رییس اداره کانال سوئز:

خسارت بسته شدن کانال سوئز به یک میلیارد دلار می‌رسد

رییس اداره کانال سوئز گفت: خسارت ناشی از به گل نشستن کشتی غول پیکر

خسارت بسته شدن کانال سوئز به یک میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش رویترز، "اسامه ربیع" چهارشنبه شب در مصاحبه با شبکه تلویزیونی صعدالبلد مصر تصریح کرد: خسارت و میزان هزینه ماشین‌های لایروبی محاسبه خواهد شد، اما برآورد ضررها، به یک میلیارد دلار و کمی بیشتر می‌رسد.

در پی بازگشایی مسیر آبی کانال سوئز برای عبور کشتی‌هایی که طی یک هفته اخیر در این کانال متوقف شده بودند، اکنون دهها کشتی‌ باری یکباره به سوی بنادراروپایی روان شده‌اند و مسئولان این بنادر نگران ترافیک شدید هستند.

کشتی عظیم باربری «اور گرین» که یک هفته مسیر آبی کانال سوئز را مسدود کرده بود، سرانجام ظهر دوشنبه به حرکت درآمد. به گفته مقام‌های مصری در دو سر کانال حدود ۳۷۰ کشتی برای عبور صف بسته بودند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: مسدود شدن این آبراهه بین المللی روزانه نزدیک به ۹.۶ میلیارد دلار به اقتصاد جهان خسارت زد و ثابت کرد که چرخ اصلی اقتصاد جهان در "دریا" است. یعنی تقریبا ۷۰ درصد کل تجارت جهانی توسط نقل و انتقال کالا از دریا صورت می‌گیرد.

کانال سوئز یک قرن و نیم پیش افتتاح شد، این کانال یکی از مهمترین و پر رفت و آمدترین مسیر عبور کشتی‌ها و نفتکش‌ها در جهان به شمار می‌رود. این کانال مسیر دریایی میان آسیا و اروپا را تا ۱۵ روز کاهش داده و خطرات سفردریایی را نیز پایین می‌آورد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها