مینو محرز اعلام کرد

عوارض شدید واکسن کرونای روسی در برخی از ایرانی‌ها

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا از

عوارض شدید واکسن کرونای روسی در برخی از ایرانی‌ها

مینو محرز درباره واکسن‌های وارداتی کرونا به ایران گفت تا کنون مقدار کمی واکسن از کشورهای چین و روسیه خریداری شده است که در این میان، واکسن روسی در برخی افراد عوارض شدیدی ایجاد کرده است.

به گفته محرز در بسیاری از افراد این عوارض برطرف شده، اما در برخی افراد هنوز عوارض ناشی از دریافت واکسن روسی کرونا وجود دارد.

مینو محرز این سخنان را روز چهارشنبه ۱۱ فرودین بیان کرده است. به گفته این مقام علمی کشور شیوع کرونا در هر کشوری، وقتی به میزان قابل قبولی کنترل می‌شود که بیش از ۷۰ درصد مردم واکسینه شده باشند و تنها با رسیدن به این رقم می‌توان به برداشتن محدودیت‌های کرونایی فکر کرد.

دکتر مینو محرز که خود سرپرست تیم تحقیقاتی نخستین واکسن ایرانی کرونا یعنی "کوو ایران برکت" است از کندی روند تامین واکسن در کشور انتقاد کرده است. او همچنین گفته است تا زمانی که واکسن ایرانی کرونا به تولید انبوه نرسد، تامین واکسن در ایران به کندی پیش خواهد رفت.

طبق گفته عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا سرعت واردات واکسن کرونا به ایران به کندی پیش می‌رود و با ادامه این شرایط، بازهم روند تامین این واکسن، ذره ذره خواهد بود. او افزود ایران به دلیل تحریم نمی‌تواند تعداد زیادی واکسن سفارش دهد و مشکلات بانکی و مالی نیز به این موضوع دامن زده است.

سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن ایرانی کرونا در خصوص آخرین وضعیت واکسن "کوو ایران برکت" هم توضیح داد که این واکسن تا کنون هیچ عارضه‌ای نداشته و نتیجه آن مطلوب بوده است. اما او تاکید کرده است که هنوز زمان به قدری کافی نگذشته است که بتوان این واکسن را کاملا مطلوب توصیف کرد.

منبع: دویچه وله

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • arash
    0

    حکایت گربه است گوشت بعد بیست سال نتونستین یه واکسن آنفولانزا بسازین تمام متخصصینتون مهاجرت کردن چرا دروغ میگید منتظر چین با قرار دادش بودید تا واکسن چینی رو به اسم ایرانی بزنید به مردم .

  • یاشا داریوش
    0

    هی روزگار خخخخخ خوب که نزدم

    نظرات شما -
    • پخشش کن
      0

      لعنت به تبعیض....تو پس از قشر مرفه بی دردی که اینارو نزدی و خوباشو زدی....هی روزگار

  • ؟
    0

    خسته نباشی پهلوان ، پس اون همه وعده که پارسال می دادید چی شد ؟

  • م.ا
    0

    واکسن ایرانی آب مقطره.هیچ عوارضی نداره.

    نظرات شما -
    • خود کم بینی
      0

      مدیرانی مثل جناب ترکان که میگه ایرانی ها عرضه هیچ کاری ندارند با مردمی مثل شما ،چه بهم میایید !!!

  • موسوی
    0

    تا جونتون بیاد بالا،، من موندم بر چه اساسی شماها واکسن وارد میکنین و به مردم میگین ببان بزنن،،،، من به عنوان یک فرهنگی تا ده سال دیگه هم کرونا باشه هرگز حاضر نیستم واکسن ایرانی و غیر ایرانی بزنم،،،،، موندم بعضیا چجوری دواطلب میشن،،،، سالهاااااا طول میکشه تا ویروس شناخته بشه ویروس هی شکل عوض میکنه،، نژادهای کشورها متفاوته،، ژن ها متفاوته،،،، اب و هوای کشورها متفاوته،،،، شاید واکسن روسی توی کشور خودشون بهتر جواب داده و جواب هم بده،،، شاید این واکسن با ساختار ژن ما ایرانی ها متفاوت باشه،،،،،،،،، خدایا همه ما رو. چه مسولین چه مردم عادی بهمون عقل عطا کن تا بتونیم تصمیم درست بگیریم در شرایط حاد

  • رضا.
    0

    یعنی ایران از کشورهای ضعیف و کوچولوی افریقایی هم عقت تر است؟! . اگر بناست ملت را معطل کنید تا واکسن ایرانی را به مردم عرضه کنید خیلی خوب این کار را انجام داده اید. همه دنیا در حال واکسیناسیون ملت خود هستند و ما تقریبا از همه عقب تر هستیم. تخصصی ترین و مهمترین کالاهایی که در صنعت نظامی یا تخصصی صنایع نفت... را از طرق مختلف وارد میکنیم حالا واکسن نمیتوانیم؟ این بهانه تحریم قابل قبول نیست حداقل برای واکسن روسی و چینی نمیتوان بهانه آورد.

  • OK
    0

    چرا اینقدر اصرار دارید از روسیه ، چین و هند واکسن هایی وارد کنید که به تأئید سازمان بهداشت جهانی و FDA نرسیده و عوارض بالینی شدید آن اثبات شده است؟ چرا واکسن فایزر آمریکایی را که مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و FDA است و عوارض آن ناچیز بوده و اثربخشی بالایی از لحاظ ایمنی بر روی سنین مختلف داشته وارد نمی کنید؟ چرا واردات واکسن را سیاسی می کنید؟! چرا در رشته ای که تخصص و تبحر ندارید دخالت بیجا می کنید؟!

    نظرات شما -
    • پدرام
      0

      ظاهرا شما در همه مسائل کارشناس هستید ،

    • دکترعلفی
      0

      فقط روس و چین دوست ما هستن ظاهرا و بقیه دنیا دشمن ....ما که دوستی از اینا ندیدیم ....

    • وجدان
      0

      الان چهل ساله غربیها کشور رو تحریم کردند چطوری شکم تو سیر شده چطوری نفت فروختند ،،،،،،،،،

  • مریم
    0

    شکر خدا تعرفه پزشکی از تعرفه حقوق کارمندی بیشتر افزایش یافت

  • کار بر ناشناس
    0

    صدای طبل از دور خوشه! نبس واکسن فایزر از همه جهت عالی وبی نفقصه! اگر تلفات نمی داد معلوم نبود چی می گفتن!؟ ایران در ساخت واکسن ناشی نیست که ما اعتماد نکنیم ! اونوقت به واکسن آمریکا اعتماد کنیم؟

  • ایران مظلوم
    0

    خدایی چرا مثل بقیه کشورهای دنیا نیستیم؟ چرا همش باید متفاوت باشیم؟ آخه چرا واکسن آمریکایی انگلیسی ممنوعه؟ بابا همه دنیا دارن هر واکسن تایید شده بهداشت جهانی رو میزنن فقط ما دور خودمون می‌چرخیم ، خدایی حق نیست عزیزامون بخاطر ایدئولوژی چند نفر جلو چشممون از بین بردن

  • چاه واگویه
    0

    خبر فوری جان دلمان به سانسور نکردن شما خوش بود که تو هم از دست رفتی

  • ناشناس
    0

    خانم دکتر فرمول واکسن فایزر و مدرنا در اینترنت گذاشته شد استفاده کنید و بنام خودتان ثبت نمایید

  • کام
    0

    بخداشایسته مانیست اینطوری زندگی کنیم هرکس دشمن ماست واکسن راراحت تهیه کرده وزده است ودنیاداردآرام ارام زندگی خودرامی کندومامعلوم نیست تاکی جرات پیداکنیم کنیم ازخونه بیرون بریم

  • ایران
    0

    خدا کنه بقیه کشورها ریشه کن کنند بلکه ایران هم درست بشه به اینها که امیدی نیست

  • حرف دل همه آریایی ها
    0

    مفهوم جمهوری اسلامی را فهمیدیم تنها کشوری که مردمش پایینترین سطح رفاهی را دارند و ارزششان از بومیان آفریقایی کمتر است چرا چون در کشور اسلامی زندگی میکنند که رفاه برا آقاها و آقا زاده ها است و هر روز باید کمر این ملت شریف را خم تر از سابق شود تا فرزندان مسیولان لشکری و کشوری در کشورهای دشمن راحت زندگی کنند خبر فوری عزیز نامردی نکن بزار حرف دل مردم را زدم

  • جهانپور
    0

    آمریکا و انگلیسی که سالهاست داروهای مورد نیاز بیماران صعب العلاج ،را تحریم کردند بعنوان مثال کودکانی که دچار بیماری پروانه شدند چه زجری می کشند خودشان و خانواده های آنها ، ولی حاضرند،به مردم ما واکسن بدهند !!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها