رضا عطاران بالاترین دستمزد را می‌گیرد، ولی متواضع است

اصغر سمسارزاده، بازیگر برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» که بازی در سریال‌های «نقش خاک» و «مارپیچ» را به‌تازگی به پایان رسانده است، گفت: «در ۸۱ سالگی کلی کار و برنامه دارم و منتظرم یک نقش بلند در سینما یا تلویزیون به من پیشنهاد شود.»

رضا عطاران بالاترین دستمزد را می‌گیرد، ولی متواضع است

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران، طی دو دهه در فیلم‌های «شارلاتان»، «چپ دست»، «گشت ارشاد»، «فتیله»، «ماه پیشونی» و «لازانیا» بازی کرده است. فعالیت‌های هنری خود را با گروه تئاتر اسکار آغاز کرد و چند سال بعد به‌طور حرفه‌ای در تئاتر فردوسی مشغول بازیگری شد. دوستداران نمایش‌های جدی، حضور او در نمایش‌های مرحوم غلامحسین ساعدی چون «پرواربندان» و «دیکته و زاویه» را نیز به خاطر دارند.

اصغر سمسارزاده در ۸۱ سالگی، باانگیزه و پرنشاط است و کلی آرزوی ریز و درشت دارد. بخش‌هایی از گفت‌وگو با او را بخوانید:

برگشت به کار بعد از سال‌ها ممنوع‌التصویری

مدتی ممنوع‌التصویر و ممنوع‌الفعالیت بودم. اولین فیلمی که بازی کردم، «شارلاتان» به تهیه‌کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی آرش معیریان بود. از آن زمان تا الان نقش‌های کوتاه بازی کرده‌ام. همه نقش‌های کوتاه و فرعی را به من پیشنهاد می‌دهند. امیدوارم با من کنار بیایند و اجازه بدهند نقش‌های بلند هم بازی کنم.

رضا عطاران متواضع است

رضا عطاران را خیلی قبول دارم. او از تئاتر حرفه‌ای، عطاران شده است. فیلم «هزارپا» (ابوالحسن داودی، ۱۳۹۷) حاصل تجربیات گذشته عطاران در تئاتر کمدی است. رضا سالیان سال با مجید افشار در تئاتر طنز عامیانه کار کرده است. او از بطن تئاتر حرفه‌ای بالا آمده و الان هم بالاترین دستمزد را می‌گیرد. خیلی هم تواضع دارد و برخوردش با بقیه فوق‌العاده است.

هر تئاتر من، دو سه سال روی صحنه می‌ماند

من تئاتر را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم. وقتی تئاتر اجرا می‌کنم، دو سه سال روی صحنه می‌ماند. به‌همین خاطر از تلویزیون و سینما دورم. در مدتی که تئاتر دارم، کار دیگری قبول نمی‌کنم. رادیو را هم خیلی دوست دارم. در رادیو با اقشاری طرفیم که دسترسی به تفریح‌های بزرگ را ندارند. این مخاطبان معمولا رادیوی قدیمی دارند.

قدیمی‌های «صبح جمعه با شما»

منوچهر نوذری، حمید قنبری، علی تابش و غلامحسین بهمنیار، جزو بهترین‌های «صبح جمعه با شما» بودند.

الان از قدیمی‌های «صبح جمعه با شما»، بیوک میرزایی، شوکت حجت، فرانک رفیعی، زهره کدخدازاده و گلچهره زند در این برنامه هستند. آن‌جا من دو سه تا نقش دارم. جزو بازیگران تک صدای رادیو هستم، یعنی غیر از این صدایی که با شما صحبت می‌کنم، صدای دیگری ندارم.

یک آیتم (بخش) به نام شوکت و اصغر داریم که زن و شوهر هستند. اتفاقات گوناگون برای‌شان می‌افتد که خیلی پرطرفدار است. یک پزشک‌نما داریم که برخی اوقات کلاهبرداری می‌کند. درباره او می‌توانم بگویم نه خودش پزشک است و نه بیمارانش بیمار هستند. نقش آقای منقاشیان را هم بازی می‌کنم. او منتقد کسانی است که در جامعه با مردم بد رفتار می‌کنند.

منبع: ایرنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها