لایحه تشکیل دادگاه دریایی تصویب شد

در جلسه چهارشنبه دولت به ریاست رئیس جمهور، لایحه تشکیل دادگاه دریایی تصویب شد و به امضا رسید.

لایحه تشکیل دادگاه دریایی تصویب شد

جلسه هیئت وزیران روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار و در این جلسه «لایحه تشکیل دادگاه دریایی» به تصویب امضا رسید.

بر اساس این گزارش، در راستای تأکیدات مبنی بر تشکیل دادگاه‌های تجاری برای رفع اختلافات اقتصادی و نیز ضرورت پیش بینی زیرساخت‌های قانونی لازم جهت حل و فصل اختلافات تجاری در حوزه حمل و نقل دریایی، «لایحه تشکیل دادگاه دریایی» جهت تقدیم به مجلس شورای اسلامی، به تصویب دولت رسید.

لایحه فوق مشتمل بر (۴۹) ماده، به نحوه تشکیل، صلاحیت‌ها و تعیین حوزه قضائی، شرایط قضات دادگاه دریایی و نحوه رسیدگی به دعوا، اجرا و سایر مسائل مربوط می‌پردازد.

تعیین تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۴۰۰

هیئت وزیران همچنین در این جلسه به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (الف) ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، نسبت به بازنگری ارزش نسبی و تعیین تعرفه خدمات سلامت برای کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشت، درمان و تشخیص کشور اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی در سال ۱۴۰۰ اقدام کرد.

بر این اساس، تعرفه خدمات تشخیصی و درمان در بخش‌های دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و بخش خصوصی به میزان ۵‏/۲۸ درصد افزایش می‌یابد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها