بزرگترین موتور هوایی جهان ساخته می‌شود

بزرگترین موتور هوایی جهان ساخته می‌شود

آی‌ای نوشت: شرکت "رولز-رویس" اعلام کرده است که ساخت بزرگترین موتور هواپیمای جهان را با پره‌هایی به طول ۳.۵ متر موسوم به "اولترا فن" آغاز کرده است.

بر اساس اعلامیه مطبوعاتی این شرکت انگلیسی، شرکت هوافضایی "رولز-رویس" در تلاش برای کمک به تعریف مجدد سفر هوایی پایدار در سال‌های آینده پس از خانواده محبوب موتورهای "ترنت"(Trent) یک محصول دیگر را به سبد محصولات خود اضافه می‌کند.

قطعات این موتور جدید با حمایت هر دو دولت انگلیس و آلمان از این پروژه، در "بریستول" انگلیس و "دالویتس" آلمان در حال ساخت هستند و برای تکمیل به شهر "دربی" تحویل داده می‌شوند. سیستم فن تیتانیوم کربنی "اولترا فن" در بریستول و موتور ۵۰ مگاواتی آن که گفته می شود برای حرکت دادن ۵۰۰ خودرو از قدرت کافی برخوردار است، در شهر دالویتس در حال توسعه است.

"کریس کولرتون" از مدیران ارشد "رولز-رویس" گفت: این یک لحظه هیجان انگیز برای همه ما در "رولز-رویس" است. اولین نمونه اولیه موتور ما موسوم به "UF001" هم‌اکنون در حال سرهم‌بندی است و من واقعاً مشتاقانه منتظر دیدن آن و آماده شدن آن برای آزمایش هستم. این در حالی است که دنیا به دنبال روش‌های پایدارتر برای سفر در دنیای پساکرونا است و باعث می‌شود من و همه تیم بسیار افتخار کنیم که بخشی از این راه حل هستیم.

این موتور در مقایسه با نسل اول موتورهای "ترنت" ۲۵ درصد بهبود بهره‌وری سوخت را به همراه خواهد داشت. این بهره‌وری بهبود یافته، انتقال نرم‌تری را به سوخت‌های پایدارتر فراهم می‌کند.

این موتور همچنین مبنایی برای یک خانواده بالقوه جدید از موتورهای "اولترا فن" خواهد بود که هم هواپیماهای باریک و هم هواپیماهای پهن را تأمین می‌کند.

این موتور دارای یک ساختار هسته جدید موسوم به "Advance ۳" است تا حداکثر بهره‌وری را در مصرف سوخت و انتشار آلاینده حداقلی داشته باشد و اجزای کامپوزیت ماتریس سرامیکی پیشرفته آن در دمای توربین فشار بالا به طور موثرتری کار خواهند کرد.

"رولز-رویس" اظهار داشت که کار ساخت این موتور تا پایان سال تکمیل خواهد شد. این پروژه با حمایت دولت‌های انگلیس و آلمان سرمایه‌گذاری بزرگی در آینده فناوری موتورهای هواپیما است.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها