف با تأکید بر تولید و مسائل اقتصادی، درصدد رفع مشکلات هستند و اگر امسال نیز سال تولید نام‌گذاری شد به علت عدم تحقق در سال قبل بود.

ما در داخل کشور، مشکل کمبود نداریم، اما افزایش قیمت‌ها به دلیل سوء مدیریت، آزاردهنده شده است، رهبری در سال‌های مختلف با تأکید بر تولید و مسائل اقتصادی، درصدد رفع مشکلات هستند و اگر امسال نیز سال تولید نام‌گذاری شد به علت عدم تحقق در سال قبل بود

موانع را از پای تولیدکننده برداریم واز آن‌ها حمایت کنیم

ذوالنور گفت: باید موانع را از پای تولیدکننده برداریم واز آن‌ها حمایت کنیم، موانع همان بروکراسی دشوار است و باید هفت‌خوان رستم را بپیمایند، امروز در فرآیند احداث واحدهای تولیدی شرایط نفس‌گیری وجود دارد، درحالی‌که در برخی از کشورها 24 ساعته مجوز می‌دهند.

وی افزود: در سطح جهان وام با بهره صفر و یا سه درصد، تولید را به رشد می‌رساند اما در اینجا برای احداث واحد، وامی با بهره سنگین و بازپرداخت در کمترین زمان در نظر گرفته می‌شود و بسیاری از تولیدکنندگان توان پرداخت ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: سرمایه در گردش با بهره 12 تا 18 درصد و در برخی از شرایط بانکی تا 24 درصد است و مگر تولید تا چه میزان سود دارد که 24 درصد بهره باید پرداخت شود.

وی اظهار داشت:علاوه بر مشکلات سرمایه در گردش، انواع بیمه و مالیات نیز تعیین می‌شود، در سطح جهان، مالیات بر ارزش‌افزوده صرفاً از مصرف‌کننده اخذ می‌شود، اما در اینجا از تولیدکننده و عمده‌فروش و مصرف‌کننده می‌گیریم، البته مجلس کارهایی را انجام داده است.

ذوالنور تصریح کرد: رقیب خارجی تولیدکننده کسی است که وام با بهره صفر می‌گیرد اما در اینجا مواد اولیه با ارز گران وارد می‌شود و افزایش قیمت به وجود می‌آید.

وی بیان کرد: تولیدکننده در ترکیه و چین با تسهیلات بالایی حمایت می‌شود و کالاهای خود را ارزان‌تر از کشور ما وارد می‌کند و این امر قدرت رقابت را می‌گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: قاچاق یکی از دغدغه‌های جدی است و در مجلس دهم با 5 سؤال، رئیس‌جمهور را به مجلس آوردیم که یکی از موضوعات آن قاچاق بود.

وی عنوان کرد: ما این موضوع را ادعا کردیم مدرک نیز داشتیم، سالانه 22 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود هرچند رئیس‌جمهور گفت به 16 میلیارد دلار رسانده‌ایم، درصورتی‌که در سال 99 کل بودجه کشور برای کالاهای اساسی و واردات و دارو 14 میلیارد دلار بوده است.

ذوالنور گفت: ورود کالای قاچاق مبادی رسمی یکی از دغدغه‌های جدی بود و ریاست قوه قضائیه در بازدید متوجه شد بندر ماهشهر از 8 درب خروجی فقط یک مورد کالاها کنترل و از 7 درب قاچاق وارد می‌شد.

اگر قاچاق کنترل نشود، تولیدکننده نمی‌تواند روی پای خود باشد

وی افزود: اگر قاچاق کنترل نشود، تولیدکننده نمی‌تواند روی پای خود باشد و باید از تولید حمایت کنیم و تسهیلات را فراهم آوریم، مشکلات اساسی از سیستم بانکی است که مانند غول‌هایی در مقابل تولیدکننده ایستاده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: بانک نباید کار بنگاه‌داری کند و ساختمان‌های سر به فلک کشیده و هلدینگ‌ ایجاد کند، بانک حق ورود به کارهای بنگاه‌داری ندارد و فقط باید سرویس‌دهنده به تولید باشد، نه اینکه با بخش خصوصی رقابت کند.

وی بیان کرد: امیدواریم امسال شعار سال تحقق یابد هرچند بشارت می‌دهیم بر اساس پیش‌بینی‌ها و تمهیدات، سال 1400، سال گشایش‌های اقتصادی و معیشتی برای مردم است.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 109
  • ناشناس
    0

    شما ها نترسید (روحانی در طول این 8سال هرفی راستی که زده همین این رفراندوم بود

  • وطندوست
    0

    حاج آقانفس رفراندوم درچالشی ترین دوران یه کشوراست اگراین همه مشکلات اقتصادی وعدم توانایی دربرخورداری مردم ازرفانیاز به آن نداردپس بسم الله شماتمام مشکلات راحل کنید

  • نريمان
    0

    تنها رَآه نجات كشور رفراندوم است ،،،،والله شما دزدان ايران را غارت مي كنيد

  • د
    0

    لابد با دیکتاتوری و دادن اختیار ایران به کمونیستا چین مشکلات حل میرشود

  • سید
    0

    اصلاح طلبان با توجه به حضور سی وچند سال در عرصه ریاست جمهموری در کشور برای توجیح عدم مدیریت و ماست مالی کردن مدیریت خود فرار رو به جلو را آغاز کردند و حرف از رفراندوم می زنند و مکروا و مکر اللَّه واللَّه خیر الماکرین

    نظرات شما -
    • م
      0

      سید جان، نگاهی دقیق‌تر و عمیق لطفا ، ارکان مهم و قدرتمند نظام اعم از نیروهای مسلح ، قوه قضاییه ، شورای نگهبان ، مجمع تشخیص مصلحت ، صداوسیما و.... آیا در اختیار اصلاح طلبان بوده ؟ دولت و تمام کابینه اش حریف یک کدام از اینها نمی شود.

    • کاربر ناشناس
      0

      چهل سال است مملکت دست شماست چپ و راست هم بازی است

    • ..
      0

      سید می دانید با حمایت از بعضی در آن دنیا مدیون جدتان هستید

    • ب سید
      0

      رد دادی سید

  • مجید
    0

    هر وقت روحانی میدونه به تدبیرهای مشکوکش برای کشور نمیرسه موضوع رفراندوم رو مطرح میکنه، شما زحمتی به خودتون بدید بحث مرغ رو درست کنید رفراندوم پیشکش، دولت پیر و ناتوان فرتوت

    نظرات شما -
    • ....
      0

      با رفراندوم مشکل مرغم حل می شود شاید شما سوادش را نداشته باشی ولی اگر کشور با نظر مردم اداره بشود تمام مشکلات حل می شود

  • ناشناس
    0

    چرت نگو، رفراندم بزارید که آیا اصلا مردم شما را می‌خواهند شماها نماینده 10درصد مردم هستید بس کنید این حرفهای کشکی، مردم از گرسنگی می گیرند شما تو فکر چی هستید ایران مستعمره چین و روسیه شده ....

  • بی سواد
    0

    چه اشکالی داره الان هم رفرانوم بزارید تا مردم ببینند 99 درصد بشما رای میدهند اینکه ناراحتی نداره.... کشور به این خوبی ارزونی بدون اختلاس......پیشرفت عالی

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      کاملا درسته

    • م ک.
      0

      بیاییدهمه مردم مظلوم آخوندزده ایران.یک صدارفراندوم رابخواهیم .تابرگذاربشه.بدبخت شدیم.مرغ.گوشت.روغن.....پیدانمیشه

  • ؟
    0

    نرخ سود وام بانکی که بالاست . قیمت مواد اولیه هم که بالاست . نرخ ماهیانه بیمه هم که بالاست .رقم مالیات هم که بالاست . قاچاق هم که انجام میشه . پس با این شرایط تولید کننده و صنعت گر چطوری سر پا بمونه ؟

    نظرات شما -
    • و
      0

      اگر متولی کشور مشخص بشود همه مشکلات حل می شود متاسفانه ساختار. مشکل ندارد ده تا دولت داریم معلوم نیست مشکل از کی هست نمی دانم چه اشکالی دارد با یک هم پرسی مسوولیت همه مشخص شود

  • حمزه
    0

    بسم الله شما که میدونی مشکلات را حل کن

  • OK
    0

    من هم در این حد با سخنان شما موافقم که با وجود باقی بودن شماها بر مسند قدرت با رفراندوم و توجه به غرب مشکلات گوناگون کشور قابل حل شدن نیست! مشکلات کشور اساسی و ریشه ای است و با رفراندوم و احیاء رابطه با آمریکا مشکلات کشور رفع نخواهد شد. تنها راه رفع مشکلات کشور ظهور سریع امام زمان (عج) است.

    نظرات شما -
    • ..
      0

      الان امام زمان فقط مخصوص ایرانه شده نخیر امام زمان مسوولیتی در قبال حل مشکلات ایران ندارد مشکلات ایران را باید خود مردم ومسولانش حل کنند بیشتر مشکلات با یک هم پرسی حل می شود

    • OK
      0

      پاسخ به سه نقطه: چرا به مشکلات اساسی و ریشه ای کشور بطور سطحی و پیش پا افتاده نگاه می کنید؟! به فرض اجازه داده شود در مورد موضوعات مهم و اختلافی کشور همه پرسی برگزار شود. خب چه موضوعات مهم اختلافی در کشور بین مردم وجود دارد که باید به همه پرسی گذارده شود؟ به عنوان مثال فرض کنید احیاء برقراری رابطه سیاسی با آمریکا و پیوستن به کنوانسیون های بین المللی موسوم به پالرمو و اف ای تی اف و حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان بر انتخابات جزو موارد مهم اختلافی بین مردم کشور باشد که البته اینجانب چنین عقیده ای ندارم که همه این موارد جزو موارد مهم اختلافی بین مردم ایران است بلکه برعکس اعتقاد دارم نظر اکثریت مردم در خصوص این موارد واضح و روشن است و نیاز به همه پرسی ندارد و همت مسؤولین را می طلبد که به ندای مطالبات برحق اکثریت مردم خود گوش فرا دهند. وقتی مسؤولین کشوری اعتقادی به شنیدن نظرات برحق اکثریت مردم و عمل به آن را نداشته باشند چگونه می توان با برگزاری همه پرسی به خواسته های به حق اکثریت ملت جامه عمل پوشانید؟! مشکلات ریشه ای جامعه ما بیش از آنکه سیاسی - اقتصادی باشد فرهنگی - اجتماعی است. فرهنگ جامعه ما دچار مشکل اساسی است و تا فرهنگ عمومی مردم اصلاح نشود و آگاهی های عمومی مردم افزایش پیدا نکند امید به اصلاح امور حتی با وقوع یک انقلاب مجدد امکان پذیر نیست! به همین علت تنها راه حل مشکلات اساسی کشور را فقط با وقوع انقلاب و آنهم از نوع انقلاب مهدوی (عج) می توان جستجو نمود.

  • کم نور
    0

    ذوالنور راست میگه با مگر با رفراندوم 12 فروردین 57 و توجه و نوکری شرق مگر مشکل حل شد؟ هزاران هزار مشکل که ملت به خواب هم نمیدیدن به مشکلات اضافه شد....و الان نوه های اونها در صفوف نامنظم مرغ نوبت ایستادن ....ولی ذوالنور جان نسل ما هم حق دارند نظرشو مثل نظر امثال تو به صورت رفراندوم اعلام کنن خدا رو چی دیدی شاید باز هم 99/8 % باز به مسلک و منش افرادی امثال ذووالنور ها رای دادن !!!اگر طلا واقعا طلا باشه و از خودش مطمئن ،چه منتش به خاکه 100 تا رفراندوم بزارن چرا میترسی ذوالنور؟

  • ناشناس
    0

    اگه معتقدین مردمی هستین از چی میترسین؟ رفراندوم بذارین

    نظرات شما -
    • جمعه
      0

      آفرین،با نظر عالی جناب موافقم.کشور آلمان طی نیم قرن چندین بار رفراندوم برگزار کردند.اما تصورم بر این هست که اثر گذاری رای مردم به مرور زمان کم و کمرنگتر شده است.

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر مرد هستید رفراندم بودن یا نبودن خودتان را برگزار کنید ببینید مردم نظرشان چیست

  • شیره مالی
    0

    مطمئن باشید اونم که این حرفو زده بدون اجازه این چیزارو نمیگه این آقا هم مخالفت کرده همش سیاه بازیه واسه اینکه یه مدت سر مردمو با این چیزا شیره بمالند. تمام این کارها دیگه نخ نما شده

    نظرات شما -
    • ...
      0

      آفرین بعضی واقع در سیاست نابغه هستند یک وقتی ندزدنت

  • غصه خور
    0

    جناب ذالنوری 40 ساله که امثال تو و از شماها قوی تر مشگل را حل نکردید بلکه روز بروز بدتر شده پس اگه اعتقاد به اصل 59 دارید پس بسم اله

  • مشهدي
    0

    تنها مانع داخلی تحقق جمهوری اسلامی فقط و فقط شما 5درصدی های اقتدارگرا هميشه طلبکار و ظاهرالصلاح هستید... کاسبان تحریم... عامل کوچک شدن هرروزه سفرهای مردم مظلوم و مستضعف ایران عزیز... نفرین بر متحجرین

  • مورچه
    0

    فقط رفراندوم اسم رفراندم که پیش میاد امثال ذوالنوری مث بیدمیلرزند فقط وفقط رفراندم شرشما دزدان ودروغگویان چپ وراست ازسرمامردم کوتاه خواهدکرد دیگر دوره فریبکاری تمام است دوره کرونا است که ما از همه کشورهای دنیا عقب هستیم

  • عبدالله
    0

    جناب ذوالنور فعلا دنیا به کام توست که از مسافرکشی رسیدی به ریاست کمیسیون امنیت ملی کشور ؟! اخر ادم ما انقلاب نکردیم که چهل ودو سال درشعب ابیطالب باشیم ، کدام پیشرفت ؟ کدام عزت ؟ کدام سربلندی ؟ با چهارتا موشک روسی وکره ای کجای کشور سربلند شده ؟ تالاب ها ، رودخانه ، دریاچه ها واز همه مهمتر نسل را خشک کردید ، ۲۰ میلیون جوان بالای ۲۵ سال مجرد که حتی قادر به اداره خود نیستند چه رسد به ازدواج کردن ؟ قیمت یک کیلو مرغ ۴۰ هزارتومان قیمت یک کیلو جو ۷۰۰۰ تومان گوشت کیلویی ۱۵۰۰۰۰ تومان خانه در تهران متری از ۲۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون، یک لقمه نان لواش ۵۰۰ تومان ، میوه بالای کیلویی ۱۰ هزارتومان ، ماشین پراید ۳میلیونی ۱۵۰ میلیون تومان ، جوانان مجرد سربار پدران باز نشسته با جیب های خالی ، مردم افسرده وغمگین وعصبانی ، رکود اقتصادی ، رکود انتظاری ، اینده نامعلوم ؛ پدران شرمنده ای که نمی توانند برای دخترانشان جهیزیه بخرند ، فرار مغزها ، فرار نخبگان ، حکومتیان همه بالا شهر نشین وفقرا وصاحبان انقلاب غرق در مشکلات اقتصادی ودر حاشیه وپایین شهر ، فرزندان حکومتیان درناز ونعمت وشاغل وچند شغله وبینوایان سر در سطل های زباله درپی لقمه ای نان ، انها که توصیه به تقوا وزهد وصبر می کنند ابوالمشاغلی هستند که در نعمت غرقند ودست دردست امثال رضا مطلبی کاشانی ها دارند ویا ساکن در جوار کاخ سعداباد ویا روسای مجتمع های اموزشی تصاحبی در بالای شهر تهران . اری این چنین بود برادراین بدبختی ها ازدید شما عزت است و....

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      افرین احسنت گل گفتی خیلی مردی اصل مطلب را گفتی کاش همه مسئولین متن شما را میخواندند و شرمنده میشدند شاید تلنگری برایشان شود

    • مورچه
      0

      درود ب شرفت عبدالله نظرت حق است

    • ک ب
      0

      واقعیت را گفتی اقای ذالنور تنها دانشمندی است که از همه چیز سر در می اورد رسائل مکاسب شیمی فیزیک ریاضی

  • بایرام
    0

    امثال ذوالنور از رفراندوم وحشت دارند چون دقیقا میدانند نظر مردم در مورد اخوندها چیست و چرا آنها مثلا با FATF مخالف هستند و بنابراین انها با هر همه پرسی که منافع اخوند ها را بخطر بیاندازد ، مخالفت می کنند .

  • مسلم نقنایی زاده بلداجی
    0

    سال۵۸ رفراندم خیلی خوب بود الان جیزّه؟!!!!!

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      یکی نیست بگه مگه بخودتون مطمئن نیستید که صبح تا شب میگید ما خوبیم و مردم هم پشت ما هستند! پس دیگه از چی میترسید که رفراندوم برگزار نمی کنید؟؟؟اگه خوب باشید مردم بهتون رای میدن!!!!!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    رفراندوم بگیریم‌که چی بشه ؟.......

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      حق و باطل مشخص بشه

  • هادی موحد
    0

    چرا از رفراندم می ترسید؟؟ شما که به پشتوانه مردمی تان اعتماد دارید محکم و قاطع رفراندم با نظارت بین المللی بپذیرید آنگاه استکبار کور میشود و برای همیشه ضد انقلاب و فسیل های تیرانا نشین خفه شده و بیشتر از همیشه در زباله دان تاریخ فرو میروند تا سیه روی شود هر که در او غِش باشد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      افرین

  • واقعیت
    0

    ذوالنوری دست و پای الکی نزن مردم از شماها بیزارن دلیلی نداره با دست و پا صندلیتونو چسبیدین

  • ت
    0

    سال ۵۷ حدود ۷۰درصد مردم بی سواد و در روستاها زندگی می کنند و خدایی نمی دانستند همه پرسی و سیستم حکومتی یعنی چه.در ثانی این نسل بعد از انقلاب هم حق دارد که سیستم حکومتی خودش را خودش انتخاب کند.حضرت امام هم بر این خواست شرعی و به حق تاکید فرموده.وانگهی ما از چه می ترسیم اگر این سیستم خوب و مورد رضایت مردم باشد باز هم رای خواهد آورد و چشم دشمنان کور.الان توپ در زمین حکومت است که به خواست بر حق مردم پاسخ دهد و دشمنان را رو سیاه و پشیمان.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احسنت

    • OK
      0

      پاسخ به ت: با برگزاری رفراندوم و اعلام نتایج آن کوخ نشینان سابقی که به مدد نشستن بر سر سفره انقلاب الآن کاخ نشین شده اند کجا بروند؟!!! مشکل اینجاست! کدام کوخ نشین سابقی که الآن تبدیل به کاخ نشین شده حاضر است بدون خشونت و خونریزی و بطور مسالمت آمیز اموال و پست و مقام نامشروع خود را پس بدهد و واگذار کند؟! اگر توانستید این معمای مجهول را حل کنید به خواسته مشروع خود خواهید رسید.

  • محمد
    0

    آنجا چراغی روشن بود کدام چراغ دیوانه شدی عجب شاید خواب میدیدم خواب چیه تو خیلی وقته مردی مردک

  • مجید دلبند
    0

    اقا سید نابغه توجیح که نوشته اید غلط است توجیه صحیح است . اول الفبا را خوب یاد بگیر بعد به اصلاح طلبان گیر بده دلبندم .

  • رضا
    0

    چقدر طرفدار اصلاح طلب در اینجا کامنت گذاشتند. بنده خداها فردای قیامت باید بابت رای دادن اشتباه جوابگو باشید حکایت قیمت مرغ امروز که هنوز 2 روز از حرف سخنگویی دولت نگذشته بابت عدم گرانی کالاهای اساسی امروز دولت زیر حرفش زد مرغ دوبار دست نیافتنی تر شد برای مردم مستضعف . تقریبا همه ملت امروز از بابت پیمان با چین اگر نمی ترسیدند از امروز به بعد دیگر می ترسند.چرا؟ چون اصلاح طلبان براحتی زیر حرف خودمی زدنند و مردم را مسخره می کند. مشت نشانه خروار است وای بحال قرار داد با چین خدا فقط این مردم را از دست اصلاح طلبان نجات دهد اینان خوب خوبه اصلاح طلبان بودند وای به بقیه آنها

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اقا رضا اصلاح طلب و اصولگرا هردو فرقی ندارند باید سیاست کلی کشور درست شود اینها همه بازی است

    • ..
      0

      لابد بابت دفاع از قرداد با چین کمونیست بهشت نصیبتان می شود آقا رضا چشمتو باز کن وقتی هشتاد درصد ملتی حرفی میزنند پس حق با آن هشتاد درصد است .بعدشم شما چرا از رفراندوم می ترسید بقول خودتان کلی بین مردم محبوبیت دارید پس چرا شما وهمفکرنتان ازش می ترسید نکنه به این نتیجه رسیدید که دارید با زور به مردم حکومت می کنید که پرسیدن نظر مردم مردم در مورد خودتان وحشت دارید

    • گندم
      0

      هر کس پای صندوق رای رفته چه به رئیسی رای داده باشه چه به روحانی حق نداره از گرانی و شرایط فعلی ناله کنه

    • ....
      0

      الان آنهای که میر سلیم رای دادن شاهکار کردند مثلا الان در مجلس تشریفدارند چه گلی برسر ملت زدن

  • یکی از مردم
    0

    سالها با غرب حرف نزدید و دشمنی کردید و رفراندم هم نبود! پس چرا مشکلات(البته فقط مشکلات مردم) روز بروز بیشتر شده و بیچاره تر شدیم؟! شما چرا باید این چیزهارو درک کنید وقتی تا 7 نسلتون هم خوشبخت شدید؟!!!!

    نظرات شما -
    • بهار
      0

      چیزی که به نفع آخوندا نباشه باد کچلی می افته تو گوششون

  • مجتبی قمی
    0

    اینکه در بخشب از سخنانت آمده:"علاوه بر مشکلات سرمایه در گردش، انواع بیمه و مالیات نیز تعیین می‌شود، در سطح جهان، مالیات بر ارزش‌افزوده صرفاً از مصرف‌کننده اخذ می‌شود، اما در اینجا از تولیدکننده و عمده‌فروش و مصرف‌کننده می‌گیریم، البته مجلس کارهایی را انجام داده است." حرف دقیق و کارشناسانه ای است اما باید این مجلس انقلابی با انحلال ادارات مالیاتی در سطح کشور و دیجیتالی کردن اخذ مالیات از مالیات دهنده و واریز به روز به خزانه دولت، پوزه باج خواران و رشوه بگیران را به خاک آغشته کند.

  • ممد
    0

    بخاطر اینکه حواستون رو از رفراندوم پرت کنند، چه چرت و پرت هوایی میگن!!!!

  • m
    0

    رفراندوم بگذراید مشخص میشه همه چی .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از گذاشتن رفراندوم میترسن کلا ممکن انتخابات 1400رو با یه بهانه ای موکول کنن به یه وقت دیگه

    • گندم
      0

      انتخابات رفراندومه میزان مشارکت یعنی آری به جمهوری اسلامی ،، هر دو سال یک بار رفراندوم صورت میگیره

  • علی
    0

    با سلام بعضی مشگلات مطرح شده از بعضی مثعولین که خودشان در این مورد مثعولیتی دارند قبول نیست پشتوانه نظام جمهوری اسلامی رای مردم است وکسی نباید انرا تضعیف کند چه با هرف چه با عمل

  • جمهوریت
    0

    تعریف نظام جمهوری یعنی 4سال یک سبک و رویه تفکر حزب و گروه یا فردی، زمام امور مملکتی را برای اداره آن به دست می گیرد و در صورت رضایت اکثریت مردم دوره های بعد نیز خودش یا هم فکرانش مجددا امور مملکتی را در دست می گیرند وگرنه صندلی مدیریت را به منتخب مردم واگذار می کنند .حال باید دید باتوجه به سخنان آقای ذوالنور این رویه که در قانون اساسی کشور ما و تاکید بنیانگذار آن(امام خمینی) به اهمیت این ماده از قانون ، رعایت می شود یا .....

  • جعفر
    0

    اتفاقا تنها راه خروج کشور از بن بست ایجاد شده رفراندم است و بس

  • ناشناس
    0

    هرچی بگندد نمکش میزنن وای به روزی که بگنددنمک شده الان ایران مثل اینه که اب ریختن تو تشت سوراخ نمیدونن کدوم سوراخ بگیرن

  • یونس
    0

    فقط قاچاق کنترل بشه تا تولید رونق بگیره؟واردات بی رویه محصولات بنجل از چین نباید کنترل بشه؟ خداوکیلی چین پدر هر چی تولید کننده ایرانیه رو درآورد.

  • کاظی
    0

    میزان رای مردم است شما تا کاری نیستید که نظر می دید

  • ناشناس
    0

    چقدر این صحبت می کنه حد اقلی

  • ناشناس
    0

    رفراندوم حقی است که درقانون اساسی برای آحاد مردم آمده است ورجوع به رفراندوم وکسب نظر اکثریت درمسایل کلان کشورفرایندی است که باید نهادینه شود دلیل مخالفت با رفراندوم معنایی ندارد مگر هراس وبه خطر افتادن منافع وجایگاه عده ا ی اندک. چرا که برقراری حکومت جمهوری اسلامی براساس رفراندوم بوده وبعدازگذشت ۴ دهه همین رفراندوم است‌ که تکلیف بسیاری‌ازمشکلات کشوررا حل کرده ورضایت عمومی را درپی دارد .

  • بینوایان
    0

    بعد از چهل سال تازه راه آزمون و خطا را در پیش گرفته اید

  • مهرداد سربندی
    0

    ذوالنوری ما که از رفراندم خاطرات خوبی داریم. شما از چه هراس داریدکه با رفراندم مخالف هستید؟ مگر شما برای تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای آن در مجلس نیستید؟ خب اصل 53 قانون اساسی اگر کاربرد ندارد حذف شود و اگر دارد چرا بلا استفاده مانده. این بی تفاوتی و فرار از مسئولیت مجلس در تاریخ ثبت می شود.

  • ناشناس
    0

    هر چی ذوالنور میگه، برعکسش به نفع ملته

  • م ک
    0

    ازرفراندم میترسید؟آقایان.داروندار این کشورراچاپیدید.ماراباتمام دنیادشمن کردید.آخوندی که چشمش به دست مردم بودیک ریال بذاره کف دستش.الان فرزندان همه خارج نشین....نخیرشمامفت خو راازگرده ماپایین نمیاید

  • برجامی
    0

    آقای رییس جمهور راست میگن آره باید رفراندوم گذاشت اما ابتدا در مورد گفتگو با غرب وگندکاریهای برجامیشون که اون زمان هم دادوبیداد خیلی‌ها گوش فلک رو کر کرده بود که رأس حاکمیت مخالف مذاکره است و مانع سروسامانی !آره دروغ گویان کم حافظه اند واین بلاها را همین جور آدما و مخالفین ومعاندین نظام برای ما از غرب به ارمغان آورده اند وآشی ست که برای ایران پخته اند.خجالت هم خوب چیزیه!

    نظرات شما -
    • ..
      0

      اشکالی ندارد شما آنقدر مرد باشید که همپرسی بگذار کنید اتفاقا مردم می خواهند تکلیف همین موضاعات مشخص شود

  • حسن
    0

    جناح حضرتعالی حاضر به پذیرش به حقایق جامعه نیستید پس راهی جز رفراندم باقی نمونده شاید شما هم دست از استکبارستیزی بدون نتیجه بکشید مردم دیگه رمقی ندارند حتی دوست داران نظام حاج اقا شما را به خدا باعث سقوط نظام نشوید

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      البته رفراندوم برای مذاکره با آمریکا بعد ۸سال بی فایده است!

  • سید سجاد
    0

    فقط با رفراندوم مشکلات کاهش می یابد ولا غیر

  • تارا
    0

    توجه به شرق ،،،،واستبداد هم جواب نمي دهد چهل سال جواب نداد

  • سید
    0

    رفراندوم بهترین پیشنهاد است که آیا مردم شما را می خواهند یا نه .ما دشمن داریم یا نه. بهشت می خواهیم یا نه.دزدی و اختلاس می خواهیم . چین و روسیه می خواهیم .تعامل با دنیا می خواهیم. وصدها خواست دیکر... آری یا نه

    نظرات شما -
    • به سید
      0

      گل گفتی احسنت به شما

  • پارسی
    0

    بهترین رفراندوم شرکت نکردن در انتخابات (انتصابات) است . # رای بی رای

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      کاملا درسته

  • احمد
    0

    ذوالنور بیان کرد: ملت ایران در مبارزات انقلابی همواره شعار جمهوری اسلامی را سر‌می‌دادند و در مناسبت‌های مذهبی نیز بیشترین جمعیت را در مبارزات داشتیم، اما عده‌ای می‌گویند مردم نمی‌دانستند به چه رای می‌دهند، درحالی‌که ملت خوب می‌دانستند و به جمهوری اسلامی رای دادند. حاجی ذالنور پس چرا از رفراندوم می ترسید ؟ آیا مردم الآن نمی دانند به چه رأی می دهند؟ اگر ملت خوب می دانند به چه و کی رأی دهند، پس مردم خوب می دانستند به روحانی رأی دادند پس چرا امثال شما می گویید رأی مردم اشتباه بود اگر شما انحصار طلب ها به رأی مردم معتقد هستید پس چرا در مجلس عربده می کشید و رأی مردم را غلط می دانید؟

    نظرات شما -
    • به احمد
      0

      ای جانم احمد جوابت دندان شکن بود احسنت بر شرفت با هوش.

  • ناشناس
    0

    همه مقصر هستین اگر روحانی از اصل ۵۹میگوید وحق داردکه بگوید به عنوان رییس جمهور،مجلس هم حقهایی به واسطه جمهوریت دارد که متأسفانه فقط بسنده شده به دریافت حقوق ومزایا واز حق مر دم در سایه جمهوربت هیچ خبری نیست مهمتر وبدتر اینکه رییس جمهوری که به واسطه هزینه ورأی مردم بر تخت نشسته به عنوان قدیس معرفی میشود ولی کسی به درد ورنج وگرانی از هم پاشیده شدن آرزوها وخانواده توجه نمیکند و اینکه اگر اگر کسی خدایی ناکرده به رییس محترم جمهور تندی کرد جرم کرده ،واقعأ که شما منتظر ظهور هستین یا در حال سوء استفاده از موقعیت خود تا جایگاه خود را از دست ندهید

    نظرات شما -
    • رضا.
      0

      این مال اون زمان بود ولی حالا فرق فوکوله.

  • علی
    0

    یادش بخیر سرباز بودیم حاج آقا ذوالنور اومد واسه جلسه پرسش و پاسخ به پادگان ما. بنده خدا از جواب دادن به دوتا سوال ساده سیاسی هم عاجز بود. حالا اومده و نطق میفرماید. حاج عاقا

  • پارسی
    0

    مگر خود حضرت امام در بهشت زهرا نگفت اصلا فرض کنیم محمد رضا پهلوی شاه خوبی بود اما پدران ما چه حقی داشتند که برای ما حکومت تعیین کنند ، در سال ۵۸ جمعیت ایران ۳۵ میلیون نفر بود که رفراندوم جمهوری اسلامی آری یا خیر برگزار شد الان جمعیت ایران ۸۵ میلیون نفر است یعنی ۵۰ میلیون نفر در سال ۵۸ اصلا متولد نشده بودند چه برسد به رای دادن ، پس با توجه به صحبت امام خمینی پدران ما چه حقی داشتند که برای ما نوع حکومت تعیین کنند و حق مردم فعلی جامعه است که باید با برگزاری رفراندوم و انتخابات آزاد سرنوشت خود را رقم بزنند و نوع حکومت خود را انتخاب کنند و این مسئله باید هر سی سال یکبار انجام شود تا هر نسلی سرنوشت خود را رقم بزند .

    نظرات شما -
    • OK
      0

      به فرض اینکه برگزاری همه پرسی ۱۳۵۸/۰۱/۱۲ بطور آزادانه و با شرکت همه گروههای سیاسی و از جمله حضور مخالفان انقلاب و در کمال صحت و سلامت برگزار شده باشد و ۹۸/۲٪ شرکت کنندگان در همه پرسی به استقرار نظام جمهوری اسلامی رأی آری داده باشند این موضوع نمی تواند دلیل رضایت مندی نسل قبلی و حتی کنونی از عملکرد مسؤولین جمهوری اسلامی باشد زیرا مردم وقتی به جمهوری اسلامی رأی آری دادند که هیچ گونه سابقه قبلی از شناخت عملکرد مسؤولین انقلاب نداشتند. الآن که نزدیک به ۴۳ سال از پیروزی انقلاب و ۴۲ سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی گذشته موقع خوبی برای نظرخواهی از مردم و برگزاری همه پرسی برای سنجش میزان رضایت مندی مردم از عملکرد کارگزاران حکومتی جمهوری اسلامی ایران است. مردم با استقرار نظام جمهوری اسلامی مشکل نداشته و ندارند چونکه خودشان با جانفشانی زمینه تأسیس این انقلاب را فراهم کردند. مردم از عملکرد برخی از مسؤولین حکومتی ناراضی هستند.

  • رضا.
    0

    جناب ذوالنور باور بفرمایید اگر سیستم اداره کشور درست کار میکرد الان باید کشور در همه ابعاد توسعه کرده بود و علاوه بر رفاه و آرامش ملت سیل مهاجرت از تمام دنیا به ایران سرازیر میشد ولیذبا گذشت زمان و تغییر دولت ها فقط تورم و گرانی و بیکاری زیاد و ارزش و اعتبار پول ملی و پاسپورت ایرانی بی ارزش تر و بی ازش تر میشود

  • ایران
    0

    از چی می ترسن گذاشتن رفراندم دیگه از توافق با چین که سخت تر نیست خوب بزارن

  • دن کیشوت
    0

    با رفراندوم کار درست نمیشود،بزرگترین حربه علیه ظلم و فساد،آگاهی و بصیرت مردم است، مردم باید آگاه باشند که هر نوع انتخابات و شرکت در راهپیمایی ها و... و نماز جمعه و جماعات را تحریم کنند، هر جا پای آخوندها و سردارها در میان است، آنجا را ترک کنند، مجالس مذهبی و عزاداری را خانوادگی و بدون حضور آخوندکها و مداحان برگزار کنند و به جای نعره زدن و قمه زنی، قرآن و تفسیر قرآن و حدیث بخوانند و با مطالعه سطح آگاهی خود را بالا ببرند و برای یک کاسه آش نذری و کیک و ساندیس همدیگر را زیر دست و پا له نکنند و برای خودشان شخصیت و ارزش قائل شده و پیش این و آن تا کمر خم نشوند

    نظرات شما -
    • داریوش
      0

      شما از کجا به این نتیجه رسیدی!

    • به دن کیشوت
      0

      دن کیشوت! تمام این مواردی که شمارش و احصاء کردید اگر به فرض محال اکثریت مردم آنرا رعایت کنند باز هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد و هیچ خطری حکومت را تهدید نخواهد افتاد! با نیروی امنیتی و نظامی مقتدر و تعداد اقلیت وفاداران به حکومت می توان جلوی خیل عظیمی از مردمان بی دفاع ایستاد کما اینکه تا الآن هم کم و بیش همینگونه بوده است!

    • ب داریوش
      0

      از پیش عمه جان شما

  • ناشناس
    0

    اگر حل نمی کنه پس چرا اینقدر از مراجعه به اراء مردم و انجام رفراندوم میترسید مگر اصل قانون اساسی نیست پس چرا اینقدر ازش واهمه دارید مگر نمی گویید اینجا یک کشور دموکراسی هست پس چرا اینقدر خودکامگی و تصمیم گیری برای مردم از یک ناحیه صورت می گیرد.

  • محمود
    0

    اگر رفراندم شود چنان مردم به پای صندوق های رای می روند .که هنوز تو تاریخ چنین حضوری در هیچ جای دنیا اتفاق نیفتاده .به امید یه رفراندم ۱۰۰درصدی زنده باد مردم و پایده ایران

  • غرب زده وطن فروش
    0

    اقای رحیم پور گفتند هیچ سیستمی خودش را به رفراندم نمی گذارد. اگر دنبال تغییر هستید باید مثل ما در زمان انقلاب خون بریزید و شهید بدید.

  • رضا
    0

    روحانی فقط ازمردمی بودن برای دیکتاتوری خودش استفاده می کنه!

  • صدرا
    0

    اصل شعار این بود نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی که نود درصد مردم نمی دونستند چی هست جالبه این شعار حالا شده هم غربی هم شرقی جمهوری اسلامی

    نظرات شما -
    • آزاد
      0

      تعامل درست با شرق و غرب عالیه الان شده غلط کردم غرب و نوکرتم شرق

  • ...
    0

    امیدوارم با رفراندوم و بصورت مسالمت آمیز مشکلات کشور حل بشه .. مطمئن باشید کاسبان تحریم، مسئولین فاسد،دزدان بی رحم هر چقدر کشور رو به آشوب بره‌ براشون بهتره و براحتی و بدون جواب پس دادن الباقی معادن ، نفت ، دریا و.... به تاراج میبرن‌. دود حرکت احساسی فقط تو چشم مردم میره و اصل کاری ها در میرن

  • ناشناس
    0

    درود و هزاران درود بر شرف و خانواده داش عبداله

  • OK
    0

    هر تغییر و دگرگونی آگاهانه ای در وضع موجود نیاز به پرداخت تاوان ، خون بها و تحدید آزادی دارد. صرف تغییر در وضع موجود فی نفسه ارزشی ندارد و از چاله در آمدن و به چاه افتادن است! تغییر باید آگاهانه و با برنامه باشد. اولین تغییر آگاهانه در وضع موجود باید اصلاح و ارتقاء فرهنگ عمومی باشد. شالوده و اساس هر تغییری در وضع موجود اصلاح و ارتقاء فرهنگ عمومی آن کشور است.

  • محمود
    0

    اصل ۵۹ قانون اساسی را برای چی وچرا گذاشتن برای دکور یا قشنگی گذاشتن.این حق مردم هست یا نه اگر حق مردم است که باید طبق اصل ۵۹ رفراندم گذاشت ولی اگر مردم حق ندارند. دیگر باید لال شد

  • ناشناس
    0

    بله با توجه به جنابعالی همه مشکلاتمون حله

  • الن
    0

    ترس از دست دادن مشروعیت مانع از اجرای رفراندم می شود، شما تمام شدید، کوچه شما بن‌بست است

  • سارا
    0

    همه این روزها مشکل مالی دارند بخاطر تصمیمات شما

  • یاشا داریوش
    0

    دیوانه شدیم از فقر بس دیگه کمی خجالت بکشید

  • قلندر واقعی
    0

    رفراندوم را در پستوی خانه نهان باید کرد.خدا را در پستوی خانه نهان باید کرد .عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد .روزگار عجیبیست زنده باد رفراندوم قانون اساسی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها