۷ تصویر جذاب از مقاصد ناشناخته گردشگری

اگر به دنبال شناخت مقاصدی گردشگری کمتر شناخته شده در جهان هستید، این گزارش را بخوانید.

۷ تصویر جذاب از مقاصد ناشناخته گردشگری

نقاط گردشگری زیادی را می‌توان در سراسر جهان یافت که افراد زیادی در مورد آن‌ها می‌دانند و جاذبه‌های محبوب گردشگران هستند. مثل آبشار‌های نیاگارا که در آمریکا و کانادا واقع شده و تخمین زده می‌شود هر ساله میزبان ۳۰ میلیون گردشگر است. البته از سال ۲۰۲۰ سفر به این مکان ممنوع است.

اما شاید بخواهید با مناطقی آشنا شوید که کمتر کسی به دیدن آن‌ها می‌رود و تصاویر کمی از آن‌ها وجود دارد. مکان‌هایی که هزاران نفر همزمان در کنار یکدیگر نیستن و مردم نام آن‌ها را نشیده باشند. عکس‌های زیر را ببینید تا با این جاذبه‌های ناشناخته آشنا شوید.

استخر همیلتون در تگزاس

۷ تصویر از مقاصد ناشناخته گردشگری


ذخیره گاه استخر همیلتون که از آن به عنوان استخر طبیعی تگزاس یاد می‌شود، یک حفره شنای طبیعی به رنگ سبز زمردی است، که هزاران سال پیش هنگام ریزش رودخانه‌ای زیرزمینی ایجاد شده است. یک آبشار به داخل استخر می‌ریزد و آن را صفحات عظیم سنگ آهک احاطه کرده اند. این مکان از سال ۱۹۹۰ تحت محافظت قرار گرفته است. گرچه برای مدتی این مکان برای ساکنان و بازدیدکنندگان تگزاس یک استخر شنا بوده است، اما در مقایسه با دیگر مناطق ایالات متحده کمتر شناخته شده است.

باغ غرق شده استرالیا

۷ تصویر از مقاصد ناشناخته گردشگری


حدود ۴۰ میلیون سال پیش گوشه جنوب شرقی استرالیای جنوبی در زیر آب غوطه ور شد. لایه‌های سنگ آهک در بستر دریا تشکیل شده و سرانجام از دریا بیرون میزند. طی هزاره‌های گذشته، فرسایش آب منجر به تشکیل غار‌های زیرزمینی در سنگ آهک می‌شود. تعداد این چاله‌ها در منطقه بیش از ۵۰ عدد است. در سال ۱۸۸۶، کشاورزی به نام جیمز امفرستون قطعه زمینی را خریداری کرد که شامل یکی از گودال‌ها بود. او تصمیم گرفت با کشت و کار آن را سبز کند و سوراخ را غار‌ها نامید. این روز‌ها این مکان به نام گودال یا باغ‌های غرق شده شناخته می‌شود که یک فضای سبز با نمایی به آسمان دارد کسانی که از باغ بازدید کرده اند آن را مکانی جادویی و چیزی شبیه به یک افسانه می‌نامند.

پارک ملی آلبرتو دو آگوستینی در شیلی

۷ تصویر از مقاصد ناشناخته گردشگری


پارک ملی آلبرتو دو آگوستینی در سومین پارک ملی بزرگ شیلی است. دسترسی به این منطقه که در یکی از دور افتاده‌ترین و دست نخورده‌ترین مناطق در منطقه پاتاگونیا واقع شده، تنها به وسیله قایق امکان پذیر است. در اینجا یخچال‌های عظیم، جنگل‌های نیمه قطبی دلفین‌های شیلی و حتی رخ‌کرکس آند را می‌توان دید.

پارک ملی دروازه جهنم در کنیا

۷ تصویر از مقاصد ناشناخته گردشگری


نگذارید نام این مکان شما را از آشنایی با آن منصرف کند. پارک ملی دروازه جهنم، یک مقصد عالی برای تعطیلات است که یک مکان دیدنی به نام برج فیشر در آن قرار دارد. این برج یک شاخه آتشفشانی است که به نام کاوشگر آلمانی گوستاو فیشر نامگذاری شده است. در روایات محلی گفته شده است که این برج در واقع یک دختر جوان ماسایی است که پس ازدواج به خانه‌ای که پشت سرش بوده نگاه کرده و بلا فاصله تبدیل به سنگ شده است. غیر از برج، در این پارک دروازه جهنم، شیرها، یوزپلنگ‌ها و شاخ درازان نکات جذاب آن هستند. گفته می‌شود فیلم انیمیشن «شیرشاه» در سال ۱۹۹۴ بر اساس ظاهر این پارک ساخته شده است.

دریاچه مورسکی اوکو در لهستان

۷ تصویر از مقاصد ناشناخته گردشگری


هستان به دلیل معماری قرون وسطایی و تاریخ جنگ جهانی دوم، در میان دوستداران تاریخ و هنر مقصد گردشگری محبوب است. کسانی که به این کشور زیبا سفر می‌کنند می‌توانند از اردوگاه‌های آشویتس در شهر اوش‌وینچیم دیدن کنند. اگر به دنبال چیزی هستید که کمی دور از دسترس باشد، می‌توانید دریاچه مورسکی اوکو را در آن پیدا کنید که به چشم دریا معروف است. این دریاچه عمیق در پارک ملی تاترا قرار دارد و رنگ آن در طول سال از آبی پررنگ به رنگ فیروزه‌ای روشن تغییر می‌کند.

صخره نصفه سیب در نیوزیلند

۷ تصویر از مقاصد ناشناخته گردشگری


اگر به دنبال مقاصد گردشگری عجیب و غریب و البته خیره کننده هستید، نیوزیلند همه آن‌ها را دارد. در این کشور صخره‌ای به نام سیب نصفه وجود دارد و طبق افسانه‌های محلی گفته می‌شود که خدایان میلیون‌ها سال قبل بر سر یک سیب طلایی درگیر بوده اند. در تلاش برای گرفتن این میوه، این سیب از دست آن‌ها لیز می‌خورد و به زمین می‌افتد و در هنگام فرود به دو نیم تقسیم، و سپس به سنگ تبدیل می‌شود. در حقیقت علت شکاف سنگ این است که آبی که از میان آن عبور می‌کرده منجمد شده و باعث فرسایش آن شده است.

کلیسای شناور هند

۷ تصویر از مقاصد ناشناخته گردشگری


ویرانه‌ها هر جا در دنیا قرار بگیرند همیشه جذاب هستند. در روستای شتیهالی ویرانه‌های کلیسایی قرار دارد که در دهه ۱۸۶۰ میلادی ساخته شده است. هر ساله در طول باد‌های موسمی، بین ژوئیه و اکتبر، کلیسا نصف و نیمه در آب غوطه ور می‌شود و به نظر می‌رسد که این سازه شناور است. این کلیسا از مناطق شهری فعلی فاصله زیادی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها