کرونای انگلیسی تمامی شهرستان‌های مازندران را درگیر کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که بر اساس تازه‌ترین ارزیابی و نتایج تست‌های انجام شده ، کرونای جهش یافته انگلیسی در تمامی شهرستان‌های استان شناسایی شده است.

کرونای انگلیسی تمامی شهرستان‌های مازندران را درگیر کرد

دکتر قاسم اویس افزود : هم اکنون تمامی ۲۲ شهرستان مازندران درگیر کرونای انگلیسی شده اند و آمار افراد درگیر با این ویروس در شهرستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران به ۱۷۵ نفر رسیده است.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۲۱ شهرستان مازندران را زیر پوشش دارد. بابل به عنوان بزرگ ترین شهرستان مازندران هم زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مستقل بابل است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل پیش از این آمار افراد درگیر با ویروس کرونا در این شهرستان را ۴۳ نفر اعلام کرده بود.

کرونای انگلیسی ۲۴ اسفند ۹۹ با شناسایی ۲ بیمار در قائمشهر وارد مازندران شده بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با توجه به سرعت بالای سرایت ویروس انگلیسی ، پیش از این هم انتظار می رفت که با مشاهده نخستین موارد ابتلا ، شاهد روند افزایشی تعداد مبتلایان باشیم.

وی با اشاره به اینکه هشدارها از پیش داده شده بود ، افزود : متاسفانه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و رفتارهای عادی انگارانه بویژه در ایام نوروز بر سرعت سرایت این ویروس افزوده است.

دکتر اویس نسبت به تداوم رفتارهای عادی انگارانه در سطح جامعه به خصوص با ورود مسافران نوروزی ابراز نگرانی کرد و هشدار داد : شرایط مازندران بار دیگر به سمت وخیم تر شدن پیش می رود.

تازه ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم حاکی است که آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان به ۵۴۰ نفر رسیده است که نسبت به نخستین روز سال جاری رشد ۲۰ درصدی داشته است.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها