سازمان‌ملل: یک میلیون زن باردار یمنی در خطر سوءتغذیه شدید قرار دارند

صندوق جمعیت سازمان ملل در گزارشی هشدار داد که بیش از یک میلیون زن باردار یمنی در خطر سوء تغذیه شدید قرار دارند.

سازمان‌ملل: یک میلیون زن باردار یمنی در خطر سوءتغذیه شدید قرار دارند

در حالی که کشور جنگ زده یمن با بحران انسانی مواجه است، همه‌گیری ویروس کرونا این بحران را تشدید بخشیده است.

از مجموع ۳۰ میلیون نفر جمعیت این کشور، ۲۰ میلیون نفر از آنها نیازمند کمک‌های بشردوستانه بوده و از قطحی و گرسنگی شدید رنج می‌برند.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بیش از نیمی از ۱۰ میلیون نفر از مردم یمن که نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند را زنان و دختران تشکیل می‌دهند».

«ناتالیا کانم» مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل در جریان سفر سه روزه اخیر خود به یمن به اوضاع اسف‌بار انسانی در این کشور اشاره کرد و گفت: «اوضاع فاجعه بار است و زنان باردار و دختران نوجوان با شرایط غیرقابل تصوری در این کشور مواجه هستند».

وی ادامه داد: «من عمیقا نگران امنیت و بهداشت باروری زنان و دختران در یمن بوده و بیش از یک میلیون زن باردار در این کشور در خطر سوء تغذیه حاد قرار داشته و در صورتی که اقدام فوری اتخاذ نشود این تعداد ممکن است دوبرابر شود».

بر اساس آماری که صندوق جمعیت سازمان ملل منتشر کرده،‌ هر دو ساعت یک زن باردار در یمن به دلیل عوارض بارداری فوت می‌کند و زنانی که بتوانند خود را به بیمارستان برسانند خوش شانس به شمار می‌آیند.

ناتالیا کانم در ادامه سخنانش گفت: «جهان باید هم اکنون باید برای نجات جان انسان‌های بیگنان در یمن وارد عمل شود».

ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی بیش از ۶ سال است که شهرها و مناطق مختلف یمن را آماج حملات و بمباران‌های خود قرار داده است.

جنگنده‌های رژیم سعودی طی سال‌های گذشته بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متعددی را در شهرهای مختلف یمن بمباران و ویران کرده است.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • وطن
    0

    ایران همیشه در صحنه کمک کنه والا به ما چه؟جور همه گردن مردم ایران هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها