محمد عبدالسلام: موضوع انسانی یمن قابل معامله نیست

رئیس هیئت مذاکره کننده یمن به شدت تلاش متجاوزان به این کشور برای معامله بر سر پرونده انسانی را رد کرد.

محمد عبدالسلام: موضوع انسانی یمن قابل معامله نیست

به گزارش المسیره، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده یمن معامله بر سر موضوعات انسانی در این کشور را مردود خواند.

محمد عبدالسلام گفت: در مورد اوضاع انسانی در یمن هیچ جایی برای راه حل‌های نصفه و نیمه وجود ندارد. موضع ما در قبال اوضاع انسانی ثابت است و اجازه نمی‌دهیم که این موضوع تحت معامله قرار گیرد.

رئیس هیئت مذاکره کننده یمن تاکید کرد: بی رغبتی طرف مقابل به جداسازی پرونده انسانی یمن از دیگر پرونده‌های آن نشان می‌دهد که آن‌ها در رسیدن به راه حل مسالمت آمیز فراگیر و عادلانه جدی نیستند.

کاهش کمک‌های بین المللی به سازمان‌های فعال در زمینه کمک رسانی در یمن، شرایط انسانی این کشور را بحرانی‌تر کرده است.

شش سال از بزرگترین بحران انسانی در تاریخ معاصر می‌گذرد. یمنی‌ها در این مدت دچار بدترین فاجعه بوده اند و تاکنون هزاران نفر کشته و ده‌ها هزار نفر هم فاصله اندکی با مرگ بر اثر گرسنگی یا بیماری دارند. این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان فقط تماشاچی این ماجرا هستند.

در آخرین کنفرانس بین المللی برای جمع آوری کمک به مردم یمن، کشور‌های ثروتمند گامی برای کمک به آن‌ها و نجات شان از قحطی برنداشتند. بعضی از این کشور‌ها چند برابر تامین هزینه نیاز‌های یمنی‌ها را با خرید سلاح بر باد می‌دهند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز چندی پیش تصریح کرد: جامعه جهانی همچنان در حال نظاره است و حملات و تجاوز رژیم سعودی به یمن ۶ سال است که ادامه دارد و کشور‌های جهان تنها دم از بروز فاجعه انسانی می‌زنند و می‌خواهند بدون اینکه علل آنرا رفع کنند، این فاجعه را بهبود ببخشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها