آیا سقف حباب در بازار فلز گرانبهای داخلی عمل می کند؟

ترمز قیمت سکه در نوروز 1400

قیمت سکه در اولین روز کاری سال 1400 تا سطح 11 میلیون و 200 هزار تومان بالا آمد. سکه برای صعود با دروازه سخت 11 میلیون و 300 هزار تومان روبرو است. مهم ترین وزنه صعود قیمت سکه نرخ حباب است

ترمز قیمت سکه در نوروز 1400

در روزی که بازار های جهانی در تعطیلات به سر به می برد بازارهای داخلی فعالیت خود را آغاز کرده اند. پیش بینی ها برای قیمت طلا در هفته پیش روی بازار جهانی صعودی نیست اما در بازار سکه، قیمت به مدد نوسان قیمت دلار جهت صعودی گرفته است.

تحلیل گران اعتقاد دارند قیمت سکه در دامنه 11 میلیون و 300 هزار تومان تا 11 میلیون و 20 هزار تومان در نوسان خواهد بود و شکست هر کدام از این نقاط قیمتی می تواند جهت بازار را تغییر دهد.اما یکی از تعدیل کننده قیمت در بازار سکه نرخ حباب آن است. این نرخ بر اساس قیمت طلا در بازار جهانی و قیمت دلار در باراز ارز داخلی محاسبه می شود. در حال حاضر حباب قیمت سکه در محدوده 900 هزار تومان است. قیمت سکه در گذشته نشان داده به نرخ 9 درصدی حباب حساس است و وقتی به این سطح رسیده تعدیل شده است.

با توجه به چشم انداز قیمت طلا تنها متغیر پشتیبان قیمت سکه، نرخ دلار است اما از طرف دیگر فاصله قیمت سکه با حباب 9 درصدی بالا نیست. بنابراین نوسان های کنونی نمی تواند رمز صعود شدید قیمت در بازار سکه باشد.

پیش بینی قیمت سکه امروز
قیمت سکه در معاملات پشت خطی حدود 130 هزار تومان بالا رفت اما قیمت بسته در این بازار باقیمت بسته‌شده در بازار نقدی سکه تفاوت چندانی نداشت. بنابراین به نظر می‌رسد قیمت سکه امروز در محدوده 11 میلیون و 200 هزار تومان نوسان کند. احتمال تست سقف 11 میلیون و 300 هزار از سوی اندک معامله گران بازار وجود دارد اما این تست مستلزم حمایت ویژه در بازار ارز است. در غیر این صورت سکه شانس بالایی برای شکستن سقف ندارد.

منبع: اقتصاد نیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها