معاون وزیر بهداشت خبر داد

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی برای تهران

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به قرار گرفتن تهران در وضعیت نارنجی، از اعمال محدودیت‌های کرونایی برای تهران خبر داد.

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی برای تهران

دکتر ایرج حریرچی با اشاره به اینکه شرایط جدیدی در شهر تهران به‌دلیل قرار گرفتن در وضعیت نارنجی اعمال خواهد شد، درباره محدودیت‌های اعمالی اظهار کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع و از سویی دیگر خروج خودروها از شهرهای نارنجی نیز ممنوع است. استانداری تهران به‌زودی اعلام خواهد کرد که این محدودیت فقط در شهر تهران است یا در کل استان تهران.

وی در ادامه درباره حضور کارکنان ادارات نیز توضیح داد: دستگاه‌هایی که در شهر تهران خدمات ضروری ارائه می‌دهند یک سوم کارکنان خود را باید کاهش دهند و دستگاه‌هایی که سایر خدمات را ارئه می‌دهند باید از نصف ظرفیت کارکنان خود به‌صورت حضوری استفاده کنند.

حریرچی تاکید کرد: همچنین مشاغل گروه سوم و چهارم مانند تجاری، بازرگانی و ... که قبلا اعلام شده است کدام گروه‌ها هستند - باید به مدت دو هفته تعطیل شوند.

به گفته معاون کل وزارت بهداشت تا زمانیکه شهر تهران در وضعیت نارنجی قرار دارد باید کلیه فعالیت‌های آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تعطیل شوند. از سویی دیگر فعالیت‌های فرهنگی در تهران مانند نماز جمعه، نمازهای جماعت و کلیه مراسم‌های آیینی و ملی و مذهبی نیز باید تعطیل شود.

حریرچی افزود: مسافرانی که در تهران هستند و پلاک غیربومی دارند از زمان اعلام شدن رنگ نارنجی برای تهران، ۷۲ ساعت فرصت دارند که این شهر را ترک کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه رعایت دستورالعمل‌ها به ۵۶ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: این موضوع می‌تواند سبب افزایش ابتلا و بستری و افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی شود.

معاون کل وزارت بهداشت در پایان تصریح کرد: ما در مجموع ۶۷ شهر نارنجی و قرمز داریم که حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شود. کاهش رعایت دستورالعمل‌ها با توجه به اینکه در حال‌حاضر با ویروس جهش یافته انگلیسی مواجه هستیم، احتمال بروز اپیدمی را به‌طور قابل توجهی افزایش داده است.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ع
    0

    شما ها مردم مسخره کردید، چرا باید نماز جمعه تعطیل بشه ، چرا باید مردم به کیش ، شما ،غیره برن نمازجمعه تعطیل بشه شما ها اگه دین داشتید این جوری نبود مملکت

  • !
    0

    به جای اینکه جاده ها رو ببندید و مسافرت را تعطیل کنید ، برای مهار ویروس کسب و کارها و مشاغل را تعطیل می کنید . واقعاً که !!!

  • وطن
    0

    همیشه میزارن به اخرش برسه بعد تعطیل می کنند تا بیان عملی کنند کلی تلفات دادن

  • محمد
    0

    اگر مریض داریم واز شهرستان با ماشین باید باییم چکار کنیم؟

  • ناشناس
    0

    وقتی فعالیت آموزشی مدارس دانشگاهها حوزه علمیه و نماز جمعه و فعالیتهای مذهبی دو هفته بعداز تعطیلات عید نوروز دو هفته تعطیل هست پس سرنوشت آزمونهای سراسری مثل وکلات استخدامی باانک مرکزی و.. ۲۰ فروردین در شهرهای تهران البرز شرایط نارنجی بیشترین شرکت کننده دارند چی میشه؟؟؟این آزمونها در تاریخ ۲۰ فروردین برگزار میشه یا تعویق می افتد؟؟؟ لطفا داوطلبین این آزمونها از بلاتکلیفی در بیارید

  • شهرام
    0

    متأسفانه میزان رعایت بسیار کمتر شده

  • کاج
    0

    واقعا بدترین سیستم درمانی جهان را داریم ،واقعا مردم باید رعایت کنن به نفع همه است

  • کوروش
    0

    جناب همه کاره هیچ کاره محدودیت کرونایی درتهران می بایست ازیک ماه قبل ازعیدتشدید می شدنه الان که دیگرهیچ جشنی پیش رونداریم.

  • یکی از مردم
    0

    چه جالب همزمان با قرارداد 25 ساله به طرز شگفت انگیزی بدون اینکه آمار مرگ و میر و ابتلا تغییر زیادی داشته باشه کلی شهرها قرمز و نارنجی میشن!!! بخصوص تهران با اینهمه جمعیت میدونید چقدر باید ابتلاها بالا بره تا نارنجی بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مردمو چی حساب کردی آقای حریرچی و ....؟

  • ناشناس
    0

    خودتانه مسخره کردید چرا سفرها را ازاد کردید قبل از عید وضعیت داشت خوب میشد

  • انگشت حیرتی
    0

    در شهرهای شمالی خیلی سرمایه گزاری کرده اید که ....؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها