نخست وزیر سابق کویت ممنوع السفر شد

دادگاه وزرا در کویت نخست وزیر سابق این کشور را در خصوص پرونده فساد موسوم به صندوق مالی ارتش ممنوع السفر کرد.

نخست وزیر سابق کویت ممنوع السفر شد

روزنامه القبس کویت نوشت، شیخ جابر المبارک، نخست وزیر سابق این کشور پس از بازجویی درخصوص پرونده فساد چند صد میلیونی صندوق مالی ارتش بازداشت شد و دادگاه وزرا در کویت تصمیم گرفت تا پایان رسیدگی به این پرونده وی را ممنوع السفر کند.

منابع آگاه اعلام کردند، دلیل احضار المبارک و افزودن وی به پرونده‌ای که یک وزیر و چند مسئول کویتی در خصوص آن متهم هستند، اعترافات متهمان علیه وی است.

المبارک از سال ۲۰۱۱ تا پایان ۲۰۱۹ نخست وزیر کویت بود که در پی اختلاف با پارلمان و استیضاح تعدادی از وزیرانش همزمان با فاش شدن پرونده صندوق مالی ارتش استعفا کرد.

موضوع تخلفات مالی صندوق ارتش در سال ۲۰۱۹ پس از آن مطرح شد که ناصر الصباح، وزیر دفاع وقت گزارشی به دادستانی کل کویت فرستاد و در آن از وجود جرایم متعلق به اموال عمومی در نهاد ارتش پرده برداشت که در سالهای قبل از اینکه او متصدی وزارت دفاع شود، رخ داده بودند.

دادستانی کل هم این گزارش را به دادگاه وزرا ارجاع داد تا درباره این پرونده که تخلفات مالی آن حدود ۲۴۰ میلیون دینار(۷۹۰ میلیون دلار) است تحقیق کند که در آن چند مقام برجسته از جمله خالد الجراح متهم شناخته شده‌اند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها