پاسخ سیدحسن خمینی به درخواست ها برای کاندیداتوری در انتخابات 1400

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره کاندیدا اصلاح طلبان برای ۱۴۰۰ گفت: سید حسن خمینی هم جزو این پیشنهادات است ولی تا جاییکه من خبر دارم او هنوز نپذیرفته ولی با او هم گفتگو صورت گرفته است.

پاسخ سیدحسن خمینی به درخواست ها برای کاندیداتوری در انتخابات 1400

متن مصاحبه فیض الله عرب سرخی، فعال سیاسی اصلاح طلب، به شرح زیر است:

نظر شما در رابطه با نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان چیست؟

نهاد اجماع ساز که امروز این عنوان اصلاح شده و به عنوان «جبهه اصلاحات ایران» به تایید مراجع رسمی کشور رسیده در حقیقت جایگزین دو نهاد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای عالی سیاستگذاری است.

نکته اول این است که دو نهادی که وجود داشتند و کار هماهنگی را میان دو جبهه اصلاح طلب انجام می دادند امروز به یک نهاد تبدیل شده است که اعضای عضو در شورای هماهنگی نهاد اصلاحات که ۳۱ حزب و گروه است به آن پیوسته اند و با سازوکار مناسب تری نسبت به روش های گذشته، ۱۵ چهره حقیقی از بین نیروهی اصلاح طلب انتخاب شده اند و شورایی را تشکیل داده اند که به دلیل وحدت ایجاد شده بین دو تشکل، کار ساماندهی بین نیروهای اصلاح طلب را بهبود می بخشد به نظر من کاراتر است بنابراین چیزی که اهمیت دارد این است که ما یک گام به سمت وحدت برداشته ایم. من این امید را دارم که با فضای مناسبی که درون تشکیلات ایجاد شده است بتوانیم به تشکیلاتی دائمی برای هماهنگی بین مجموعه اصلاح طلبان و نهایتا رفتن به یک سازماندهی مناسب تر حرکت کنیم. از این رو نگاه من به این اتفاق کاملا مثبت است و ارزیابی که از نگاه سایر نیروها اعم از احزاب و نیروهای غیر حزبی دارم این است که این وضعیت را هر چند که شاید برخی نقدهایی داشته باشند اما از سازوکارهای گذشته بهتر می دانم.

پاسخ سیدحسن خمینی به درخواست ها برای کاندیداتوری در انتخابات 1400

آیا سیدحسن خمینی همان گزینه ای است که برای مردم اعتماد سازی می کند و انها را پای صندوق می‌کشاند؟

به نظر من چهره هایی مثل سید محمد خاتمی و یا سید حسن خمینی از چهره هایی هستند که می توانند اجماع اصلاح طلبان را با خود همراه کنند. این افراد به دلیل پیشینه و سوابقی که دارند می توانند با جامعه حرف بزنند و جامعه را اغنا کنند ولی آنچه که ابزار واقعی اغنا است، توجه به مطالبات مردم است. مردم خواسته هایی دارند که نامزد باید بتواند آن خواسته ها را در برنامه خود قرار بدهد و از پیشینه ای برخوردار باشد که وقتی با مردم سخن می گوید و مطالبات آنها را نمایندگی می کند، برای آنها قابل اعتماد باشد. از این رو اینکه چه ابزاری می تواند مردم را قانع کند پاسخگویی به مطالبات حقیقی مردم است ولی اینکه آیا این شرایط مهیا می شود یا نه به این دلیل است که هر گرایشی تلاش می کند چهره متناسب خود را انتخاب و برنامه و پاسخگویی متناسب را طراحی کند و در نهایت این چهره و این برنامه باید اعتماد مردم را جلب کند. به نظر من در تدارک گام های اول این برنامه و در پی انتخاب نامزد مناسب و برنامه پاسخگو به مطالبات هستیم.

دیدگاه شما در رابطه با کاندیداهای فعلی اصلاح طلبان چیست؟ فکر می کنید این کاندیداها با چه سازوکاری می توانند اعتماد مردم را جذب کنند؟

جبهه اصلاحات ایران و احزاب مجموعا در حال رایزنی و همفکری برای انتخاب گزینه ای مناسب هستند با چهره های مختلف رایزنی و گفتگو می کنند و پیشنهادات متعددی را مدنظر دارند. هنوز در مورد هیچ فردی جمع بندی نشده است تا ما بتوانیم بگوییم که این چهره نهایی است یا نه؟ آنچه که الان مدنظر است این است که بر روی چهره ای موثر که بتواند جامعه را مخاطب قرار بدهد و پیام او شنیده شود، انتخابی صورت بدهند ولی هنوز چنین انتخابی صورت نگرفته است. سید حسن خمینی هم جزو این پیشنهادات است ولی تا جاییکه من خبر دارم او هنوز نپذیرفته ولی با او هم گفتگو صورت گرفته است و با دیگرانی هم گفتگو شده و در حال رایزنی برای چنین انتخابی هستند. ولی هنوز به اجماع در مورد هیچ کسی نرسیده اند و این نظر شخصی من است که سید حسن خمینی از چهره های موثر و کارآمد است.

منبع: برنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • کاربر ناشناس
    0

    همتون بدوئید از پست و مقام عقب نمونید،،غافل ازاینکه مردم گرفتار نون شبن وهیچ توجهی به خیمه شب بازیهای هیچکدوم شما ندارن

  • علی قایمی
    0

    باسلام ،باید کسی ریس جمهورشودکه سابقه اجرایی داشته باشد

  • m
    0

    به خودتون بیاید مردم دیگه این دزد ها رو نمیخوان.

  • اکبر
    0

    چون نوه امام هست پس رییس جمهور باید شود

  • کاربر ناشناس
    0

    سید حسن خمینی دست راست و چپ خود را نمی داند چطوری می خواهد یک کشور که اصلاح طلبان به این وضع رسانده اند نجات دهد

  • ایرانی
    0

    ماشا الله خوب خودتون خودتونو رسوا میکنید وماهیت نفاق خود را به نمایش میگذارید

  • محمد قبادیانی دوست
    0

    کار رابه کاردان بسپارید تنها امید این مردم احمدی نژاد مابقی نه مرد عملند دنبال صندلی پاستور برای به دست گرفتن قدرت به غارت بردن اموال کشور سرمایه دراروپا کانادا برنامه ریزی می کنند به فکر افراد فقیر. بیبضاعت

  • کاربر ناشناس
    0

    به قول مرحوم منتظری بااین وضعیت محدود در قانون و حاکمیت نهادهای غیرحکومتی دیوانه است، کسی که رئیس جمهور شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها