تزریق ۱۰۰۰ دوز واکسن کرونا در کاشان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: وضعیت کنونی منطقه کاشان با توجه به شاخص سه گانه آمار روبه رشد ابتلا به ویروس کووید ۱۹، اعلام زنگ خطر بوده و به نظر می رسد پیک بعدی شیوع ویروس کرونا نزدیک است.

تزریق ۱۰۰۰ دوز واکسن کرونا در کاشان

مهدی دلاوری در نشست خبری که به شکل اینترنتی برگزار شد، اظهار کرد: رعایت ضوابط بهداشتی پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا توسط شهروندان، روبه کاهش است و رعایت این ضوابط از ۷۵ درصد در زمستان گذشته، به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

وی افزود: ویروس کرونا همچنان در سطح منطقه کاشان در حال جولان است و روزانه به طور میانگین ۶۰ نفر بیمار در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل شناسایی می شوند. بنابراین باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمع ها مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

دلاوری تصریح کرد: تاکنون ۸ مورد بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در منطقه کاشان شناسایی شده اند که شش نفر آنها در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال قرار دارند که با توجه به قدرت انتقال این نوع ویروس، در شرایط حساسی هستیم و احتمال افزایش مبتلایان نیز وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با اجرای طرح تشدید نظارت از نیمه اسفند گذشته تاکنون، حدود ۳۲۰۰ مورد بازرسی از مراکز حساس شهرستان های کاشان و آران و بیدگل انجام شده‌ که در ۱۴۲ مورد منجر به صدور اخطار بهداشتی، ۳۰ مورد معرفی به مرجع قضایی و ۲۳ واحد نیز تعطیلی شده است.

وی افزود: بازدید از مراکز بین راهی با ۱۷۴ مورد، بازدید از مراکز اقامتی با ۱۰۰ مورد، سرکشی به مراکز توزیع سوخت با ۱۰۷ مورد، بازدید از اصناف با ۵۲۵ مورد و بازدید از پایانه های مسافربری با ۵۵ مورد از جمله فعالیت های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بوده است.

دلاوری در مورد تزریق واکسن کرونا در منطقه کاشان، تصریح کرد: مرحله اول واکسیناسیون با تزریق ۱۰۰۰ واکسن اسپوتنیک و کوواکس برای کادر بهداشتی و درمانی انجام شد و مرحله دوم برای سالمندان و بیماران خاص اجرا می‌شود.

وی با اشاره به هزینه های درمانی ویروس کرونا، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال برای تامین داروهای بیماران کرونایی در منطقه کاشان در مدت شیوع ویروس کرونا هزینه شده و ۸۰ میلیارد ریال نیز برای تامین تجهیزات محافظت فردی کادر درمان صرف شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با نگرانی از کاهش قابل توجه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان گفت: میزان شناسایی مثبت تست pcr در سه ماه زمستان به ترتیب به صورت ۱۶، ۱۳ و ۲۰ درصد بود، در حالی که این رقم در هفته اول فروردین به رقم ۳۱ درصد رسیده است که این افزایش مبتلایان، نتیجه کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

دلاوری در مورد کاهش آمار فوتی ها، تاکید کرد: این کاهش آمار ناشی از رهگیری و شناسایی مبتلایان توسط کادر بهداشتی در زمان مناسب و همچنین درمان بستری ها با حضور نیروی درمانی است، اما شهروندان باید نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی برای پیشگیری از بیماری بیشتر از گذشته توجه کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها