پناهیان: اگر انتخاب درست نهادینه شود، مردم دیگر سراغ ابوموسی اشعری نمی‌روند

یک خطیب معروف گفت: اگر انتخاب درست نهادینه شود زمانی که مردم فردی همچون امیرالمومنین را انتخاب کردند دیگر سراغ ابوموسی اشعری نمی‌روند.

پناهیان: اگر انتخاب درست نهادینه شود، مردم دیگر سراغ ابوموسی اشعری نمی‌روند

حجت الاسلام علیرضا پناهیان درباره اظهارات جنجالی اخیرش توضیح داد و گفت: من نگفتم با این انتخابات یا انتخابات دیگر مقدمه ظهور فراهم می شود، بلکه گفتم سربلندی در امتحان انتخابات، مقدمه‌ساز ظهور است و اگر انتخابات درست در کشور نهادینه شود، ظهور رخ می‌دهد، زیرا مردم رشد یافته می‌شوند.

بیشتر بخوانید : پناهیان: اگر ملت ایران از امتحان انتخابات سربلند بیرون بیاید، کافی است برای اینکه امام زمان ظهور کنند

بیشتر بخوانید : پس لرزه اظهارات جنجالی پناهیان درباره رابطه بین انتخابات ۱۴۰۰ و ظهور امام زمان (عج)

حجت الاسلام پناهیان در برنامه تلویزیونی سمت خدا ادامه داد: گناه مسئولین سیاسی کشور در تحریف دین ظهور را به تأخیر می‌اندازد یا گناه چند بنده خدا که در مضیقه هستند؟ تقوا که ظهور را تجلیل می‌دهد تقوای فردی است یا سیاسی؟ تقوای سیاسی چقدر در رسانه‌ها وجود دارد؟ رسول خدا در هر دو خطبه‌ نماز جمعه که باید تقوا مورد توصیه قرار گیرد این آیه را می خواندند: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلاً سَدیداً؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از خدا پروا کنید و سخن راست و استوار گویید، و از بیهوده‌گویی و سخنان فسادانگیز بپرهیزید.» بنابراین مهمترین تقوا در رسانه‌هاست. فاسدترین افراد آن است که در رسانه‌ها بالا و پایین یک حرف را می‌زند و آن را منتشر می‌کند.

مردم‌سالاری امام زمان با دموکراسی امروزی به کلی متفاوت است

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ما مردم مسئولین را انتخاب می‌کنیم گفت: مقام معظم رهبری در کتاب نظریه انتظار خود می فرمایند: «حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمیِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمان‌ها، اراده‌‏ها و بازوان مردم است. امام زمان، تنها دنیا را پُر از عدل و داد نمی‌‏کند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آن‌هاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار می‌‏بخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل می‌‏دهد؛ اما این حکومت مردمی با حکومت‌های مدّعی مردمی بودن و دمکراسی در دنیای امروز از زمین تا آسمان تفاوت دارد. آنچه امروز در دنیا اسم دموکراسی و مردم‌‏سالاری را روی آن گذاشته‌‏اند، همان دیکتاتوری‌های قدیمی است که لباس جدید بر تن کرده است؛ یعنی دیکتاتوری گروه‌ها. اگر رقابت هم وجود دارد، رقابت بین گروه‌هاست و مردم در این میان هیچ‌کاره‌‏اند. یک گروه به قدرت دست پیدا می‏‌کند و در سایه قدرت سیاسی‌‏ای که همه زمام‌های امور را در کشور در اختیار او می‌‏گذارد و با سوءاستفاده از این قدرت، ثروت و پول و سرمایه به نفع خود گردآوری می‌‏کند و آنها را در راه به دست آوردن دوباره قدرت مصرف می‏‌کند. دمکراسی‌های امروز دنیا بر پایه تبلیغات دروغ و فریبنده و مسحور کردن چشم‌ها و دل‌هاست. امروز در دنیا هرجا شعار دموکراسی می‌‏دهند، شما ببینید برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و یا نمایندگان مجلس چه کار می‏‌کنند! پول خرج می‌‏کنند. دموکراسی در پنجه اقتدار پول اسیر است. مردم‏سالاری امام زمان - یعنی مردم‏سالاری دینی - با این روش، به‏‌کلّی متفاوت است»

مردم را سرزنش نمی‌کنیم اما می‌گوییم لایق ظهور نیستیم. در دوران مدرسه شما نمره کم می‌گرفتید نباید سرزنش شوید بلکه باید تقویت کنیم تا رشد پیدا کند. ظهور حضرت برای جامعه‌ای است که رشد کند و آزادانه و درست انتخاب کند

آیا می‌توان نمایندگان مجلس را به عنوان یار به امام زمان معرفی کرد؟

وی ادامه داد: صد درصد مردمی بودن حکومت مهدوی یعنی چی؟ یعنی زمانی که مردم در تعیین سرنوشت خود دخالت کنند و این خیلی بیشتر از انتخابات های زمان ماست. ما باید در انتخابات رشد کنیم؟ آیا می‌توانیم این مجلس انقلابی که حدود ۳۰۰ نفر است یا دیگر نمایندگان انقلابی مجلس‌های قبل را به امام زمان به عنوان یارانشان معرفی کنیم؟ می‌توانیم طلبه‌ها، استانداران، امام جمعه‌ها را معرفی کنیم و بگوییم حضرت این‌ها یاران شما هستند.

پناهیان افزود: امیرالمومنین به اباذر می‌فرمود، جایی حکومت نکند به کمیل می فرمود بدون اجازه من آب نخورد اما با مالک اشتر متفاوت بود. نباید نام مالک را بر روی هر کسی بگذاریم. مالک کسی است که تشخیص می‌دهد چه کاری را باید انجام دهد. انتخابات ما در شرایط کنونی بهتر از جاهای دیگر است و این را غربی‌ها و ناظران بین‌المللی می‌دانند به‌خاطر همین حقیقت است که در زمان انتخابات رسانه‌های خود را سرخط می‌کنند زیرا حقیقی است.

مردم را به خاطر انتخاب‌ها سرزنش نمی‌کنیم، اما لایق ظهور نیستند

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مردم بعد از چند وقت از منتخب خود راضی نیستند آیا امام زمان از او راضی است؟ و در پاسخ به این سوال که ما در انتخابات مخیر هستیم. چرا باید به خاطر انتخاب سرزنش شویم، تصریح کرد: مردم را سرزنش نمی‌کنیم اما می‌گوییم لایق ظهور نیستیم. در دوران مدرسه شما نمره کم می‌گرفتید نباید سرزنش شوید بلکه باید تقویت کنیم تا رشد پیدا کند. ظهور حضرت برای جامعه‌ای است که رشد کند و آزادانه و درست انتخاب کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «فرآیند تحقّق هدف‌های اسلامی، یک فرآیند طولانی و البته دشواری است. به طور نسبی انسان به آن اهداف نزدیک می‌شود؛ اما تحقّق آنها، بسیار طولانی است. قدم اوّل که پُرهیجان‌تر و پُرسروصداتر از همه است، ایجاد انقلاب اسلامی است. کار آسانی نبود؛ لیکن این آسان‌ترین است. قدم بعدی، ترتّب نظام اسلامی بر انقلاب اسلامی است؛ یعنی ایجاد نظام اسلامی، که گفتیم نظام اسلامی، یعنی هندسه‌ عمومی جامعه، اسلامی بشود؛ که این هم شد. قدم بعدی - که از این‌ها دشوارتر است - ایجاد دولت اسلامی است. دولت نه به معنای هیأت وزیران؛ یعنی مجموعه‌ کارگزاران حکومت؛ یعنی من و شما. ما باید به معنای واقعی کلمه، در درون این نظامِ اسلامی، اسلامی شویم. این مشکل‌تر از مراحل قبلی است... پس تشکیل دولت اسلامی، مرحله‌ی سوم است. بعد از این مرحله، مرحله‌ تلألؤ و تشعشع نظام اسلامی است؛ یعنی مرحله‌ ایجاد کشور اسلامی. اگر این مرحله به وجود آمد، آن‌وقت برای مسلمان‌های عالم، الگو و اسوه می‌شویم: «لتکونوا شهداء علی النّاس». اگر توانستیم این مرحله را به‌سلامت طی کنیم - که از همّت مردان و زنان مؤمن، این چیزها اصلاً بعید نیست - آن‌وقت مرحله‌ بعدی، ایجاد دنیای اسلام است.» این مرحله همان تمدن نوین اسلامی و ظهور است که مقام معظم رهبری در جاهای دیگر به آن اشاره داشته‌اند.

چرا تعجب می‌کنیم وقتی گفته می‌شود، انتخاب درست زمینه‌ساز ظهور است؟

پناهیان با بیان اینکه ما در مسیر رشد هستیم، اگر در مسیر رشد نباشیم، نمی‌توانیم بگوییم آقا بیا البته فرایند طولانی است که باید دقیق طی شود، افزود: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب ما مقدمه ساز فرج است. آیا رفتار فردی من نوعی در ظهور موثر است یا فرد سیاسی؟ آیا رفتار سیاستمداران ما مهمتر است یا رفتار مردمان عادی؟ پس چرا تعجب می‌کنیم زمانی که گفته می‌شود انتخابات درست یا انتخاب درست ظهور را نزدیک می کند. چرا بی‌بی‌سی نسبت به این موضوع حساس می‌شود زیرا یک بحث قدسی به نام مهدویت را به انتخابات نزدیک کردیم؟ البته من نگفتم با این انتخابات یا انتخابات دیگر مقدمه ظهور فراهم می شود بلکه گفتم سربلندی در امتحان انتخابات، مقدمه ساز ظهور است و اگر انتخابات درست در کشور نهادینه شود، ظهور رخ می‌دهد زیرا مردم رشد یافته می‌شوند. مردم باید به سطحی برسند که انتخاب‌هایشان در سطح ۳۱۳ نفر یا یک یا دو سطح پایین‌تر از آن باشد. بی‌بی‌سی و بی‌بی‌سی چی‌ها کلمه نهادینه ما را حذف کردند و انتخابات را به انتخاب تبدیل کردند. کدام فرد عاقلی تصور می کند که یک طلبه این حرف را بزند.

وی گفت: اگر انتخاب درست نهادینه شود زمانی که مردم فردی همچون امیرالمومنین را انتخاب کردند دیگر سراغ ابوموسی اشعری نمی‌روند. امیرالمومنین در نامه‌ای به ابوموسی اشعری به عنوان نماینده مذاکره‌کننده خود می‌فرمایند اگر عقل و تجربه را در مذاکره زیر پا بگذاری، شقی هستی. به دروغگو اعتماد نکن.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 79
  • امید
    0

    یعنی این 42 سال ملت هرچی انتخاب کردن همه ابوموسی اشعری بودند خوب شورای نگهبان این ابو موسی ها رو تایید کرده مردم بیچاره چکارکنند

  • هدا
    0

    اگر مردم اجازه انتخاب داشته باشند آخوند ها باید دکانشان را تخته کنند

  • د
    0

    پناه برده خدا چرا کسی جلوی این آدم را نمی گیرد .کجایی روایات ما آمده که انتخابات ایران در ظهور امام زمان نقش دارد مگر امام زمان متعلق به ایرانه که انتخابات ایران به ظهورش ربط داشته باشداصلا الان مردم از کجا بدانند امام زمان کدام کاندید را تایید می کند مگر امام زمان در شورایی نکهبانه اگر امام زمان بخواهد ظهور کند اصلا برایش فرق ندا رد در ایران چه کسی ریاست جمهور است اگر ولی عصر تشریف بیاورند فقط بخاطر اینکه خدا دیده بشر برای نجاتش به منحییش نیاز دارد این مهملات چیه ظهوری منجی عالم بشریت فقط در ید خداوند ه شاید حکمت خداوند در آن است که هزار سال دیگر آقا تشریف نیاورد این دیگه چه اراجیفیه والله بخدا امام زمان متعلق به ایرانیان تنها نیست مال همه بشریت است الان نیامده یک عده به اسم خودشان مصادرش کردند ظهور امام زمان پذیرش جهانی می خواهد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اینها اگر دستشان می امد نعوذ وباالله ادعای خدایی میکردند

  • علی
    0

    درسته خوشم نمیاد از این آدم سعادت آباد نشین ولی حرفش اینجا درسته ، در حال حاضر درست میگه

  • هومن
    0

    مردمی که نتونن انتخاب درستی کنن و همیشه اشتباه میکنن خب درست گفته نمیتونن طهور رو هم زمینه سازی کنن

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      اشتباه خیلی وقت پیش اتفاق افتاده هنوز هم مردم دارن تاوان پس میدن

    • فرشادآزاد
      0

      برادربزرگوار هومن سلام اشتباه ملت بدلیل عوامفریبی این جناب روحانی اتفاق افتاداشتباه ازمردم نبود فریبکاری ازجانب این گروه بودمردم به وعده های اورای دادندنمیدانستنداوهم ازهمه بدتراست بعد هم ظورحضرت ولی عصر عج رافقط خداوندتبارک وتعالی رقم میزنداین جناب پناهیان بنده خداست معمولا دیده بودیم ادعای نبوت اما کم دیده بودیم ادعای خدایی اگرقراراست هر روحانی بزرگواربرای ظهورمنجی عالم بشریت یک تزبدهدفقط سه میلیون ودویست هزارتزصادرمیشود

    • ..
      0

      روحانی اگر اختیارات کامل داشت شرایط فرق می کرد حداقل اگر اینهمه تحریم نبودیم

  • فرشادآزاد
    0

    سلام حاجی پس می فرماییدشرایط کنونی کشورما مانند آن زمانی است که خوارج قدرت گرفتندعرصه رابرامیرالمومنین ع تنگ کردندازفرمان ایشان سرپیچی کردندبجای مالک ابوموسی رافرستاندوبعدهم فریب خوردندسرانجام شدشهادت آقا امیرالمونین ع وبعدازپیامبراکرم ص که چندین بار برای تقویت مسلمین نجات امت ازمحاصره بامشرکان مذاکره فرمود وعقدنامه منعقدکردامام حسن مجتبی ع هم بخاطرازبین نرفتن اسلام وجلوگیری ازشهادت اندک پیروان واقعی صلح حدیبیه راپذیرفت این یعنی امامان معصوم ع به کرات برای نجات مسلمانان برای برداشته شدن فشارعلیه خانواده مسلمین مذاکره کردندمعاهده امضا کردنداگرشما مجازهستیدهرجادلتان می خواهدنمونه ازصدراسلام بیاورید83میلیون ایرانی اجازه ندارندازنمونه های رفتار پیامبراکرم ص واعمه اطهار س درخصوص مذاکره ومعاهده بامشرکین برای کم کردن فشاربرمسلمین یاد آوری کنندیا اینکه خداوندسبحان بنابرمقتضیات زمان پیامبرانش رامبعوث میفرمودپس هم پیامبراکرم ص واعمه اطهارس این مصلحت رابکارمیگرفتندوهم خود خدواندتبارک وتعالی البته بعضی وقتها هم نیازبودکه سیدالشهدا برای مبارزه باظلم وبی عدالتی خاندان مطهرش رافدای دین کنداینکه شما برای خودتان نمونه ای ازصدراسلام ذکرمی فرماییدوقتی ملت هم ازشمامیخواهندمانندهمان نمونه هارفتارکنیدبازشمانمونه دیگری رافصل الخطاب قرارمیدهید الان وقت این حرفها نیست که به جان هم افتاده اید الان زمان آن است که اسلام ناب محمدی ص راپیاده کنیم ترویج کنیم باپرداختن به جوانان محجوب میهن پرست وعاشق اسلام زمینه وحدت رافراهم کنیم دشمن دیگرروی گزینه نظامی تمرکز نمیکندسعی میکندلاترویج خرافه وتشکیک دردین ضربه بزندمتاسفانه شماخودتان درقضیه امام زمان عج خرافه ترویج فرمودیداستدعادارم جوانان عزیزمان را ازنظام دلسردنکنیداستدعادارم ازجنگ قدرت وثروت دست برداریدشماحتی فرمایش رهبردرمواظبت ازخون شهدا وهدفشان راهم رعایت نمی فرماییدمملکت مسلمین باگرانی تورم بیکاری فساد وفحشا درگیراست الان شرایط شعب ابیطالب ع حاکم است نه جنگ صفین

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      کاملا منطقی و درست است ولی الان زمان خلفا است متاسفانه

  • کاربر ناشناس
    0

    همه شما روحانیون حکومتی خودتان ابوموسی اشعری هستید ادرس غلط ندهید حاج اقا بعضی دست عمروعاص،معاویه و یزید را هم از پشت بسته اید

  • کاربر ناشناس
    0

    فکر کن که اول ببین مردم شرکت میکنند بعدش افاضه کن ونقشه ارائه کن....دوما شما طوری صحبت میکنی انگار غیر از شما کسی فهم نداره... زشته تغییر رفتار بده

    نظرات شما -
    • رامین
      0

      معلومه شرکت میکنیم

    • صادق
      0

      من و اطرافیانم همه شرکت میکنیم

    • علی
      0

      ما شرکت نمی کنیم

    • م
      0

      پینوکیوها قراره شرکت کنن، برن رای بکارن درخت پول در بیاد.

    • سروش
      0

      رامین جان ،صادق جان خبری ازسادیس نیست درضمن قرارهم نیست پناهیان یارانه ات راقطع کنه راحت باش

  • مهدی
    0

    یه جمله از مادر عروس

  • مهدی
    0

    بخدا قسم آنقدر از آخوندها بدم میاد که پشیمانم چرا تو ایران و یه کشور مسلمان بدنیا آمدم.

  • هادی
    0

    ولمون کن تو هی صبحانه میخوری میای چرت میگی،میری ناهار میگی چرت میگی،میری شام میخوری چرت میگی. من کارگرم بیکارم یا وسط اینها یاید بیل بزنم بروگمشو

  • محسن
    0

    واقعا چقدر پررو ، دست از این چرندیات بر نمیداره !

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چون نون توچرندیاته این دور وزمونه

  • عادل
    0

    جمله اخر جان کلام است به دروغگو اعتماد نکن...

  • ایرانی مفلس
    0

    ابو موسی الاشعری یکی از صحابه رسول خدا و یار امام علی ، کاشکی یک ذره غیرت و شجاعت و مردانگی ایمان ابو موسی داشته باشید

  • آریو برزن
    0

    سخنان آشفته و بی سر و ته. حواله کردن حل مشکلات به امام غایب

  • کاربر ناشناس
    0

    ما هرچی بدبختی میکشیم از پناهیان وامثالش

  • هادی
    0

    درود بر حاج آقا پناهیان

    نظرات شما -
    • ب هادی
      0

      اقاشوتوی دلت بگو

    • ناشناس
      0

      والله به دو وسه چهار رود هم قانع نمیشه

  • مجید
    0

    وقتی شورای نگهبان کسی را تایید میکند باید مسئولیت انتخاب شدنش توسط مردم را قیول کند اینکه نمی شود بگوییم ما فلانی را تایید میکنیم ولی شما به او رای ندهید کار شورای نگهبان ما را یاد معلمی می اندازه که به الف میگفته انف بعد به بچه ها میگفته من میگم انف شما نگید انف

  • OK
    0

    شاید حاکمی دیندار باشد ولی کاربلد نباشد و بالعکس ممکن است حاکمی کاربلد باشد ولی دیندار و متدین نباشد! همه خوبیها و بدیها لزوماً در یک شخص قابل جمع شدن نیست. بیائید هر کسی را در جای خودش از او استفاده کنید. مردم کجا سراغ ابوموسی اشعری برای پذیرش خلافت رفتند؟! ابوموسی اشعری از صحابه پیامبر اسلام (ص) و فرمانده نظامی و در دوران خلافت عمر و عثمان حاکم بصره و کوفه بود. او حکم و داور اختلاف بین امیر مؤمنان علی (ع) و معاویه حاکم شام برای تعیین خلیفه مسلمین بود.

  • سید
    0

    اونی که قضاوت نابجا میکنه و‌تهمت‌میزنه به ابوموسی بیشتر شبیهسید

  • متفاوت
    0

    طبق مفهوم فلسفه فکری شما کاملا درست میفرمایید و چون از همان ابتدای فلسفه توسط مربیان ، شما دنبال امام زمان میگردید و خوب هم میدانید که ایشان ازدستتان ناراضی است بدنبال رضایت ایشان هستید اما بازهم نمیدانید گره اصلی کجاست.همین که بنده جهل و شیطان نباشید وراه را برای دیدنش با درک صحیح باز میکنید .اماغرور علمی تان اجازه اینکار را نمیدهد.

  • شادمان
    0

    آفرین برتومملی گله، عسل،مربا،ابوذرغفاری،سلمان فارسی،حبیب بن مظاهر...

  • احمد
    0

    بعضی ها چقدر با اعتماد به نفس کاذب فکر می کنند امام زمان مخصوص ما ایرانی ها وشیعه است بله اگر یک امام وپیامبر ایرانی می بود می شدروی این قضیه فکر کرد!

  • سعدی
    0

    اگر تو هم تقوا وساده زیستی انتخاب می کردی واز ذی طلبگی خارج نمی شدی هر گزرفیق ویار غار مفسدانی چون رضا مطلبی کاشانی نمی شدی !؟ هرگزاز ان زالوهای مکنده خون فقرا خانه لاکچری در سعادت اباد به اسم هدیه دریافت نمی کردی !؟ اشیخ حنای تو وامثال تودیگر برای مردم سر در سطل های زباله رنگی ندارد ، برو این دام بر مرغ دگر نه . امثال تو مصداق عینی لم تقلون مالا تفعلون هستید .

    نظرات شما -
    • فهیمپاسخ
      0

      پاسخ به کامنت گذار سعدی: اشتباه در تحریر لغت عربی...! !!؟ قبل از نوشتن هرمطلب اندیشه ای باید...

    • ب سعدی
      0

      خاک برسرمگه عربی

  • صیاد
    0

    جهت بالا بردن سواد خوانندگان گرامی معنی کلمه شیاد لغت‌نامه دهخدا شیاد. [ ش َی ْ یا ] (ع ص ) (از لغات مولده ) مکار و حیله باز. (ناظم الاطباء). مکار و فریب دهنده . (غیاث )(آنندراج ). شارلاتان . زراق . (یادداشت مؤلف ). حیله گر. محیل . مکار. (فرهنگ فارسی معین ). کسی که بقصد فریب ، خویش را برخلاف حقیقت نشان دهد و یا کاری مخالف واقع کند و آنرا در صورت امر واقعی عرضه کند. فریبکار. سالوس . (از لغات دیوان شمس چ فروزانفر) : تا فضل تو راهش دهد وز شید و تلوین وارهد شیاد ما شیدا شود یکرنگ چون شمس الضحی .

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      متشکرم دوست عزیزم صیادحق مطلب رابیان فرمودید

  • له شدگان زیر چرخ لببرال های غربگدا
    0

    اقای پناهیان یادت باشه،،احمدی نژاد باید باشه.

    نظرات شما -
    • خ
      0

      آره باشه دوباره باهم بشقاب بزارن سر سفره برای امام زمان وهر اهانتی که خواستن به ولی عصر بکنند

  • هادی موحد
    0

    جناب پناهیان دوران شما تمام شده بگذارید جوانترها بمیدان آیند

  • OK
    0

    چون ابوموسی اشعری به عنوان حاکم وقت کوفه در رکاب حضرت علی (ع) به عنوان خلیفه مسلمین به جنگ با طلحه و زبیر نرفته و اظهار بی طرفی نموده و امام (ع) هم ایشان را از حکومت کوفه عزل نموده و به وی امان نامه داده حالا وی از منظر جناب پناهیان آدم بد و فاسقی شد؟!

    نظرات شما -
    • OK
      0

      جناب پناهیان! من که درس آخوندی نخوانده ام و تحصیلات عالی دانشگاهی دارم از شما بهتر تاریخ اسلام را مطالعه کرده ام و می فهمم!

  • ناشناس
    0

    از خونه میلیاردی سعادت ابادتت چه خبر ؟!!!! گفته بودی هدیه دوستتاته ، کاش ما هم از این دوستا داشتیم بهمون خونه میلیاردی تو سعادت آباد هدیه میدادن .!!!

  • حسین
    0

    حقیقت تلخ یعنی همین

    نظرات شما -
    • و
      0

      یعنی چی حسین آقا ؟

  • امیر
    0

    .... شعر نگو بابا.

  • بی پناه
    0

    تو یا انتخاباتو میچسبونی به مهدویت یا میبری به عمق تاریخ معلوم هست چی میگی اصلا خودت این حرفا رو قبول داری مگر اشعری انتخاب مردم بود ؟! حکمیت اشعری چه ربطی به انتخابات 1400 سال بعد داره شماها هر موضوع اجتماعی که هیچ دخلی به حوادث تاریخی 14 قرن گذشته نداره رو با چه عنوان و چه توجیهی مطرح میکنید . وضعیت کنونی جامعه ی ایران چه تشابهی با جنگ صفین داره تنها وجه تشابه ایران کنونی با تاریخ صدر اسلام شئب ابی طالبه که به برکت وجود امثال تو و همفکران متحجر متوهمت 42 ساله که ادامه داره شماها فقط یک الگوی غیر شفاف از موضوعات غیر مرتبط ساخته اید که همه را ملزم به تبعیت از آن میخواهید در حالیکه عدالت و انصاف و شجاعت و کرامت و شهامت و لطف و تقوی و زهد و پارسایی امامان اهل بیت را در اعمالتان نمیبینیم . آیا در زمان امیر المومنین سیستم جمهوری به سبک امروزی وجود داشت که شما برای خلق الله نسخه ی آن را میپیچی ؟! خب یه باره بگویید خلافت اسلامی ایران خلاص . این بامبول بازیا چیه اونوقت .

  • نانشناس
    0

    از رحمت خدا دورباشند شیادانی که با دکان خرافات فروشی به جای دین ۴۰ سال است در خدعه و نیرنگ عمروعاص را روسفید کرده اند

  • مش مالک
    0

    در مظلومیت امیرالمومنین علیه السلام همین بس که امثال تو با مکر و تزویر اموی از نام ایشان سوء استفاده میکنید

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای پناهیان ابوموسی به اسم دین سر دیدن را برید. او کت و شلوار پوش نبود. اهل فتوا بود. برای اینکه امام علی خلیفه نشود. سامری گوساله اش را به سقیفه برد و ایمان مردم را به بازی گرفت. سامری گوساله را به مقام خدایی رساند و خودش شد نایب الخدا. تا اینجای مطلب گوساله بر اساس مصلحتی که ریشه در حماقت مردم داشت شد خدا. و بعد خدایی به سامری ارث رسید. سامری که شد خدا، شرایط را طوری طراحی کرد که هم خودش عادل تلقی شود و هم سنت حسنه انتخابات صورت بگیرد و هم شورای نگهبانی به نام موسی اشعری بدنام تاریخ شود. لاجرم سه باره سر دین بریده شد. حالا اگر شرایط به همانگونه چیده شود. چه تضمینی هست که شما یا بغل دستی شما ابو موسی نشود. این وسط مردم را کیلویی چند حساب می کنید؟ سال 84 و 88 را فراموشنفرمایید.

  • شمس
    0

    دولت کمونیستی دوست و برادر چین ضمن تجدید بیعت با آرمانهای انقلاب اعلام کرد با صد میلیون خواهر و برادر چینی بصورت فعال در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد تا ضمن زدن مشت محکم به دهان آمریکای جنایتکار برادری خود را ثابت کرده و ادعای ارث(کل مملکت) را بنماید .

  • خشی۹۸
    0

    این بلا گرفته چیزی تو این انتخابات پیدا کرده که همش سنگ انتخابات را به سینه می زنه.حتما براش نان وآبی داره . .

  • سید
    0

    پناهیان فکر کن اشعری زمانه چه کسی است. بیشتر فکر کن از توبعید است.

  • صدرا
    0

    مگه آدم درستی هم هست که کسی بهش رای بده

  • لزز
    0

    یک بار دیگر نام حضرت علی را آوردی خودت میدونی سعادت آباد نشبن

  • محمد
    0

    ابوموسی عشری-علی رضاپناهیان -عبدالله ابن زبیر-عمرابن عاص-کاظم صدیقی-طلحه-ابن سعد-......چقدرتاریخ پراست ازاین عوام فریبان ومامردم گه همچنان مجبوریم به سخنان سراسرفریب اینان که دین راوسیله ای برای کسب درآمدخودکرده اندگوش دهیم.

  • محسن
    0

    تاسف تاسف که با خرج بیت المال تورا اینطرف وآنطرف میفرستند تا بیخ گلوی ما را محکمتر فشار دهید مردم شرمنده که ایشون فضای مجازی را اشغال کرده

  • عزیز
    0

    چقدرامام زمان ازمبلغانی مثل شماآسیب دیده ورنج می برد ؟عالمانی بی عمل وکاسبانی که ازطریق دین وآویزان شدن به مذهب واعتقادات مردم کسب درآمدمیکنیدحتمایکی ازموانع ظهوروجودبعضی ازشماهاوافکارسراسرمنافقانه وپوسیده شماست.

  • لاکچری
    0

    شما فعلا برو ببین صاحب کارخانه ماکارونی پولی یا ملکی لاکچری در شمال شهر برای حبه خیرخواهانه! برای شما داره یا نه؟بعد در مورد دین و اعتقادات مردم صحبت کن و به بازی بگیر.

  • رضا
    0

    خانه سعادت اباد فروشیه متری چند قیمت

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای پناهیان در طول انقلاب ما بطور متوسط حدودا سالی یک انتخابات داشته ایم. آیا این انتخابات های چهل و اندی ساله درست انجام شده اند و توانسته اند نهادینه سازی کنند یا خیر؟ اگر درست انجام شده و صحت و سلامت آنها به تایید شورای نگهبان و مقام رهبری رسیده است پس طبق گفته شما به دلیل درست انجام شدن نهاینه ساز بوده اند. با این فرض آیا شما نیاز بود مطالبی را که بیش از چهل سال است بدرستی انجام می شود به گونه ای بیان کنید که ایجاد شبه کند و شما ناچار شوید رفع شبه خودتان را ضمیمه حرف هایتان کنید. ایا شما هم مثل بعضی کوتوله های سیاسی نیاز دارید برای دیده شدن گاهی خودزنی کنید؟ اما اگر انتخابات تا به حال درست انجام نشده و نتواسته نهادینه شود و همین امر بر شما تکلیف کرده تا مردم را هشیار کنید. بفرمایید چرا انتخابات های نادرست به تایید شورای نگهبان رسیده اند. آیا شورای نگهبان کار ابوموسی اشعری را انجام داده و نادرست را به مردم درست انداخته؟ در ضمن بفرمایید اگر نادرست بوده این نادرستی از ناحیه چه افرادی بوده است. دولتها، شورای نگهبان، نامزدها، روحانیت، جامعه روشنفکری و احزاب ، دست های پشت پرده، مردم؟ و اگر همه با هم هستند. سهم هر کدام در این نادرستی چند درصد است.

  • رسول
    0

    حاجی یجوری حرف میزنی انگار میدونی امام زمان چه کسی هست و بهت گفته کی ظهور میکنه ناقلا با اینهمه اعتماد به نفسی که تو داری نکنه خودت میخوای ظهور کنی...

  • حسام
    0

    خلق را تقلید شأن بر باد داد ، ای دو‌صد لعنت بر آن تقلید باد . # رای بی رای

  • ناشناس
    0

    مرد حسابی یعنی شورای نگهبان توان تشخیص دارد ،اگر داردجهانگیری یا قالیباف یا رییسی کدام از این اشعری بهتر بودند جهانگیری که از رابطه آزاد دختر پسرمیگفت از فیلتر شورای نگهبان بود روحانی هم قالیباف هم که نتوانست در مجاس یکدست کاری کند رییسی هم که عملأ به نفع زنان کار میکند حتی با اعدام هم نتوانست به با زار سرو سامان دهد شما هم که میگویند در سعادت آباد ساکن هستین که اگر درست باشد حتی حق صحبت از مر دم را نداری چون بالا نشینی که درد نمیشناسد پس بیخیال شما هم کشکی خرف میزنی

  • احمد
    0

    باسلام خدمت دست اندرکاران خبر فوری خواهشاً این ابهام بنده بی سواد را به آقای پناهیان اعلام فرمایید. آنچه ما تاکنون شنیدیم از گفته خود این آقایان که امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف به دیوار کعبه تکیه می دهد و اعلام ظهور می‌کند. ایشان منجی عالم بشریت هستند و مختص ایران نیستند در چهارچوب مکتب اسلام و قرآن می باشند حضرت عرب هستند و از ایران هم ظهور نمی‌کنند و متعلق به ایران هم نیستند بلکه متعلق به همه بشریت می باشند پس ظهور آن حضرت فقط بستگی به انتخاب و انتخابات و رفتار و روش زندگی مردم ایران ندارد بلکه به رفتار همه مردم جهان و انتخابات دیگر کشورها نیز بستگی دارد مثلاً به رفتار بایدن ، پوتین، بشار اسد، پادشاه عربستان ، حاکم دبی، پادشاه اردن ، کشور غنا، فرانسه، اسرائیل و... وابسته است. سوال اساسی اینجاست که آیا ربط دادن انتخابات در ایران و صحبت های این چنینی در آستانه انتخابات یک نو عوام فریبی و سوءاستفاده از احساسات دینی مردم برای رسیدن به منافع خود و جناح خود نیست؟ آیا واقعاً امام زمان عج منتظر است مثلاً در ایران احمدی‌نژاد یا قالیباف یا رئیسی یا سعید محمد یا... رئیس‌جمهور بشه تا ایشان ظهور فرمایند؟ واگر روحانی یا پزشکتان یا جهانگیری یا خاتمی رئیس‌جمهور بشود حضرت ظهور نمی‌کنند؟ آیا خدای متعال به امام زمان عج فرموده شما منتظر باش در ایران فلانی ها مثلاً امثال ذالنور و عنابستانی و... نماینده مجلس شدند ظهور کنید؟ اگر مطهری، کواکبیان، لاریجانی و... نماینده مجلس شدند ظهور نفرمایید؟ من تقاضا دارم هر استادی و هر بزرگواری برای این سوالات جاهلانه من بی سواد پاسخ منطقی با دلایل نقلی و عقلی و علمی دارد بفرماید تا بنده روسیاه از جهالت در بیام. باتشکر صمیمانه

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      احمدآقای عزیزدرودبرشرفت چقدرجمع وجوروقنج ومنج حق مطلب رابیان فرمودیدگوشه گوشه این کشورپراست ازانسانهای فهمیده باسوادولی متاسفانه میکروفون افتاده دست یه سری ازخودراضی بی سوادمثل پناهیان که درتلویزیون وجاهای دیگرجولان میدن .

    • متفاوت
      0

      جناب احمد،اقای پناهیان ازنظرفکری و روند تاریخی افکار درست گفته اند اما چون اکثریت ازمسایل ایدیولوژیکی مذهب اطلاع کافی ندارند دچارشبهه میشوند وحق هم دارند.هرچند برای اهداف خاص ، این موارد را به انتخابات ربط میدهداما همین انتخابات حرکت ایده ها را درمقابل ایده های دیگر درجهان که همانا اصل نظام و رهبری و قوانین اسلام است ،،ولو غلط،،مستحکم میکند و ربطش هم همینجاست.این قضیه تفسیرمفصل میطلبد و مشکل خودشان است که درمسیر اینچنینی هستند و برای اهداف خود دیگران رانیز درگیر میکنند.شما اگرنتوانید اهدافی برای خود بیابید نیز مجبورید تابع اهداف دیگران باشید و انتخاب باخودتان است.هرکار راه حل خودش رادارد و هیچ کاری بدون راه حل نیست ، هرجا که دیدید موردظلم واقع شده اید وناراضی هستید تنها سه راه کار دارید1_ترکش کن وبرو2_با او بساز و مطیع وتابع باش3_سالها غر بزن تا اخر بفهمی که همان دو راه اول را بیشتر نداری.

  • FARID
    0

    اخه کی راهنمایی از شما خواسته که اینقد زور میزنی الان هم 1400 هستیم نه امیر مومنی هست نه اشعری همه ایرانی هستن

  • شهروند
    0

    به چه جراتی از مولایم علی حرف میزنی و خودتون و با اون مقایسه میکنید تو دنیا یه مرد وجود داشت اونم علی بود در این مغازه تون و ببندین

  • آه
    0

    من دیگه بچه نمیشم

  • ا...د
    0

    جناب پناهیان از برج چه خبر

  • صمدانی
    0

    این انتخابات درست که جناب پناهیان رفیق شفیق رضا مطلبی کاشانی می فرمایند یعنی اگر به کاندیدای جناح انها رای داده شود انتخابات درست انجام گرفته وحضرت ولی عصر عج خشنود می شوندوتشریف می اورند، اما اگر به کاندیدایی غیر از جناح این جناب سعادت اباد نشین رای داده شود می شود انتخاب نادرست . به هر صورت ملاک صحیح وناصحیح وحق وباطل ایشان وجناح ایشان است که به هنگام غسل اموات در منزل مطلبی کرامات می بینند و نشان می دهند و مرده زنده می کنند .

  • م
    0

    ابوموسی را در تو و تو را در ابوموسی میبینم ، وای بر نماز گزاران

  • ناشناس
    0

    ما بیش از 4دهه است فریب ابوموسی اشعری خورده ایم

  • آلن
    0

    هر رای تایید نظام کارآمد جمهوری اسلامی است، لذا جهت اعلام اعتراض خود در انتخابات شرکت نمی کنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها